November 18, 2003
Ronaldinho är bäst så är det
http://video.google.com/videop.....Ronaldinho
Han är fotbollens konstnär
August 7, 2001
Han är en fotbollskonstnär, bra speluppfattning och tekniken är magisk.
Den som gör mest nytta för sitt lag är Henry men då måste man ge honom rätt miljö.
Ronaldinho är inte viktigast i Barcelona tycker jag, det är Deco för det är han som sätter tempot på mittfältet i Barcelona.
Jag har svårt att säga "världens bästa fotbollsspelare" för det finns så grymt många olika spelartyper. Och man måste få dom olika spelartyperna att fungera som ett lag annars är ingen bra i laget.
Edit: Frankrike idag var ett exempel på ett lag som havererade, ingen löpte... Henry sprang ensam på topp. Omöjligt för Zidane att skicka en djupledsboll till en som har 3försvarare på sig.
August 9, 2003
den ende som kan konkurera i dagsläget med Ronaldinho är Henry men om man precis såg frankrikes match så vet man att han måste vara i ett väldigt offensivt och uppofrande lag för att vara så bra.
Och om man har sett matcher utan Ronaldinho i Barca och matcher utan Deco så ser man att Barca tappar allt spel utan Ronaldinho men klarar sig hyffsat utan Deco.
Finns en hel del filmer på http://www.jogo.com, man måste regga men det är det värt om man tycker om fotboll. Kolla in när Zlatan trixar med ett tuggumi
November 18, 2003
Jag syftade typ på när Ronaldinho dribblar av 4-5 man med sina specialare och liksom bara passar vidare och det blir mål eller sätter den själv, att han inte lyckas varje gång är ju för att många lag är skraja för honom och försöker få till att han inte ska ha bollen så ofta.
Det där med Zlatans gummitrick är en av de grymmaste grejerna jag set hehe
August 7, 2001
Json_81 wrote: Jag tycker det är fånigt att snacka om världens bästa spelare när det gäller en lagsport.
En kedja är inte bättre än dess svagaste länk.
Det är till viss del en lagsport och till viss del individuellt.
Laget måste fungera men det krävs vissa spelare med stor individuell skicklighet för att bli bra t.ex. Ronaldinho och Henry.
En spelare som kan hota brasilien ikväll är Dado Prso. Fyfan så stark och lång han är, inte många som kan stoppa honom när han dundrar in i straffområdet.
November 22, 2001
dree wrote: [quote=Json_81]Jag tycker det är fånigt att snacka om världens bästa spelare när det gäller en lagsport.
Laget måste fungera men det krävs vissa spelare med stor individuell skicklighet för att bli bra t.ex. Ronaldinho och Henry.
En spelare som kan hota brasilien ikväll är Dado Prso. Fyfan så stark och lång han är, inte många som kan stoppa honom när han dundrar in i straffområdet.
Tro du han skulle vinna många matcher utan duktiga försvarare och med ett såll i målet? Och utan någon att passa? Visst är individer duktiga, men det är en lagsport.
August 7, 2001
Json_81 wrote: [quote=dree][quote=Json_81]Jag tycker det är fånigt att snacka om världens bästa spelare när det gäller en lagsport.
Tro du han skulle vinna många matcher utan duktiga försvarare och med ett såll i målet? Och utan någon att passa? Visst är individer duktiga, men det är en lagsport.
I stora lag är det bara duktiga spelare, men ifall laget sviker så kan spelare som Ronaldinho och Henry avgöra på egen hand.
February 23, 2004
Man kan dra paraleller mellan Ronaldiniho och gamle NHL keepern " Saint " Patrick Roy , båda två kan på egen hand vända och vinna en match. Ta Stanley Cup finalen 1996 Colorado vs Florida.... sista matchen... den slutar 1-0 till Colorado efter 3 st förlängningar... har alldrig sett en så svettig insats av en målvakt innan 😮 Roy var helt osannolik. Lite så är det med Ronaldiniho.... i sina bästa stunder är han helt enorm och ingen annan kan ta bollen ifrån honom.
December 5, 2001
ZIre wrote: [quote=Json_81]Jag tycker det är fånigt att snacka om världens bästa spelare när det gäller en lagsport.
kanske inte, däremot kan man väl isf säga att Ronaldinho är världens starkaste länk?
Nja...isåfall skulle inget lag bli bättre med honom i laget eftersom en kedja inte är starkare än den svagaste länken även om det finns en stark länk 😉
September 12, 2001
dree wrote: Han är en fotbollskonstnär, bra speluppfattning och tekniken är magisk.
Den som gör mest nytta för sitt lag är Henry men då måste man ge honom rätt miljö.
Ronaldinho är inte viktigast i Barcelona tycker jag, det är Deco för det är han som sätter tempot på mittfältet i Barcelona.Jag har svårt att säga "världens bästa fotbollsspelare" för det finns så grymt många olika spelartyper. Och man måste få dom olika spelartyperna att fungera som ett lag annars är ingen bra i laget.
Edit: Frankrike idag var ett exempel på ett lag som havererade, ingen löpte... Henry sprang ensam på topp. Omöjligt för Zidane att skicka en djupledsboll till en som har 3försvarare på sig.
Ursäkta mig nu...
Men jag fattar inte hur du kan nämna Deco.
Deco är riktigt bra på att gömma sig på mittfältet och hålla sig undan.
Han är i mina ögon riktigt bra när han vågar sig på att kliva fram men det sker för sällan. Deco smiter gärna undan och försvinner i många matcher...tråkigt nog.
August 7, 2001
skiroy wrote: [quote=dree]Han är en fotbollskonstnär, bra speluppfattning och tekniken är magisk.
Ronaldinho är inte viktigast i Barcelona tycker jag, det är Deco för det är han som sätter tempot på mittfältet i Barcelona.Jag har svårt att säga "världens bästa fotbollsspelare" för det finns så grymt många olika spelartyper. Och man måste få dom olika spelartyperna att fungera som ett lag annars är ingen bra i laget.
Ursäkta mig nu...
Men jag fattar inte hur du kan nämna Deco.
Deco är riktigt bra på att gömma sig på mittfältet och hålla sig undan.
Han är i mina ögon riktigt bra när han vågar sig på att kliva fram men det sker för sällan. Deco smiter gärna undan och försvinner i många matcher...tråkigt nog.
Han har inte bara offensiva uppgifter, dom defensiva uppgifterna syns inte.
Sen är det ofta han gör första passen i ett anfall. Till t.ex. ronaldinho som sedan fördelar bollen till en anfallare. Den där första passen syns inte. Däremot kan det bli så att Deco tar en löpning efter det och vill ha pass sen från anfallaren och gå på skott. För skjuta kan han. Då syns han.
I landslaget har han en mer framträdande roll.
2 Guest(s)