June 28, 2001
Grayfox wrote: Kerry för han låter bäst o gör bra saker oxo!
visst gör han bra saker, han sa att usa skulle gå in i nord korea istället för irak för att dom har säkra bevis att dom har kärnvapen.
så nu vill dom dra vidare till nästa land och kriga, tillslut så ska bara USA ha kärnvapen och vara världspolis.
May 17, 2002
Mind wrote: [quote=Grayfox]Kerry för han låter bäst o gör bra saker oxo!
visst gör han bra saker, han sa att usa skulle gå in i nord korea istället för irak för att dom har säkra bevis att dom har kärnvapen.
så nu vill dom dra vidare till nästa land och kriga, tillslut så ska bara USA ha kärnvapen och vara världspolis.
går han in i Nordkorea så blir det hans död, iaf politiskt.
May 17, 2002
MrWeizel wrote: [quote=sPaZz]Ralph Nader.
Go Miljöpartiet...
Mitt förslag: Stryk regeln med endast ett återval och in med Clinton igen.
Den skintorre, nä inte han igen, nog för att han ville alla väl men. Det är inte bra att bara ha samma personer hela tiden.. kolla bara på vår stadsledare 😛
March 21, 2003
Sortima wrote: [quote=picks2]Kollade precis på Fahrenheit 9/11....
Länge leve Moore
Jo att nån försöker få USAs befolkning att titta på sig själva och inte några talibaner... 8)
PaiN wrote: [quote=picks2]Kollade precis på Fahrenheit 9/11....
8. Det finns inga som helst bevis på att Bush inte läste sin dagliga underrättelsegenomgång (Presidential Daily Briefing) den 6:e Augusti 2001, vilken berörde al Quaida.
9. Bush har aldrig hävdadat att han inte läst rapport eftersom titeln var otydlig. Han har i själva verket aldrig sagt att han inte läste rapporten.
Nehe och det säger inte att om han läst den skulle han kunnat gjort nått åt det ?
Jag menar om han läste den eller inte har väll inget med saken att göra inget gjordes väl föratt förhindra det liksom...(antingen läste han inte eller så brydde han sig inte bara )
October 27, 2001
Farbror wrote: [quote=Sortima][quote=picks2]Kollade precis på Fahrenheit 9/11....
Länge leve Moore
Jo att nån försöker få USAs befolkning att titta på sig själva och inte några talibaner... 8)
PaiN wrote: [quote=picks2]Kollade precis på Fahrenheit 9/11....
8. Det finns inga som helst bevis på att Bush inte läste sin dagliga underrättelsegenomgång (Presidential Daily Briefing) den 6:e Augusti 2001, vilken berörde al Quaida.
9. Bush har aldrig hävdadat att han inte läst rapport eftersom titeln var otydlig. Han har i själva verket aldrig sagt att han inte läste rapporten.
Nehe och det säger inte att om han läst den skulle han kunnat gjort nått åt det ?
Jag menar om han läste den eller inte har väll inget med saken att göra inget gjordes väl föratt förhindra det liksom...(antingen läste han inte eller så brydde han sig inte bara )
Farbrorpopvänster - Påståendena visar bara att Moore delger direkta lögner som fakta. Moore är ingen förebild, han är bara en gammal föräten man som försöker få uppmärksamhet på andras bekostnad.
Det verkar ju som det blir Kerry som tar hem valet, det ska bli spännande hur han nu ska lösa allt så bra mycket bättre.
January 28, 2003
Krqagyzzz wrote: Den skintorre, nä inte han igen, nog för att han ville alla väl men. Det är inte bra att bara ha samma personer hela tiden.. kolla bara på vår stadsledare 😛
Vad snackar du nu om?
Clinton, med god hjälp av Greenspan, vände lågkonjunktur till ordentlig högkonjunktur. Och dessutom var han inte sån förbannad vapenskramlare. Men herr krqzyzzxxxzyxyzxczcyy är kanske av en annan uppfattning?
Hurvida han var skinntorr är ganska oväsentligt, och en fråga vi kanske bör ställa till någon mer lämplig. Som t.ex. Monica Lewinsky 😉
June 18, 2001
MrWeizel wrote: [quote=Krqagyzzz]Den skintorre, nä inte han igen, nog för att han ville alla väl men. Det är inte bra att bara ha samma personer hela tiden.. kolla bara på vår stadsledare 😛
Vad snackar du nu om?
Clinton, med god hjälp av Greenspan, vände lågkonjunktur till ordentlig högkonjunktur. Och dessutom var han inte sån förbannad vapenskramlare. Men herr krqzyzzxxxzyxyzxczcyy är kanske av en annan uppfattning?
*host* Bombningar i Serbien och Kosovo, missiler på medicinfabriker (nej, "fabriker för kemiska vapen") i Sudan, Pakistan, Afghanistan, Irak *host*
January 28, 2003
Jerry wrote: *host* Bombningar i Serbien och Kosovo, missiler på medicinfabriker (nej, "fabriker för kemiska vapen") i Sudan, Pakistan, Afghanistan, Irak *host*
Tog det hårt på dig personligen när ännu en kommunistdiktator försvann från makten eller?
Bombningarna i Jugoslavien och Kosovo började inte pga USA, de började efter det att Milosevic hade gått in i Kosovo med militär.
Övriga; Vilka var fullskaliga krig så som Irak nu?
June 18, 2001
MrWeizel wrote: [quote=Jerry]*host* Bombningar i Serbien och Kosovo, missiler på medicinfabriker (nej, "fabriker för kemiska vapen") i Sudan, Pakistan, Afghanistan, Irak *host*
Bombningarna i Jugoslavien och Kosovo började inte pga USA, de började efter det att Milosevic hade gått in i Kosovo med militär.
Övriga; Vilka var fullskaliga krig så som Irak nu?
Ja, och Bush krig i Irak började när Hussein tog makten... vad är poängen? Initiativ till fredsförhandlingar från Ryssland bortvisades. FN ignorerades. Bombningarna påskyndades. Civila betalade priset. Business as usual.
Nej, resterande var inte fullskaliga krig. T.ex. när det gäller Sudan och Afghanistan var det kryssningmissiler från säkert avstånd mot fabriker och läger m.m. Det var Bin Laden man ville slå ut. Man hade efter en veckas överläggningar kommit fram till att han var skyldig för två bombattentat mot amerikanska ambassader.
Men jag visste inte att vapenskrammel bara gills när det är fullskaliga krig.
January 28, 2003
Jerry wrote: Ja, och Bush krig i Irak började när Hussein tog makten... vad är poängen? Initiativ till fredsförhandlingar från Ryssland bortvisades. FN ignorerades. Bombningarna påskyndades. Civila betalade priset. Business as usual.
Ja, att civilbefolkningen i Irak fick betala priset var ju faktiskt Business as usual i Irak, så även INNAN stora stygga USA gick in där.
Jerry wrote: Nej, resterande var inte fullskaliga krig. T.ex. när det gäller Sudan och Afghanistan var det kryssningmissiler från säkert avstånd mot fabriker och läger m.m. Det var Bin Laden man ville slå ut. Man hade efter en veckas överläggningar kommit fram till att han var skyldig för två bombattentat mot amerikanska ambassader.
Men jag visste inte att vapenskrammel bara gills när det är fullskaliga krig.
Well, det jag menade var vapenskrammel mot nationer. Att försöka komma åt Usama ser jag inte som samma sak som att starta krig mot ett helt land. Bush har ju gått in i Irak och hotat både Nordkorea, Libien och Syrien.
Dessutom verkar du ha bevis som styrker att Usama bin Ladin inte bombade ambassaderna, vilket är rätt uppseendeväckande.
June 18, 2001
MrWeizel wrote:
Dessutom verkar du ha bevis som styrker att Usama bin Ladin inte bombade ambassaderna, vilket är rätt uppseendeväckande.
Inte alls. Vad som är uppseendeväckande är den tid det tog att bevisa att Bin Laden var skyldig, samt besluta vilka mål som var aktuella att attackera för att skada honom. Valet av mål var lika skickligt utfört som övriga delar i processen.
June 18, 2001
MrWeizel wrote:
Ja, att civilbefolkningen i Irak fick betala priset var ju faktiskt Business as usual i Irak, så även INNAN stora stygga USA gick in där.
Att kalla någon för vapenskramlare har en negativ betydelse, men jag har svårt att införliva det med vad du säger här. Du har tydligen ingenting emot Bush skramlande.
Vem var det du jämförde Clinton med? Att han "inte var en sådan förbannad vapenskramlare" kanske var en rent allmän kommentar utan referenser, men det lät inte som det.
July 19, 2001
keffing wrote: jag o helix ringde en familj o califorien igår... 001415 är riktnumret till sf ifall ni undrar, sen ett random nummer bara...
aja iaf dom va fett coola, o vi typ snackade med dom ett tag... eller aa HELIX snackade, jag typ pallade inte... aja, grejjen är den att jag inte kommer ihåg vad dom sa när vi frågade vem dom skulle rösta på, så helix får säga det sen...
Yeepp, vi kom fram till.. eller jag kom fram till.. att Bush är smått psykiskt störd och Kerry är en tråkig sula som alltid måste ta upp sin militärtjänst eller nåt..
1 Guest(s)