Vet inte om jag ska flytta eller ej ..|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vet inte om jag ska flytta eller ej ..
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 18, 2007 - 6:02 am
sp_Permalink sp_Print

Jag gick ut gymnasiet nyss här. Jag bor hemma och betalar 2500 i månaden.
Tjejen har lägenhet på söder och där blir hyran 1500 kr om vi delar på den, sedan kmr såklart andra utgifter till.

Men att bryta upp här i Upplands Väsby är svårt, alla mina vänner har alltid bott inom 1km radie runt mig. Jag vill egentligen inte vara den som tar första steget till att bryta saker och ting. För som det är nu kan vi impulsgöra saker på vardagar, men bor jag i stan kommer man endast ses på helger, bio osv.

Måste bara skriva av mig lite, hur gick det för er när ni bröt upp med eran barndom?

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1148041
July 18, 2007 - 6:13 am
sp_Permalink sp_Print

Det är klart att du skall in till söder!

Arre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 378
1148043
July 18, 2007 - 6:17 am
sp_Permalink sp_Print

Tänker du jobba eller studera? Eller kanske inget dera :P. Jag flyttade alla fall direkt när jag gick ut gymnasiet och började studera direkt. Visst man kommer bort från sina barndoms-kompisar m.m. Men så farligt är det inte. För mig så var det en mognads grej också. Trevligt att kunna ta vara på sig själv.

urk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
1148044
July 18, 2007 - 6:30 am
sp_Permalink sp_Print

jag säger rör på fetet och flyta till henne. det är ett stort steg i rätt i rikning. sen är det aldrig fel att ligga och krama tjejen på nätterna:)

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
1148056
July 18, 2007 - 7:12 am
sp_Permalink sp_Print

Lite tidigt att flytta kanske, men om du ändå får betala 2500.- per månad är det väl lika bra.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1148059
July 18, 2007 - 7:32 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Jag gick ut gymnasiet nyss här. Jag bor hemma och betalar 2500 i månaden.
Tjejen har lägenhet på söder och där blir hyran 1500 kr om vi delar på den, sedan kmr såklart andra utgifter till.

Men att bryta upp här i Upplands Väsby är svårt, alla mina vänner har alltid bott inom 1km radie runt mig. Jag vill egentligen inte vara den som tar första steget till att bryta saker och ting. För som det är nu kan vi impulsgöra saker på vardagar, men bor jag i stan kommer man endast ses på helger, bio osv.

Måste bara skriva av mig lite, hur gick det för er när ni bröt upp med eran barndom?

Då är det någon annan som kommer ta första steget att flytta från den hålan. 😉

Bott i Sollentuna hela mitt liv till för några månader sen då jag flyttade till Vällingby. Men långt ifrån alla polare bor kvar i Sollentuna, se Malle te.x. har dragit till England med en annan polare och en annan flyttade till Östermalm, en till Jakobsberg osv.

Så jag anser att du ska flytta dit om du känner för det, bara för du flyttar bryter man inte kontakten. Varför kan ni bara ses på helger för? Jag jobbar m.m men hinner även träffa mina polare som bor kvar ute i Sollentuna på vardagarna.

tiggre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 739
1148079
July 18, 2007 - 9:31 am
sp_Permalink sp_Print

flyttade själv till väsby då jag flyttade hemifrån för 12 år sen... (pallade bara med väsby 1 år)

2 saker som jag reagerade på var

1. flytta inte ihop det första du gör, prova bo själv annars går ni varann på nerverna...

2. väsby... herregud... man träffar väl polarna i stan ändå jämnt efter att man fyllde 18 år 😉

P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64

Hagiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 489
1148080
July 18, 2007 - 9:33 am
sp_Permalink sp_Print

vi kan ju alltid rösta!

min röst går till flytta! 😉

Omdöme: TS/NH - Ebay - Tradera
Projekt: Lanbox Lite@H20 & Server
Bänkar: 5.6GHz

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
1148083
July 18, 2007 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

Flyttade innan jag gick ut gymnasiet, så ta och flytta du med.
Flyttade en bit från alla polare föst också, blev inte så mycket hänga då.

Men efter de har man flyttat runt på typ 38 plattser och nu hamnar närmare polarna igen.

Men nu börjar polarna också röra på sig, men nu har man bil också så det är inte så specielt jobbigt.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1148087
July 18, 2007 - 10:31 am
sp_Permalink sp_Print

fösta gången jag flyttade så var det från Stockholm till Hälsingland laugh

var 18 år och ångrar inte en sekund att det skedde.

HAr visserligen flyttat ett 30-tal ggr sedan dess, men det har varit kul varje gång.

Kaffe
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 103
1148090
July 18, 2007 - 11:02 am
sp_Permalink sp_Print

Var drygt 16 när jag flyttade, orkar inte psykiskt att någon "tar hand om" mig. Det blir väldigt påfrestande för mig när någon lagar mat och städar åt mig. Psykisk störning obelix? 😉
Främst därför flyttade jag, men jag flyttade bara två mil. Och det blev närmare de flesta nya polarna man träffat på gymnasiet.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1148097
July 18, 2007 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

Jag hade lätt kunnat bo på Söder, riktigt trevlig stadsdel om ni frågar mig. Rent utseendemässigt, då.

Sen om jag inte missminner mig så har Callister varit ihop med bruden ett bra tag, så att flytta ihop kanske inte är helt fel ändå.

Själv är jag dock fortfarande intimt förknippad med min barndom. 😛

obelix
Member
Medlem
1148106
July 18, 2007 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Kaffe wrote: Var drygt 16 när jag flyttade, orkar inte psykiskt att någon "tar hand om" mig. Det blir väldigt påfrestande för mig när någon lagar mat och städar åt mig. Psykisk störning obelix? 😉
Främst därför flyttade jag, men jag flyttade bara två mil. Och det blev närmare de flesta nya polarna man träffat på gymnasiet.

oja, speciellt med tanke på att jag bodde själv from det jag var 13 laugh

Crida498
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 157
1148109
July 18, 2007 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Rent spontant tycker jag att om du är så osäker på om du ska flytta eller ej, så att du frågar vad folk tycker på ett forum som detta, så ska du inte flytta.
Det är en rätt så stor sak att flytta, och, om man är redo för det så är det jättebra, men, om man inte är redo så är det inte vidare lyckat.
Med andra ord, om du är så osäker så att du känner att du måste fråga folk som är i det närmaste okända om råd, är du antagligen inte redo än.

T0FFE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 454
1148111
July 18, 2007 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

urk wrote: jag säger rör på fetet och flyta till henne. det är ett stort steg i rätt i rikning. sen är det aldrig fel att ligga och krama tjejen på nätterna:)

urk har en mycket bra poäng där! Vem kramar du helst, henne eller polarna? wink
Sen tycker jag att du kan höra med tjejen om hon vill att du ska flytta in nu eller om ni ska vänta.

obelix
Member
Medlem
1148145
July 18, 2007 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Crida498 wrote: Rent spontant tycker jag att om du är så osäker på om du ska flytta eller ej, så att du frågar vad folk tycker på ett forum som detta, så ska du inte flytta.
Det är en rätt så stor sak att flytta, och, om man är redo för det så är det jättebra, men, om man inte är redo så är det inte vidare lyckat.
Med andra ord, om du är så osäker så att du känner att du måste fråga folk som är i det närmaste okända om råd, är du antagligen inte redo än.

å andra sidan är det rätt normalt att vara osäker inför flytten, och om det inte funkar så kan han alltid flytta hem igen.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1148151
July 18, 2007 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

T0FFE wrote: [quote=urk]jag säger rör på fetet och flyta till henne. det är ett stort steg i rätt i rikning. sen är det aldrig fel att ligga och krama tjejen på nätterna:)

urk har en mycket bra poäng där! Vem kramar du helst, henne eller polarna? wink
Sen tycker jag att du kan höra med tjejen om hon vill att du ska flytta in nu eller om ni ska vänta.

Självklart tjejen, men polarna ska man inte glömma bort för det. Men polarna ska inte vara hinder för en flytt, självklart inte.

Tycker du ska flytta om du känner för det, du tappar inte kontakten med polarna sålänge du inte vill det.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1148173
July 18, 2007 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej hopp kom precis hem från jobbet. :cy:

Tack för bra svar.

Det jag kmr sakna i Väsby är polarna som man spontant gör saker med.
Visst, bio osv (har kontakt med andra människor i den nivån) men det blir inte samma sak tycker jag. Jag har ju inte testat så jag är ju inte tvärsäker...

Det där med bil: skulle jag haft bil skulle jag inte oroa mig ett dugg! Men att ha bil på söder kostar lika mkt som lägenhet. 🙁

Kom inte ihåg att jag gjort denna tråd ens, så sjukt trött när jag kmr från jobbet och jag tror jag skapa den igår kväll. 😀

Har förresten bott med tjejen förut, kan hända att vi bor en månad hos någon lägenhet som står tom och visst är det skönt o komma hem o vara med polare själv då. Men å andra sidan saknar jag henne efter att ha varit själv en halv dag. Vi har varit ihop 2.5 år nu tror jag..

Så länge man jobbar på skilda håll och har egen fritid ser jag inga hinder i att bo ihop. Men känner inte en kotte på söder!

T0FFE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 454
1148179
July 18, 2007 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Du kan ju se till så någon polare skaffar bil så kan dom komma till dig istället? 🙂

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
1148215
July 19, 2007 - 6:55 am
sp_Permalink sp_Print

Flytta! Finns inga alternativ, du måste komma ifrån dina föräldrar.

Sedan det där med polare, du lär behålla de som du tycker om, även om det är 20 000 mil ifrån varandra.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 340
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL