Vem fanken är Zlatan?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vem fanken är Zlatan?
hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
sp_UserOfflineSmall Offline
1084026
October 8, 2006 - 10:30 am
sp_Permalink sp_Print

Zix0r wrote: Zlatan allt han gör är:
får bollen, stannar tills alla motståndare står runt han.
sen ska han försöka göra någon svår dribbling.. wtf?!

Hahahaha kass han är 😛

EM GULD ^^

Det är ju aldrig fel med lite optimism, kommer Sverige behöva, för de kommer inte ha mycket mer att komma med.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1084038
October 8, 2006 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Hade allbäck/elmander varit talanger hade dom varit storstjärnor för längesedan. Nu är det inte så och kommer inte bli det heller.

Både Elmander och Allbäck var talanger och har båda framgångsrika utlandskarriärer att bygga upp det med. Storstjärnor i samma liga som övriga överbetalda divor kanske dom inte är men nog fan får dom jobbet gjort och uppenbarligen på ett väldigt bra sätt.

//Andreas

hawkie
Member
Medlem
1084049
October 8, 2006 - 12:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=hawkie]Hade allbäck/elmander varit talanger hade dom varit storstjärnor för längesedan. Nu är det inte så och kommer inte bli det heller.

Både Elmander och Allbäck var talanger och har båda framgångsrika utlandskarriärer att bygga upp det med. Storstjärnor i samma liga som övriga överbetalda divor kanske dom inte är men nog fan får dom jobbet gjort och uppenbarligen på ett väldigt bra sätt.

//Andreas

Jag håller inte med. Tycker inte någon av dem har gjort en större prestation utan har mest suttit på bänken bägge två.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1084061
October 8, 2006 - 1:34 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=Delph1][quote=hawkie]Hade allbäck/elmander varit talanger hade dom varit storstjärnor för längesedan. Nu är det inte så och kommer inte bli det heller.

//Andreas

Jag håller inte med. Tycker inte någon av dem har gjort en större prestation utan har mest suttit på bänken bägge två.

Allbäck har många år ute i Europa och så vitt jag vet var han främst bänknötare endast under en vända i Tyskland nyligen. Annars har han varit anfallare i startelvan.
Elmander har lyckats jobba sig söderut bit för bit och är nu i franska ligan. Han har inte kommit dit genom att sitta på bänken direkt ....

//Andreas

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
1084104
October 8, 2006 - 3:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Zlatan gör väl kylflänsar?

Xe0n^
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
1084116
October 8, 2006 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Zlatan är en dålig fottbolls spelare!!!!

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1084119
October 8, 2006 - 3:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Xe0n^ wrote: Zlatan är en dålig fottbolls spelare!!!!

Med tanke på ditt nick funderar jag på om du är ironisk, om inte är du bara pinsam. Han har varit ganska duktig på senaste tiden i Inter, okej kanske inte senaste matchen men han är ingen dålig fotbollsspelare. Det är så fel att påstå det.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1084131
October 8, 2006 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Säger som marcan.
När det går dåligt utan Zlatan så undrar vi varför inte Zlatan var med.
När det går bra utan Zlatan så säger ähh varför ska vi behöva ha Zlatan?.
En match var det här... Vi kanske förlorar nästa mot ett skitlag och då kommer alla gnälla på Lagerbäck som slarvade bort Zlatan.

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
1084154
October 8, 2006 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Att man ens kan bry sig om fotboll kommer jag aldrig att förstå...

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1084173
October 8, 2006 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: Att man ens kan bry sig om fotboll kommer jag aldrig att förstå...

Lämna det åt oss då.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1084188
October 8, 2006 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Först och främst.

Rubriken på denna tråd är lite ironiskt efter en debatt jag har haft med dehman under fotbolls-VM. 🙂

Men jag håller fortfarande på att Zlatan inte ska spela i hans nuvarande form för han har inte varit bra på länge om man ska lägga handen på hjärtat.
Hans spel tillför inte tillräckligt mycket för LAGET vilket är det viktiga.

Jag tror att alla här som har sysslat med lagsport förstår att man ska spela för laget och inte för sig själv.
Zlatan har tenderat till att sätta sig själv i första hand även i landslaget och då hör han inte hemma på plan med landslaget anser jag.

Om vi tittar på hur pass mycket Elmander och Allbäck springer på plan samt spelar för laget så har Zlatan mycket att lära tycker jag. Jag tror liksom flera att Zlatan skapar en sämre stämmning i laget med hans närvaro men det är ju bara vad jag tror. 🙂

Sedan så verkar Zlatan ha lite problem med kroppen, jag tänker inte på skador utan att mängden muskler har ökat lite för mycket vilket innebär lite sämre rörlighet och koordination ( titta till exempel på hur pass dålig bollträff han har numera ). Får han ordning på detta så är det en jäkligt duktigt spelare och jag och många fler hoppas att han även får ordning på skallen för hans egen skull.

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1084191
October 8, 2006 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Hade Elmander varit BÄTTRE hade han väl spelat och inte suttit i bänken i alla dessa timmar (hur många är det?). Han har la spelat startat 3 gånger eller nått..

Hade allbäck/elmander varit talanger hade dom varit storstjärnor för längesedan. Nu är det inte så och kommer inte bli det heller.

Jag hoppas att jag slipper förklara skillnaden på två bra forwards och ett bra anfallspar...

Och, som sagt, Lagerbäck vågar inte bänka Zlatan eftersom han är en diva som, tyvärr, kan bli användbar i framtiden.

dree
Member
Medlem
1084197
October 8, 2006 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=hawkie][quote=Delph1][quote=hawkie]Hade allbäck/elmander varit talanger hade dom varit storstjärnor för längesedan. Nu är det inte så och kommer inte bli det heller.

//Andreas

Allbäck har många år ute i Europa och så vitt jag vet var han främst bänknötare endast under en vända i Tyskland nyligen. Annars har han varit anfallare i startelvan.
Elmander har lyckats jobba sig söderut bit för bit och är nu i franska ligan. Han har inte kommit dit genom att sitta på bänken direkt ....

//Andreas

Allbäck i var bänknötare i Aston Villa i Premier League. Han var ordinarie i tyskland i ett bottenlag. Nu har han hamnat i ett lag(FC Köpenhamn) som kan bli riktigt stora i europa. Man märker ju på han att han har världens bästa självförtroende. Bara att kolla på hans kyliga avslutning nu i matchen.

Elmander har varit ordninarie i Bröndy ett par år innan han kom till Frankrike. Han har lite mer respekt i Europa nu han har inte lyckats i Landslaget förens på nu.

Zlatan tycker jag är våran bästa spelare nu.
Vi behöver en riktig humörspelare, en individualist som vågar göra det annorlunda. Det är bara liksom att kolla på hans klack i EM.
En grej jag har reagerat på om Zlatan är att han fick dyngmycke skit i VM för sin insats. Henrik Larsson fick inget och i mina ögon var Henke sämst av alla i VM i landslaget.

Hawkie: Ruud Van Nistelroy? han blommade ut sent...

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
1084354
October 9, 2006 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Det Elmander och Allbäck gör med en fotboll gör Zlatan med en apelsin.

😉

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1084413
October 9, 2006 - 7:09 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Zlatan gör väl kylflänsar?

Du tänker på Zalman. Till skillnad mot Zlatan så levererar de bra grejer.

/Dani

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1084416
October 9, 2006 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=HELIX]Zlatan gör väl kylflänsar?

/Dani

I mina ögon är de precis lika överskattade båda två.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1084423
October 9, 2006 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=Dani][quote=HELIX]Zlatan gör väl kylflänsar?

/Dani

I mina ögon är de precis lika överskattade båda två.

:pray:

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1085128
October 12, 2006 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade det inte varit för Zlatan hade vi inte gått vidare i EM 2004 och förmodligen inte kommit till VM 2006. Men folk har en tendens att glömma historian. Nu förespråkar jag inte att man ska leva på gamla meriter. Men jag blir arg när svenska folket samt media håller på att klanka ner på folk som haft stor betydelse för vårat landslag.

Var förmodligen ensam här om att njuta när Island gjorde sitt mål.

Kan inte bärga mig till den dag då Zlatan åter är i toppform och när han då nobbar landslaget. Då kommer jag njuta.

hawkie
Member
Medlem
1085133
October 12, 2006 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Hade det inte varit för Zlatan hade vi inte gått vidare i EM 2004 och förmodligen inte kommit till VM 2006. Men folk har en tendens att glömma historian. Nu förespråkar jag inte att man ska leva på gamla meriter. Men jag blir arg när svenska folket samt media håller på att klanka ner på folk som haft stor betydelse för vårat landslag.

Kan inte bärga mig till den dag då Zlatan åter är i toppform och när han då nobbar landslaget. Då kommer jag njuta.

Håller med dig.

Dock har jag slutat titta på landskamper, så tråkig fotboll...

dree
Member
Medlem
1085190
October 12, 2006 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Hade det inte varit för Zlatan hade vi inte gått vidare i EM 2004 och förmodligen inte kommit till VM 2006. Men folk har en tendens att glömma historian. Nu förespråkar jag inte att man ska leva på gamla meriter. Men jag blir arg när svenska folket samt media håller på att klanka ner på folk som haft stor betydelse för vårat landslag.

Ungefär som i England. När Svennis var förbundskapten där så gnällde dom på precis allt även fast han gjorde ett bra jobb. Dom flesta grejerna handlade om saker utanför fotbollen.
Nu när det går åt helvete för England under Mclaren så vill alla ha tillbaka Svennis.

Jag kan inte säga att jag hejjade på Island och dom gjorde ett riktigt bra jobb mot spanien. Kul också att se att vi gör snygga mål igen i svenska landslaget nu mot island.
Om vi säger att det går till för Sverige som är jag tvärsäker på att större delen av alla Zlatanhatare kommer gnälla på att Zlatan inte var med.
Alla följer strömmen i vad folk säger, fick det bekräftat igår på bussen hem från tyskland av gubbarna bakom.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 131
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL