July 27, 2002
Jag gick ut gymnasiet nyss här. Jag bor hemma och betalar 2500 i månaden.
Tjejen har lägenhet på söder och där blir hyran 1500 kr om vi delar på den, sedan kmr såklart andra utgifter till.
Men att bryta upp här i Upplands Väsby är svårt, alla mina vänner har alltid bott inom 1km radie runt mig. Jag vill egentligen inte vara den som tar första steget till att bryta saker och ting. För som det är nu kan vi impulsgöra saker på vardagar, men bor jag i stan kommer man endast ses på helger, bio osv.
Måste bara skriva av mig lite, hur gick det för er när ni bröt upp med eran barndom?
January 10, 2005
Tänker du jobba eller studera? Eller kanske inget dera :P. Jag flyttade alla fall direkt när jag gick ut gymnasiet och började studera direkt. Visst man kommer bort från sina barndoms-kompisar m.m. Men så farligt är det inte. För mig så var det en mognads grej också. Trevligt att kunna ta vara på sig själv.
June 23, 2002
Callister wrote: Jag gick ut gymnasiet nyss här. Jag bor hemma och betalar 2500 i månaden.
Tjejen har lägenhet på söder och där blir hyran 1500 kr om vi delar på den, sedan kmr såklart andra utgifter till.Men att bryta upp här i Upplands Väsby är svårt, alla mina vänner har alltid bott inom 1km radie runt mig. Jag vill egentligen inte vara den som tar första steget till att bryta saker och ting. För som det är nu kan vi impulsgöra saker på vardagar, men bor jag i stan kommer man endast ses på helger, bio osv.
Måste bara skriva av mig lite, hur gick det för er när ni bröt upp med eran barndom?
Då är det någon annan som kommer ta första steget att flytta från den hålan. 😉
Bott i Sollentuna hela mitt liv till för några månader sen då jag flyttade till Vällingby. Men långt ifrån alla polare bor kvar i Sollentuna, se Malle te.x. har dragit till England med en annan polare och en annan flyttade till Östermalm, en till Jakobsberg osv.
Så jag anser att du ska flytta dit om du känner för det, bara för du flyttar bryter man inte kontakten. Varför kan ni bara ses på helger för? Jag jobbar m.m men hinner även träffa mina polare som bor kvar ute i Sollentuna på vardagarna.
February 21, 2003
flyttade själv till väsby då jag flyttade hemifrån för 12 år sen... (pallade bara med väsby 1 år)
2 saker som jag reagerade på var
1. flytta inte ihop det första du gör, prova bo själv annars går ni varann på nerverna...
2. väsby... herregud... man träffar väl polarna i stan ändå jämnt efter att man fyllde 18 år 😉
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
March 19, 2003
Flyttade innan jag gick ut gymnasiet, så ta och flytta du med.
Flyttade en bit från alla polare föst också, blev inte så mycket hänga då.
Men efter de har man flyttat runt på typ 38 plattser och nu hamnar närmare polarna igen.
Men nu börjar polarna också röra på sig, men nu har man bil också så det är inte så specielt jobbigt.
May 25, 2007
Var drygt 16 när jag flyttade, orkar inte psykiskt att någon "tar hand om" mig. Det blir väldigt påfrestande för mig när någon lagar mat och städar åt mig. Psykisk störning obelix? 😉
Främst därför flyttade jag, men jag flyttade bara två mil. Och det blev närmare de flesta nya polarna man träffat på gymnasiet.
February 12, 2003
Jag hade lätt kunnat bo på Söder, riktigt trevlig stadsdel om ni frågar mig. Rent utseendemässigt, då.
Sen om jag inte missminner mig så har Callister varit ihop med bruden ett bra tag, så att flytta ihop kanske inte är helt fel ändå.
Själv är jag dock fortfarande intimt förknippad med min barndom. 😛
January 12, 2004
Kaffe wrote: Var drygt 16 när jag flyttade, orkar inte psykiskt att någon "tar hand om" mig. Det blir väldigt påfrestande för mig när någon lagar mat och städar åt mig. Psykisk störning obelix? 😉
Främst därför flyttade jag, men jag flyttade bara två mil. Och det blev närmare de flesta nya polarna man träffat på gymnasiet.
oja, speciellt med tanke på att jag bodde själv from det jag var 13
July 29, 2005
Rent spontant tycker jag att om du är så osäker på om du ska flytta eller ej, så att du frågar vad folk tycker på ett forum som detta, så ska du inte flytta.
Det är en rätt så stor sak att flytta, och, om man är redo för det så är det jättebra, men, om man inte är redo så är det inte vidare lyckat.
Med andra ord, om du är så osäker så att du känner att du måste fråga folk som är i det närmaste okända om råd, är du antagligen inte redo än.
January 14, 2004
urk wrote: jag säger rör på fetet och flyta till henne. det är ett stort steg i rätt i rikning. sen är det aldrig fel att ligga och krama tjejen på nätterna:)
urk har en mycket bra poäng där! Vem kramar du helst, henne eller polarna?
Sen tycker jag att du kan höra med tjejen om hon vill att du ska flytta in nu eller om ni ska vänta.
January 12, 2004
Crida498 wrote: Rent spontant tycker jag att om du är så osäker på om du ska flytta eller ej, så att du frågar vad folk tycker på ett forum som detta, så ska du inte flytta.
Det är en rätt så stor sak att flytta, och, om man är redo för det så är det jättebra, men, om man inte är redo så är det inte vidare lyckat.
Med andra ord, om du är så osäker så att du känner att du måste fråga folk som är i det närmaste okända om råd, är du antagligen inte redo än.
å andra sidan är det rätt normalt att vara osäker inför flytten, och om det inte funkar så kan han alltid flytta hem igen.
June 23, 2002
T0FFE wrote: [quote=urk]jag säger rör på fetet och flyta till henne. det är ett stort steg i rätt i rikning. sen är det aldrig fel att ligga och krama tjejen på nätterna:)
urk har en mycket bra poäng där! Vem kramar du helst, henne eller polarna?
Sen tycker jag att du kan höra med tjejen om hon vill att du ska flytta in nu eller om ni ska vänta.
Självklart tjejen, men polarna ska man inte glömma bort för det. Men polarna ska inte vara hinder för en flytt, självklart inte.
Tycker du ska flytta om du känner för det, du tappar inte kontakten med polarna sålänge du inte vill det.
July 27, 2002
Hej hopp kom precis hem från jobbet. :cy:
Tack för bra svar.
Det jag kmr sakna i Väsby är polarna som man spontant gör saker med.
Visst, bio osv (har kontakt med andra människor i den nivån) men det blir inte samma sak tycker jag. Jag har ju inte testat så jag är ju inte tvärsäker...
Det där med bil: skulle jag haft bil skulle jag inte oroa mig ett dugg! Men att ha bil på söder kostar lika mkt som lägenhet. 🙁
Kom inte ihåg att jag gjort denna tråd ens, så sjukt trött när jag kmr från jobbet och jag tror jag skapa den igår kväll. 😀
Har förresten bott med tjejen förut, kan hända att vi bor en månad hos någon lägenhet som står tom och visst är det skönt o komma hem o vara med polare själv då. Men å andra sidan saknar jag henne efter att ha varit själv en halv dag. Vi har varit ihop 2.5 år nu tror jag..
Så länge man jobbar på skilda håll och har egen fritid ser jag inga hinder i att bo ihop. Men känner inte en kotte på söder!
1 Guest(s)