March 20, 2003
Ja - det kan man verkligen fråga sig....
Många säger att vi jobbar för mycket, men det är inte så konstigt.
Folkmängden i Sverige är 8.857.361.
3,5 miljoner är pensionärer, vilket innebär att de resterande 5.357 561 får ta hand om jobbet.
2,6 miljoner går fortfarande i skolan, vilket lämnar 2.757.361 att göra jobbet.
Av dessa knappt 3 miljoner är 1,2 miljoner anställda i diverse statliga myndigheter eller på annat sätt anställda av staten.
Detta innebär att 1.557.361 får ta hand om det verkliga jobbet.
150 000 jobbar inom försvarsmakten eller är värnpliktiga,
vilket betyder att det återstår 1.407.361 att göra jobbet.
Dra av de 875.000 som jobbar inom kommunal verksamhet samt de 20.000 som jobbar inom landstinget,
så återstår 12.361 människor att göra jobbet.
Eftersom 10.300 är fackligt anställda innebär det att 2.061 människor förväntas att göra jobbet.
Enligt SCB sitter 2.059 människor just nu i fängelse.
Det betyder att det bara är 2 personer kvar att ta hand om jobbet.
Du och jag. Och du sitter och spammar på nh.........
January 23, 2002
Pim_ wrote: Ja - det kan man verkligen fråga sig....
Många säger att vi jobbar för mycket, men det är inte så konstigt.Folkmängden i Sverige är 8.857.361.
3,5 miljoner är pensionärer, vilket innebär att de resterande 5.357 561 får ta hand om jobbet.
2,6 miljoner går fortfarande i skolan, vilket lämnar 2.757.361 att göra jobbet.
Av dessa knappt 3 miljoner är 1,2 miljoner anställda i diverse statliga myndigheter eller på annat sätt anställda av staten.
Detta innebär att 1.557.361 får ta hand om det verkliga jobbet.
150 000 jobbar inom försvarsmakten eller är värnpliktiga,
vilket betyder att det återstår 1.407.361 att göra jobbet.
Dra av de 875.000 som jobbar inom kommunal verksamhet samt de 20.000 som jobbar inom landstinget,
så återstår 12.361 människor att göra jobbet.
Eftersom 10.300 är fackligt anställda innebär det att 2.061 människor förväntas att göra jobbet.
Enligt SCB sitter 2.059 människor just nu i fängelse.Det betyder att det bara är 2 personer kvar att ta hand om jobbet.
Du och jag. Och du sitter och spammar på nh.........
De tjocka räknas nog in under den tjocka och understrykna men det är ju kul läsning ändå 😀
Finns en liknande sak där de kommer fram till att man bara jobbar en dag om året eller nåt sånt.
Tror jag har den nånstans så sak se om jag hittar den...
January 23, 2002
Steel wrote:
Finns en liknande sak där de kommer fram till att man bara jobbar en dag om året eller nåt sånt.
rsastin wrote: Läste även ett typ av skämt där man räknar ut hur mycket man egentligen jobbar per år.
Man drog av diverse helgdagar, semestrar, när man är sjuk, raster, lunch, kurser, möten mm.
På något sätt fick man fram att man egentligen jobbar endast 1 dag per år.
Då kom jag ihåg rätt då 😀
Du vet inte vart man kan få tag på den?
Hittar inte den i min burk. 😕
May 9, 2001
Steel wrote: [quote=Steel] Finns en liknande sak där de kommer fram till att man bara jobbar en dag om året eller nåt sånt.
rsastin wrote: Läste även ett typ av skämt där man räknar ut hur mycket man egentligen jobbar per år.
Man drog av diverse helgdagar, semestrar, när man är sjuk, raster, lunch, kurser, möten mm.
Jag har också letat efter den men hittar den inte.
April 11, 2003
Steel wrote: [quote=Steel] Finns en liknande sak där de kommer fram till att man bara jobbar en dag om året eller nåt sånt.
Jag har läst den någon stanns. Tror det va i skolan. Om jag kommer ihåg det ska jag leta rätt på den på måndag, så skriver jag in den här sen.
Edit, hitta inte på den. 🙁 Sorry boys.
2 Guest(s)