Vi tänkte ha en debatt om piratkopiering av filmer -SVT|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vi tänkte ha en debatt om piratkopiering av filmer -SVT
Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
sp_UserOfflineSmall Offline
102768
November 14, 2001 - 12:59 pm
sp_Permalink sp_Print

att kopiera filmer är väl som mp3.. det är inte olagligt så länge du inte sprider dem.
Du får alltså ladda hem men inte sprida ....

så har jag hört ivarjefall...

Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
102845
November 14, 2001 - 2:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Äh, så farligt är inte hans *spam*. Det är ju SVT, inte Tv3, det är alltså någorlunda seriöst! wink

Ajjdiis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
102851
November 14, 2001 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har inte en film piratkopierad.. haha.. inge spel heller.. och inte ett program... haha.. fettoSVT suger röv

Farenheit
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1229
102852
November 14, 2001 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi har regler på det här forumet smile

STÄMMNING !!!!!!

maten_brinner
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 360
102866
November 14, 2001 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

fattar ju inte att han försökte ens...

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
102882
November 14, 2001 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

j**la uffig stil och spamma forumet, vill han hitta nån som ställer upp så kan han väll fråga vem som helst på stan' det är väll inte bara dom på dataforum osv som håller på med piratkopierade låtar filmer whatever!

Farenheit
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1229
102885
November 14, 2001 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag undrar verkligen om inte ADMINS kommer kontakta hans arbetsgivare o shit nu... smile

Ajjdiis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
102888
November 14, 2001 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

polisen o säpo dom jagar oss!!
agenterna släpper hundarna loss!!

flyr våran kos likt en albatross!!
skickliga äro den som kan haffa oss!!

Tjoppen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 872
102893
November 14, 2001 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Sprit och gott. Massor av flott.
Pang på pungen i Portugal.

meep
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 249
102978
November 14, 2001 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-14 16:04, Tjoppen wrote:
Sprit och gott. Massor av flott.
Pang på pungen i Portugal.

laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh

-dejavu-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 328
103030
November 14, 2001 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

asså, ni kommer o säjer att svt är oseriösta o har bögprogram, det visar ju hur mycket o seriöst folk det finns här. har tappat respekten jag hade för nh, som folk har sagt tidigare så äre så sant som att detta liknar lunar!

Ken Shabby
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 339
103171
November 14, 2001 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Mmm, det är inte som förr...på gott och ont...mest ont tyvärr...

paddda
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 318
103184
November 14, 2001 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-14 13:54, LANmover wrote:
Jag kan ställa upp mot tillräcklig betalning som gör att jag kan betala all programvara och alla spel åt medlemmar på detta forum har använt, använder och kommer att använda.

Hehe då skulle svt och staten gå i konkurs

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
103191
November 14, 2001 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Om ni nångång har sett programmet Debatt i SVT så bör ni veta att det är ett seriöst program.
Och dom vill inte ha dit någon som vet saker om piratkopiering för att sätta dit den snubben. Ibland har dom haft folk där, som har vart anonyma (inte visat ansiktet) som dom har frågat frågor osv.
Jag tycker inte att nu gör rätt i att hoppa på en kille som vill ha folk till sitt program.

Däremot är det väldigt fel av honom att spamma i nästan alla forum.

Marie_1
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 130
103237
November 14, 2001 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltså, jag tror faktiskt inte att det är Rolf Larsson från "Debatt" som har postat den här tråden. Utan en kille som har fått en förfrågan av honom. Läser man brevet så tycker jag att det framgår på det viset.

Jag tror inte att "Debatt" använder sig av sådana sätt att leta folk. De skulle isåfall ha kontaktat någon admin på sidan, och bett dem att göra en förfrågan.

Och eftersom nu inte denne Andreas007 har svarat på något av dessa inlägg, så kanske denna tråd ska låsas?
Är någon intresserad av att ta kontakt med Rolf Larsson, så finns ju hans emailadress med i första inlägget.

Mvh Marie

Bara_Bobby
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 239
103277
November 14, 2001 - 11:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi kanske skulle ta och diskutera hur många som kommer att sluta betala tv-licens efter detta ohyfsade påhopp från SVT.
Att de bara har mage att tro att det finns någon som innehar piratkopierat material här på NH!! laugh laugh laugh laugh

p0w
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1159
103324
November 15, 2001 - 1:04 am
sp_Permalink sp_Print

ehh... det känns som om alla utom Marie har fått det här om bakfoten. Det är knappast någon från SVT som har varit inne här och spammat, snarare nån som sätt detta brev på debatts hemsida eller liknande. Så nu tycker jag att vi alla tar och lugnar ner oss wink

Slass
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1816
103335
November 15, 2001 - 4:13 am
sp_Permalink sp_Print

Det här inlägget ändrade verkligen min uppfattning om NH. Börjar nu förstå varför det är så många som lämnar detta forumet.

Nivån på inläggen, och innehållet är så lågt så att det är skrämmande!

Har sett Debatt ett antal gånger, och jag måste säga att det är ett av de bästa debattprogram som jag sett. Kan inte komma på något som står sig i jämförelse med det.

Är det verkligen så svårt att förstå varför man letar på sidor där man vet att det finns mycket datorkunnigt och datorintresserat folk, när man söker någon som har argument för att piratkopiering?

Nu ska absolut inte alla ta åt sig av denna negativa kritik, för att bara nämna några så kan jag ju säga att det absolut inte är riktat mot Iceman eller Dejavu, som verkar kunna tänka mer än 1 sekund!

De numera så vanliga personpåhoppen, alla barnsliga och omogna inlägg, alla inlägg av folk som inte har en aning om vad de pratar om etc etc, gör att NH verkligen inte känns lika kul längre.
Otroligt synd tycker jag!

//Slass

Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
103719
November 15, 2001 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-15 05:13, Slass wrote:
Det här inlägget ändrade verkligen min uppfattning om NH. Börjar nu förstå varför det är så många som lämnar detta forumet.

Nivån på inläggen, och innehållet är så lågt så att det är skrämmande!

Har sett Debatt ett antal gånger, och jag måste säga att det är ett av de bästa debattprogram som jag sett. Kan inte komma på något som står sig i jämförelse med det.

Är det verkligen så svårt att förstå varför man letar på sidor där man vet att det finns mycket datorkunnigt och datorintresserat folk, när man söker någon som har argument för att piratkopiering?

Nu ska absolut inte alla ta åt sig av denna negativa kritik, för att bara nämna några så kan jag ju säga att det absolut inte är riktat mot Iceman eller Dejavu, som verkar kunna tänka mer än 1 sekund!

De numera så vanliga personpåhoppen, alla barnsliga och omogna inlägg, alla inlägg av folk som inte har en aning om vad de pratar om etc etc, gör att NH verkligen inte känns lika kul längre.
Otroligt synd tycker jag!

//Slass

Jag måste hålla med samtidigt som jag riskerar att trampa några på tårna, jag måste säga att det är fantastiskt dåligt av vissa att racka ner på SVT som är bland de äldsta och mest erfarna medierna i sverige utan att ha något konkret att klaga på. Deras seriositet och journalistik kan man för fasen inte beblanda med hur någon har ställt en förfrågan efter datakunnigt folk i ett forum!
Skärpning!

Sedan vill jag säga att Iceman numera har fulla rättigheter att såga, banna, plocka bort trådar, ta bort inlägg och rensa bäst han vill tillsammans med övriga moderatorer.
Iceman (Admin för forumet) är en klok kille som vi har vårt fulla förtroende och vi har diskuterat svårigheterna med ett växande forum och den anonymitet folk tror sig ha när det är fler som diskuterar på en och samma plats. Nu drar vi dock åt livremmen och kommer att vara bra mycket hårdare när vi modererar forumet.
Personliga påhopp kan vi förhindra, men vi kan inte censurera åsikter! Dessa "barnsliga inlägg och oseriösa svar" kan vi bara kämpa mot på ett sätt och det är genom att ställa krav på argument när någon skriver "P4 suger" eller liknande. Många verkar tro i forumet att dess existens är till för att tillfredsställa personliga behov eller vendettor, och att man använder forumet som slagträ för att trycka ner andra. Nu är det slut på det och vi kommer att göra allt för att NHs forum kommer att vara det mest givande, inte tvärtom.
Om någon känner sig påhoppad eller har klagomål, kontakta mig på emailen eller på icq så tar vi en diskussion om saken.
14347436
eller
[email]henrik@nordichardware.com[/email]

[ Detta Inlägg ändrades av: Henrik aka [NH]ZeNNaN den 2001-11-15 18:21 ]

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
103753
November 15, 2001 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Ahhhh..ZeNNaN..det var ord o inga visor..problemet med ett växande forum är att det lätt blir vissa avvarter ifråga om tycke o tänkande..

Verkar vara många som tror att dom fritt kan få vräka ut sig lite vad som helst utan någon som helst påföljd..banna på Iceman utan pardon när någon inte lyssnar.

Nu gäller detta inte enbart denna tråd utan som det som ZeNNaN belyste,P4 suger o sånt..det är trist o se sådana trådar när vi helst ska kunna hjälpa varandra i detta forum.Det är ju liksom tanken med det hela.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 374
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL