May 17, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Krqagyzzz]Den skintorre, nä inte han igen, nog för att han ville alla väl men. Det är inte bra att bara ha samma personer hela tiden.. kolla bara på vår stadsledare 😛
Vad snackar du nu om?
Clinton, med god hjälp av Greenspan, vände lågkonjunktur till ordentlig högkonjunktur. Och dessutom var han inte sån förbannad vapenskramlare. Men herr krqzyzzxxxzyxyzxczcyy är kanske av en annan uppfattning?
Hurvida han var skinntorr är ganska oväsentligt, och en fråga vi kanske bör ställa till någon mer lämplig. Som t.ex. Monica Lewinsky 😉
Jo, det där är väll sant det du säger. Det jag syftade mot var att det inte är bra om samma personer sitter på makten för länge. Det blir för lätt att hamna i samma hjulspår då. Däremot så önskar jag att det inte kommer någon som tycker att krig är upphetsande till makten. Jag tycker personligen att USA aldrig skulle gått in i Irak, Irakierna skulle i sinomtid avsatt honom själva, det hade varit en bättre lösning. Nu hatar var och varannan irakier USA och det är inte mycket bättre.
btw: jag har varken C eller X i mitt namn Vesslan.
November 29, 2001
Efter att ha sett debatten mellan Kerry och Bush har jag fått en ny bild av Bush.
Riktigt så jävla korkad som jag trott att han var var han inte. (Inte för att jag anser honom lämplig som president, hell jag hade inte ens låtit honom ansvara för ett husdjur, ännu mindre den enda kvarvarande stormakten på jorden.)
Någon annan som såg debatten i sin helhet? (Visades på Dansk TV iaf)
Jag gillade speciellt när Bush i princip sade att om man går in i ett krig på premisser som i efterhand visar sig vara felaktiga... ja då ska man inte backa ur för det sänder fel signaler till soldaterna och deras familjer...
superlol
July 19, 2001
UndaC wrote:
Någon annan som såg debatten i sin helhet? (Visades på Dansk TV iaf)
Jag gillade speciellt när Bush i princip sade att om man går in i ett krig på premisser som i efterhand visar sig vara felaktiga... ja då ska man inte backa ur för det sänder fel signaler till soldaterna och deras familjer...
superlol
Han menade väl ändå att man inte ska dra sig ut ur Irak nu för att det bara skulle medföra större problem?
March 20, 2003
HELIX wrote: [quote=UndaC] Någon annan som såg debatten i sin helhet? (Visades på Dansk TV iaf)
superlol
Han menade väl ändå att man inte ska dra sig ut ur Irak nu för att det bara skulle medföra större problem?
Borde han inte säga det då istället för att göra bort sig?
March 1, 2003
den måste jag se...
hoppas den kommer till sverige...
http://www.fahrenhype911.com
November 22, 2001
Dehman wrote: [quote=Json_81]Jag tog 42 för att jag vill ha arnold som president!
Fan, det hade varit något.
Om man kollar på demolition man finns ju schwarzenegger (stava??) biblioteken, efter usas president 🙂
Dock är det väl tveksamt om det kommer hända, de har ju någon regel om att man måste vara född amerikan.
November 29, 2001
HELIX wrote:
Nope han talade mer generellt.
Faktum är att han upprepade samma resonemang många gånger.
Dvs. även om det blir bevisat att man haft fel om något så är det viktigt att man står på sig och håller sin linje och inte sviker några löften eller förtroenden.
Givetvis var det ett slags angrepp på Kerrys "kappan efter vinden" men ett väldigt oresonligt sådant.
Visst är det bra med en "steadfast" ledare, men "stubborn" är nog snarare ordet som skulle beskriva Bush resonemang.
May 17, 2004
bush är smart men hans upprepningar i teve var inte något man kan berömma direkt. Sen det dummaste när Kerry sa något bra, sannsatoch änn en gång bra så svarade bush såhär (frågan rörde Irak)
"Ska vi lita på den här mannen? han som inte kan bestämma om han ska stödjakriget eller inte? han som sade att kriget skulle vara bra men säjjer nu att jag gjorde fel?"(märk väl att detinte är exagta citat, men gott nog summerat av hans korta meningar)
Och innan hade Kerry givit ett bra svar som svarade på dessa frågor...
3 Guest(s)