December 29, 2004
OK duskuterade med en snubbe idag om vilken som är mest ego? Vad tycker ni?
1. Han som tjänar bra och inte vill betala så mycket skatt och röstar därefter på ett sådant parti.
2. Den som är sjukskriven/arbetslös och röstar på ett parti som ger dom mer pengar som i sin tur kommer från skattebetalare.
May 10, 2002
2an.
1an tjänar ju iaf stålar som kommer till skatt.
Fast då vet man ju inte, det kanske ligger någon djupare historia bakom 2an. Han kanske gör saker för samhället som inte har med stålar att göra och han kanske ger bort en del av det han har till Rädda Barnen eller vad som helst. Då blir 1an mer ego om han bara sitter och ruvar på pengarna för sig själv.
Eller så kanske ger båda bort lika mycket av vad dom tjänar(i procent menat) och gör samma saker. Och båda vill ha mer pengar för att dom ska kunna ge mer. :arg:
Det här var en dålig tråd. :bgrin:
January 4, 2001
dåren wrote: OK duskuterade med en snubbe idag om vilken som är mest ego? Vad tycker ni?
1. Han som tjänar bra och inte vill betala så mycket skatt och röstar därefter på ett sådant parti.
2. Den som är sjukskriven/arbetslös och röstar på ett parti som ger dom mer pengar som i sin tur kommer från skattebetalare.
Svårt att svara på. Men se det såhär då: Vad händer om hela sveriges befolkning blir som 1an och vad händer om vi blir som 2an. 😀
Är det så enkelt att gå arbetslös, att bara håva in pengar??
Det har då jag inte märkt något av..
En normal stämplingsperiod är ca: 1 år..
Arbetslös 3 år och inte sökt jobb=Socialbidrag, vilket skall vara existensminimum..
Tycker nog dom är egon bägge två, ioma jag anser att det skall betalas skatt..
"Det är häftigt att betala skatt"..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 1, 2005
Coore wrote: Svårt att svara på. Men se det såhär då: Vad händer om hela sveriges befolkning blir som 1an och vad händer om vi blir som 2an. 😀
Touché! Det där fick mig att bestämma mig också. 🙂 (om du nu bestämt dig)
2:an rent principiellt. Jag föredrar kapitalistsvin framför utsugare. För är man en "tvåa" så ska man rösta på det parti som jobbar för att sänka arbetslöshet, snarare än på det som vill öka bidragen. Sen så ska man inte dra alla över en kam, utan de finns faktiskt de som kan rösta i ren självbevarelsedrift då de ligger under existensminimum och inte har tid för långdragna reformer.
2 Guest(s)