Vem är mest ego?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vem är mest ego?
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
947639
September 7, 2005 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Än en gång lyser den extrema högersynen igenom...
Säger varken eller.

//Andreas

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
947734
September 8, 2005 - 8:33 am
sp_Permalink sp_Print

röstade på 1:an.

Antog dock att 2:an faktiskt sökte jobb och ville jobba, eller att han var sjukskriven och inte fick jobba.
En som betalar mkt i skatt, tjänar oftast bra. Visst kan det vara surt att betala skatt, men det finns ju en anledning till det, att vi ska ha ett hyfsat skyddsnät här i sverige.
Sen tror jag inte att någon hade valt att gå hemma istället för att ha ett jobb. Åtminstone inte ett jobb de trivs med.

dåren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 306
947817
September 8, 2005 - 11:40 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Än en gång lyser den extrema högersynen igenom...
Säger varken eller.

//Andreas

Något fel med att vara "höger"?

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
947835
September 8, 2005 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

2:an helt klart, han skulle själv varit som 1:an om han/hon haft ett välbetalt jobb.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
947889
September 8, 2005 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

dåren wrote: [quote=Delph1]Än en gång lyser den extrema högersynen igenom...
Säger varken eller.

//Andreas

Extremhöger är det fel på ja. Speciellt människosynen.

//Andreas

dåren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 306
947896
September 8, 2005 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=dåren][quote=Delph1]Än en gång lyser den extrema högersynen igenom...
Säger varken eller.

//Andreas

Extremhöger är det fel på ja. Speciellt människosynen.

//Andreas

Har då inte sätt några "extremhöger" åsikter i denna tråd, eller har du det?

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
947902
September 8, 2005 - 2:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är helt klart 2an som är mest ego. Vad gör 1an för fel egentligen? Är det fel att vilja behålla så mycket av SINA EGNA PENGAR, SIN EGEN EGENDOM (obs, CAps LoCKAR för att vissa inte förstår detta utan tror alla pengar tillhör "staten" egentligen) som möjligt för sig själv och sin familj?

Skatt ÄR stöld, det är bara det att det är legaliserad stöld och nödvändig stöld för att ett sammhälle ska kunna fungera överhuvudtaget.

Däremot är det en himla skillnad gå runt och säga "dina pengar är mina pengar, ge hit, om du inte ger mig dem är du elak, dum, ego och omoralisk!!!" Det är en form av slaveri, eller försök till det. Du ska arbeta och ge mig pengar (=tid, resurser) för att det är rätt, slava för mig, jag kräver det.

Var det tillräckligt extremhöger??? 😈

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
947906
September 8, 2005 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Laglorden wrote: Det är helt klart 2an som är mest ego. Vad gör 1an för fel egentligen? Är det fel att vilja behålla så mycket av SINA EGNA PENGAR, SIN EGEN EGENDOM (obs, CAps LoCKAR för att vissa inte förstår detta utan tror alla pengar tillhör "staten" egentligen) som möjligt för sig själv och sin familj?

Skatt ÄR stöld, det är bara det att det är legaliserad stöld och nödvändig stöld för att ett sammhälle ska kunna fungera överhuvudtaget.

Däremot är det en himla skillnad gå runt och säga "dina pengar är mina pengar, ge hit, om du inte ger mig dem är du elak, dum, ego och omoralisk!!!" Det är en form av slaveri, eller försök till det. Du ska arbeta och ge mig pengar (=tid, resurser) för att det är rätt, slava för mig, jag kräver det.

Skatt är inte stöld.
I sann demokratisk och solidarisk anda skall alla betala skatt, det är att betrakta som en obligatorisk utgift, ej stöld.
I båda fallen uppvisas tendenser till egoism och "ruffel och båg-mentalitet".

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
947916
September 8, 2005 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Laglorden wrote: Det är helt klart 2an som är mest ego. Vad gör 1an för fel egentligen? Är det fel att vilja behålla så mycket av SINA EGNA PENGAR, SIN EGEN EGENDOM (obs, CAps LoCKAR för att vissa inte förstår detta utan tror alla pengar tillhör "staten" egentligen) som möjligt för sig själv och sin familj?

Bara dumt. Men det finns kanske ingen motsättning där.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
947934
September 8, 2005 - 2:58 pm
sp_Permalink sp_Print

2an, gillar inte sånna "parasiter", fast å andra sidan så kanske de är arbetslösa för att det verkligen inte finns något jobb. Arbetslösheten är ju inte precis pytteliten i Sverige just nu ....

Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 505
948136
September 8, 2005 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=dåren]OK duskuterade med en snubbe idag om vilken som är mest ego? Vad tycker ni?

1. Han som tjänar bra och inte vill betala så mycket skatt och röstar därefter på ett sådant parti.

2. Den som är sjukskriven/arbetslös och röstar på ett parti som ger dom mer pengar som i sin tur kommer från skattebetalare.

Svårt att svara på. Men se det såhär då: Vad händer om hela sveriges befolkning blir som 1an och vad händer om vi blir som 2an. 😀

Om hela befolkningen blir som 1:an, dvs har jobb så kommer dom inte behöva betala så mycket skatt och vi har ett sjukt bra samhälle, med 0% arbetslöshet 😛

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
948423
September 9, 2005 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
Skatt är inte stöld.
I sann demokratisk och solidarisk anda skall alla betala skatt, det är att betrakta som en obligatorisk utgift, ej stöld.
I båda fallen uppvisas tendenser till egoism och "ruffel och båg-mentalitet".

Skatt är stöld om man ska behöva betala mer skatt (dvs högre procent) bara för att man råkar tjäna lite mer / ha lite mer egendom.

Helt klart 2'an som är mest ego.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 207
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL