November 11, 2001
April 1, 2001
Om ni nångång har sett programmet Debatt i SVT så bör ni veta att det är ett seriöst program.
Och dom vill inte ha dit någon som vet saker om piratkopiering för att sätta dit den snubben. Ibland har dom haft folk där, som har vart anonyma (inte visat ansiktet) som dom har frågat frågor osv.
Jag tycker inte att nu gör rätt i att hoppa på en kille som vill ha folk till sitt program.
Däremot är det väldigt fel av honom att spamma i nästan alla forum.
September 20, 2001
Alltså, jag tror faktiskt inte att det är Rolf Larsson från "Debatt" som har postat den här tråden. Utan en kille som har fått en förfrågan av honom. Läser man brevet så tycker jag att det framgår på det viset.
Jag tror inte att "Debatt" använder sig av sådana sätt att leta folk. De skulle isåfall ha kontaktat någon admin på sidan, och bett dem att göra en förfrågan.
Och eftersom nu inte denne Andreas007 har svarat på något av dessa inlägg, så kanske denna tråd ska låsas?
Är någon intresserad av att ta kontakt med Rolf Larsson, så finns ju hans emailadress med i första inlägget.
Mvh Marie
November 7, 2001
April 2, 2001
Det här inlägget ändrade verkligen min uppfattning om NH. Börjar nu förstå varför det är så många som lämnar detta forumet.
Nivån på inläggen, och innehållet är så lågt så att det är skrämmande!
Har sett Debatt ett antal gånger, och jag måste säga att det är ett av de bästa debattprogram som jag sett. Kan inte komma på något som står sig i jämförelse med det.
Är det verkligen så svårt att förstå varför man letar på sidor där man vet att det finns mycket datorkunnigt och datorintresserat folk, när man söker någon som har argument för att piratkopiering?
Nu ska absolut inte alla ta åt sig av denna negativa kritik, för att bara nämna några så kan jag ju säga att det absolut inte är riktat mot Iceman eller Dejavu, som verkar kunna tänka mer än 1 sekund!
De numera så vanliga personpåhoppen, alla barnsliga och omogna inlägg, alla inlägg av folk som inte har en aning om vad de pratar om etc etc, gör att NH verkligen inte känns lika kul längre.
Otroligt synd tycker jag!
//Slass
December 19, 2000
On 2001-11-15 05:13, Slass wrote:
Det här inlägget ändrade verkligen min uppfattning om NH. Börjar nu förstå varför det är så många som lämnar detta forumet.Nivån på inläggen, och innehållet är så lågt så att det är skrämmande!
Har sett Debatt ett antal gånger, och jag måste säga att det är ett av de bästa debattprogram som jag sett. Kan inte komma på något som står sig i jämförelse med det.
Är det verkligen så svårt att förstå varför man letar på sidor där man vet att det finns mycket datorkunnigt och datorintresserat folk, när man söker någon som har argument för att piratkopiering?
Nu ska absolut inte alla ta åt sig av denna negativa kritik, för att bara nämna några så kan jag ju säga att det absolut inte är riktat mot Iceman eller Dejavu, som verkar kunna tänka mer än 1 sekund!
De numera så vanliga personpåhoppen, alla barnsliga och omogna inlägg, alla inlägg av folk som inte har en aning om vad de pratar om etc etc, gör att NH verkligen inte känns lika kul längre.
Otroligt synd tycker jag!//Slass
Jag måste hålla med samtidigt som jag riskerar att trampa några på tårna, jag måste säga att det är fantastiskt dåligt av vissa att racka ner på SVT som är bland de äldsta och mest erfarna medierna i sverige utan att ha något konkret att klaga på. Deras seriositet och journalistik kan man för fasen inte beblanda med hur någon har ställt en förfrågan efter datakunnigt folk i ett forum!
Skärpning!
Sedan vill jag säga att Iceman numera har fulla rättigheter att såga, banna, plocka bort trådar, ta bort inlägg och rensa bäst han vill tillsammans med övriga moderatorer.
Iceman (Admin för forumet) är en klok kille som vi har vårt fulla förtroende och vi har diskuterat svårigheterna med ett växande forum och den anonymitet folk tror sig ha när det är fler som diskuterar på en och samma plats. Nu drar vi dock åt livremmen och kommer att vara bra mycket hårdare när vi modererar forumet.
Personliga påhopp kan vi förhindra, men vi kan inte censurera åsikter! Dessa "barnsliga inlägg och oseriösa svar" kan vi bara kämpa mot på ett sätt och det är genom att ställa krav på argument när någon skriver "P4 suger" eller liknande. Många verkar tro i forumet att dess existens är till för att tillfredsställa personliga behov eller vendettor, och att man använder forumet som slagträ för att trycka ner andra. Nu är det slut på det och vi kommer att göra allt för att NHs forum kommer att vara det mest givande, inte tvärtom.
Om någon känner sig påhoppad eller har klagomål, kontakta mig på emailen eller på icq så tar vi en diskussion om saken.
14347436
eller
[email]henrik@nordichardware.com[/email]
[ Detta Inlägg ändrades av: Henrik aka [NH]ZeNNaN den 2001-11-15 18:21 ]
September 12, 2001
Ahhhh..ZeNNaN..det var ord o inga visor..problemet med ett växande forum är att det lätt blir vissa avvarter ifråga om tycke o tänkande..
Verkar vara många som tror att dom fritt kan få vräka ut sig lite vad som helst utan någon som helst påföljd..banna på Iceman utan pardon när någon inte lyssnar.
Nu gäller detta inte enbart denna tråd utan som det som ZeNNaN belyste,P4 suger o sånt..det är trist o se sådana trådar när vi helst ska kunna hjälpa varandra i detta forum.Det är ju liksom tanken med det hela.
2 Guest(s)