Vem som är Världens bästa fotbollsspelare|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vem som är Världens bästa fotbollsspelare
D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 13, 2006 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Ronaldinho är bäst så är det
http://video.google.com/videop.....Ronaldinho

Han är fotbollens konstnär

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1050460
June 13, 2006 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

han kan hantera bollen foe shooe. man han kan ju inte ens göra mål 😉

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
1050463
June 13, 2006 - 5:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Handlar inte bara om den som gör målet, han hade inte kunnat göra målet utan sina karmater men hade en video med honom då han gör sjuka mål men tappat länken ska försöka hitta den

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1050464
June 13, 2006 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Alfred Byäng helt klart!

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1050472
June 13, 2006 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Han är en fotbollskonstnär, bra speluppfattning och tekniken är magisk.
Den som gör mest nytta för sitt lag är Henry men då måste man ge honom rätt miljö.
Ronaldinho är inte viktigast i Barcelona tycker jag, det är Deco för det är han som sätter tempot på mittfältet i Barcelona.

Jag har svårt att säga "världens bästa fotbollsspelare" för det finns så grymt många olika spelartyper. Och man måste få dom olika spelartyperna att fungera som ett lag annars är ingen bra i laget.

Edit: Frankrike idag var ett exempel på ett lag som havererade, ingen löpte... Henry sprang ensam på topp. Omöjligt för Zidane att skicka en djupledsboll till en som har 3försvarare på sig.

CTH
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
1050474
June 13, 2006 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

den ende som kan konkurera i dagsläget med Ronaldinho är Henry men om man precis såg frankrikes match så vet man att han måste vara i ett väldigt offensivt och uppofrande lag för att vara så bra.
Och om man har sett matcher utan Ronaldinho i Barca och matcher utan Deco så ser man att Barca tappar allt spel utan Ronaldinho men klarar sig hyffsat utan Deco.
Finns en hel del filmer på http://www.jogo.com, man måste regga men det är det värt om man tycker om fotboll. Kolla in när Zlatan trixar med ett tuggumi

Mouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 420
1050482
June 13, 2006 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Xenomorphed wrote: han kan hantera bollen foe shooe. man han kan ju inte ens göra mål 😉

Vi får se klockan 21.00.

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
1050483
June 13, 2006 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag syftade typ på när Ronaldinho dribblar av 4-5 man med sina specialare och liksom bara passar vidare och det blir mål eller sätter den själv, att han inte lyckas varje gång är ju för att många lag är skraja för honom och försöker få till att han inte ska ha bollen så ofta.

Det där med Zlatans gummitrick är en av de grymmaste grejerna jag set hehe

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1050488
June 13, 2006 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det är fånigt att snacka om världens bästa spelare när det gäller en lagsport.
En kedja är inte bättre än dess svagaste länk.

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
1050493
June 13, 2006 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Jag tycker det är fånigt att snacka om världens bästa spelare när det gäller en lagsport.

kanske inte, däremot kan man väl isf säga att Ronaldinho är världens starkaste länk?

Json_81
Member
Medlem
1050494
June 13, 2006 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

ZIre wrote: [quote=Json_81]Jag tycker det är fånigt att snacka om världens bästa spelare när det gäller en lagsport.

kanske inte, däremot kan man väl isf säga att Ronaldinho är världens starkaste länk?

Ja, möjligen. 🙂

dree
Member
Medlem
1050496
June 13, 2006 - 6:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Jag tycker det är fånigt att snacka om världens bästa spelare när det gäller en lagsport.

Det är till viss del en lagsport och till viss del individuellt.
Laget måste fungera men det krävs vissa spelare med stor individuell skicklighet för att bli bra t.ex. Ronaldinho och Henry.

En spelare som kan hota brasilien ikväll är Dado Prso. Fyfan så stark och lång han är, inte många som kan stoppa honom när han dundrar in i straffområdet.

Json_81
Member
Medlem
1050497
June 13, 2006 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=Json_81]Jag tycker det är fånigt att snacka om världens bästa spelare när det gäller en lagsport.

Laget måste fungera men det krävs vissa spelare med stor individuell skicklighet för att bli bra t.ex. Ronaldinho och Henry.

En spelare som kan hota brasilien ikväll är Dado Prso. Fyfan så stark och lång han är, inte många som kan stoppa honom när han dundrar in i straffområdet.

Tro du han skulle vinna många matcher utan duktiga försvarare och med ett såll i målet? Och utan någon att passa? Visst är individer duktiga, men det är en lagsport.

dree
Member
Medlem
1050498
June 13, 2006 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=dree][quote=Json_81]Jag tycker det är fånigt att snacka om världens bästa spelare när det gäller en lagsport.

Tro du han skulle vinna många matcher utan duktiga försvarare och med ett såll i målet? Och utan någon att passa? Visst är individer duktiga, men det är en lagsport.

I stora lag är det bara duktiga spelare, men ifall laget sviker så kan spelare som Ronaldinho och Henry avgöra på egen hand.

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
1050504
June 13, 2006 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

1 -0 till Brasilien hittills mina vänner, Ronaldinho har varit delaktig i ett par chanser och gjort bra ifrån sig men dom täcker honom ganska bra.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1050507
June 13, 2006 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker kroatien har varit grymma än så länge, de är så kalla att det är otroligt.

Hexxy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 208
1050510
June 13, 2006 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Man kan dra paraleller mellan Ronaldiniho och gamle NHL keepern " Saint " Patrick Roy , båda två kan på egen hand vända och vinna en match. Ta Stanley Cup finalen 1996 Colorado vs Florida.... sista matchen... den slutar 1-0 till Colorado efter 3 st förlängningar... har alldrig sett en så svettig insats av en målvakt innan 😮 Roy var helt osannolik. Lite så är det med Ronaldiniho.... i sina bästa stunder är han helt enorm och ingen annan kan ta bollen ifrån honom.

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
1050521
June 13, 2006 - 8:51 pm
sp_Permalink sp_Print

ZIre wrote: [quote=Json_81]Jag tycker det är fånigt att snacka om världens bästa spelare när det gäller en lagsport.

Nja...isåfall skulle inget lag bli bättre med honom i laget eftersom en kedja inte är starkare än den svagaste länken även om det finns en stark länk 😉

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1050578
June 13, 2006 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: Han är en fotbollskonstnär, bra speluppfattning och tekniken är magisk.
Den som gör mest nytta för sitt lag är Henry men då måste man ge honom rätt miljö.
Ronaldinho är inte viktigast i Barcelona tycker jag, det är Deco för det är han som sätter tempot på mittfältet i Barcelona.

Jag har svårt att säga "världens bästa fotbollsspelare" för det finns så grymt många olika spelartyper. Och man måste få dom olika spelartyperna att fungera som ett lag annars är ingen bra i laget.

Edit: Frankrike idag var ett exempel på ett lag som havererade, ingen löpte... Henry sprang ensam på topp. Omöjligt för Zidane att skicka en djupledsboll till en som har 3försvarare på sig.

Ursäkta mig nu...

Men jag fattar inte hur du kan nämna Deco.
Deco är riktigt bra på att gömma sig på mittfältet och hålla sig undan.
Han är i mina ögon riktigt bra när han vågar sig på att kliva fram men det sker för sällan. Deco smiter gärna undan och försvinner i många matcher...tråkigt nog.

dree
Member
Medlem
1050580
June 13, 2006 - 11:52 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=dree]Han är en fotbollskonstnär, bra speluppfattning och tekniken är magisk.

Ursäkta mig nu...

Men jag fattar inte hur du kan nämna Deco.
Deco är riktigt bra på att gömma sig på mittfältet och hålla sig undan.
Han är i mina ögon riktigt bra när han vågar sig på att kliva fram men det sker för sällan. Deco smiter gärna undan och försvinner i många matcher...tråkigt nog.

Han har inte bara offensiva uppgifter, dom defensiva uppgifterna syns inte.
Sen är det ofta han gör första passen i ett anfall. Till t.ex. ronaldinho som sedan fördelar bollen till en anfallare. Den där första passen syns inte. Däremot kan det bli så att Deco tar en löpning efter det och vill ha pass sen från anfallaren och gå på skott. För skjuta kan han. Då syns han.

I landslaget har han en mer framträdande roll.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 351
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL