Vem fanken är Zlatan?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vem fanken är Zlatan?
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
sp_UserOfflineSmall Offline
1085383
October 13, 2006 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Hade det inte varit för Zlatan hade vi inte gått vidare i EM 2004 och förmodligen inte kommit till VM 2006. Men folk har en tendens att glömma historian. Nu förespråkar jag inte att man ska leva på gamla meriter. Men jag blir arg när svenska folket samt media håller på att klanka ner på folk som haft stor betydelse för vårat landslag.

Var förmodligen ensam här om att njuta när Island gjorde sitt mål.

Kan inte bärga mig till den dag då Zlatan åter är i toppform och när han då nobbar landslaget. Då kommer jag njuta.

Håller med till viss del.

Fattar dock inte hur du kan värdera en spelare högre än hela laget, vet ju dessutom att du spelat fotboll. Som sagt invdivider kan inte få gå före ett helt lag.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
1085393
October 13, 2006 - 2:05 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=Dehman]Hade det inte varit för Zlatan hade vi inte gått vidare i EM 2004 och förmodligen inte kommit till VM 2006. Men folk har en tendens att glömma historian. Nu förespråkar jag inte att man ska leva på gamla meriter. Men jag blir arg när svenska folket samt media håller på att klanka ner på folk som haft stor betydelse för vårat landslag.

Kan inte bärga mig till den dag då Zlatan åter är i toppform och när han då nobbar landslaget. Då kommer jag njuta.

Ungefär som i England. När Svennis var förbundskapten där så gnällde dom på precis allt även fast han gjorde ett bra jobb. Dom flesta grejerna handlade om saker utanför fotbollen.
Nu när det går åt h*****e för England under Mclaren så vill alla ha tillbaka Svennis.

Jag kan inte säga att jag hejjade på Island och dom gjorde ett riktigt bra jobb mot spanien. Kul också att se att vi gör snygga mål igen i svenska landslaget nu mot island.
Om vi säger att det går till för Sverige som är jag tvärsäker på att större delen av alla Zlatanhatare kommer gnälla på att Zlatan inte var med.
Alla följer strömmen i vad folk säger, fick det bekräftat igår på bussen hem från tyskland av gubbarna bakom.

Jag kan lova dig att det finns gott om folk som inte ens om Zlatan skulle kunna garantera mål i varenda match hade velat ha honom med i landslaget. Han representerar allt som visar vilken felaktig riktning lagidrotten är på väg mot. Han får för mycket betalt, han har dåliga dagar, han följer inte reglerna som ställts upp, och han beter sig som en bortskämd snorvalp. Han har ingen som helst förståelse för att allt han säger får ett efterspel, och verkar inte ens veta innebörden av artighet och uppfostran. Och har han någon som helst lojalitet, med någon annan än Zlatan själv? Visst, han kanske är duktig med bollen, men det är ändå inte allt. Han är en dålig förebild och bara för att en spelare är bra, så vinner inte laget, och det är DET som är hela grejen.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1085415
October 13, 2006 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Jag kan lova dig att det finns gott om folk som inte ens om Zlatan skulle kunna garantera mål i varenda match hade velat ha honom med i landslaget. Han representerar allt som visar vilken felaktig riktning lagidrotten är på väg mot. Han får för mycket betalt, han har dåliga dagar, han följer inte reglerna som ställts upp, och han beter sig som en bortskämd snorvalp. Han har ingen som helst förståelse för att allt han säger får ett efterspel, och verkar inte ens veta innebörden av artighet och uppfostran. Och har han någon som helst lojalitet, med någon annan än Zlatan själv? Visst, han kanske är duktig med bollen, men det är ändå inte allt. Han är en dålig förebild och bara för att en spelare är bra, så vinner inte laget, och det är DET som är hela grejen.

Tycker media som är den stora snorvalpen.
Ta t.ex. när den där SVT reportern följde efter Zlatan in på spelarparkeringen efter en match efter att Zlatan fick order av Juventus ledning att nobba intervjuer. Vem fick skiten? jo Zlatan.

Eller ska vi ta VM. Många spelare var dåliga, speciellt Henrik Larsson. Vem fick skiten? jo Zlatan.

Nu har vi vunnit 4 em-kvalmatcher. Men när vi förlorar då kommer alla gnälla på Lagerbäck som petat Zlatan.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1085441
October 13, 2006 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=dree][quote=Dehman]Hade det inte varit för Zlatan hade vi inte gått vidare i EM 2004 och förmodligen inte kommit till VM 2006. Men folk har en tendens att glömma historian. Nu förespråkar jag inte att man ska leva på gamla meriter. Men jag blir arg när svenska folket samt media håller på att klanka ner på folk som haft stor betydelse för vårat landslag.

Ungefär som i England. När Svennis var förbundskapten där så gnällde dom på precis allt även fast han gjorde ett bra jobb. Dom flesta grejerna handlade om saker utanför fotbollen.
Nu när det går åt h*****e för England under Mclaren så vill alla ha tillbaka Svennis.

Jag kan inte säga att jag hejjade på Island och dom gjorde ett riktigt bra jobb mot spanien. Kul också att se att vi gör snygga mål igen i svenska landslaget nu mot island.
Om vi säger att det går till för Sverige som är jag tvärsäker på att större delen av alla Zlatanhatare kommer gnälla på att Zlatan inte var med.
Alla följer strömmen i vad folk säger, fick det bekräftat igår på bussen hem från tyskland av gubbarna bakom.

Jag kan lova dig att det finns gott om folk som inte ens om Zlatan skulle kunna garantera mål i varenda match hade velat ha honom med i landslaget. Han representerar allt som visar vilken felaktig riktning lagidrotten är på väg mot. Han får för mycket betalt, han har dåliga dagar, han följer inte reglerna som ställts upp, och han beter sig som en bortskämd snorvalp. Han har ingen som helst förståelse för att allt han säger får ett efterspel, och verkar inte ens veta innebörden av artighet och uppfostran. Och har han någon som helst lojalitet, med någon annan än Zlatan själv? Visst, han kanske är duktig med bollen, men det är ändå inte allt. Han är en dålig förebild och bara för att en spelare är bra, så vinner inte laget, och det är DET som är hela grejen.

Jag är inte helt förtjust i Zlatan själv, men Media har gjort det mycket värre än han verkligen är. Jag att Zlatan ställer upp på att hjälpa till hemma i Rosengård med jippon där bl.a.
Så han kan, men han behöver växa upp och få humöret under kontroll, vilket vi kanske kan hoppas på nu när han är far och allt.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1085445
October 13, 2006 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Det spelar väl ingen större roll om snorungen Zlatan är med eller inte, ej heller vem som tränar dessa tröga divor.. Det blir ju aldrig några medaljer iaf. Tacka vet jag hockeylandslaget.
😎

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1085458
October 13, 2006 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Det spelar väl ingen större roll om snorungen Zlatan är med eller inte, ej heller vem som tränar dessa tröga divor.. Det blir ju aldrig några medaljer iaf. Tacka vet jag hockeylandslaget.
😎

Ja inte minst till Whaks stora besvikelse. 😀

macrus
Member
Medlem
1085460
October 13, 2006 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Det spelar väl ingen större roll om snorungen Zlatan är med eller inte, ej heller vem som tränar dessa tröga divor.. Det blir ju aldrig några medaljer iaf. Tacka vet jag hockeylandslaget.
😎

Ja för där finns det inga divor och alla är så mycket bättre än fotbollslandslaget. Absolut.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1086106
October 15, 2006 - 11:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Hade det inte varit för Zlatan hade vi inte gått vidare i EM 2004 och förmodligen inte kommit till VM 2006. Men folk har en tendens att glömma historian. Nu förespråkar jag inte att man ska leva på gamla meriter. Men jag blir arg när svenska folket samt media håller på att klanka ner på folk som haft stor betydelse för vårat landslag.

Ledsen dehman men detta är ord och inga visor...

http://expressen.se/index.jsp?a=719039

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1086107
October 15, 2006 - 11:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror inte att Zlatan kommer att komma i någon god form på bra länge.
Jag såg matcneh Inter - Catania i eftermiddag och han stod bara stilla (i stort sett).
Det verkar som om han har tröttnat på att spela fotboll och bara vill gå av planen, totalt ointresserad.

Antingen har han tröttnat, eller så har alla dessa muskler han lagt på sig gjort honom grovt osmidig. Och han får ju ALLTID dålig träff på bollen när han skjuter.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1086116
October 16, 2006 - 4:47 am
sp_Permalink sp_Print

Tror det är dags att någon sätter denna primadonnan på plats lite...

Han beteer sig som en bortskämd liten värsting...

Hoppsan, han är sig själv visst... :bgrin:

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1086121
October 16, 2006 - 5:37 am
sp_Permalink sp_Print

Zlatan?
[Image Can Not Be Found] http://www.expressen.se/index......p?a=719058

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

macrus
Member
Medlem
1086257
October 16, 2006 - 3:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Så jävla osportsligt.

Jävla snorvalp.

BeerCan
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 160
1086278
October 16, 2006 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Det som stör mig är att Zlatan tycks göra om samma misstag om och om igen. Röda kort, trashtalk på planen mm. Jag tror dock att dessa utspel beror till stor del på att han känner sig frustrerad över att han inte längre kan prestera. Det var väl sisådär ett år sedan han var i form.

Jag kan dock inte låta bli att titta på matcherna när han spelar, och sitter där varje gång och hoppas på att han skall komma tillbaka till sitt gamla vackra fotbollsspel.

Det slutar dock med besvikelse var eviga gång och jag har nog tappat hoppet helt nu.

macrus
Member
Medlem
1086282
October 16, 2006 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

BeerCan wrote: Det som stör mig är att Zlatan tycks göra om samma misstag om och om igen. Röda kort, trashtalk på planen mm. Jag tror dock att dessa utspel beror till stor del på att han känner sig frustrerad över att han inte längre kan prestera. Det var väl sisådär ett år sedan han var i form.

Jag kan dock inte låta bli att titta på matcherna när han spelar, och sitter där varje gång och hoppas på att han skall komma tillbaka till sitt gamla vackra fotbollsspel.

Det slutar dock med besvikelse var eviga gång och jag har nog tappat hoppet helt nu.

Jag tror anledningen är att han har gått upp mycket i muskelstyrka och är faktiskt inte lika smidig och explosiv längre. Är säkert en hel del psykiskt också, men den främsta orsaken tror jag är att han inte är lika smidig och snabb längre.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 129
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL