September 6, 2001
för att hålla sig till ämnet piratkopiering så säger copyright lagen som så att du får lov att äga och hämta piratkopior, lagra dom, använda dom och ta bort dom (duh) men du får INTE lov att sälja, ge bort eller på något annat sätt sprida dom. Så är du en leech är du fullt laglig (men det är skottpengar på dig) men tradar du eller på något annat sätt distruberar illegala kopior begår du ett brott. Så att åka in till SVT, visa nyllet i TV och säga "Hej, jag har 200gig warez där hemma, filmer spel och program. Jag skulle aldrig få för mig att köpa ett exemplar." skulle vara helt ok. Nästan lite som den gammla narkotika lagen som sa "Du får lov att änvända, men inte inneha" Lika korkat dvs.
October 9, 2001
Är inte det komiskt??
Jag har varken tänkt va me i programmet eller i den totalt ointressanta diskussionen.
Och ändå har jag blivit indragen i era tankebanor. Plötsligt så kommer jag ur dom och märker vad tråden egentligen handlar om när KiLLaH frågar när programmet sänds.
Problemet är här att man inte inte kan hålla sig till ämnet.
Jag ser det som att många har ett behov av att säga nått som är anorlunda nått som ska "knäcka" eller motbevisa "författaren" av tråden för att visa sig själv smart. Varför det? Tror ni att det var meningen när författaren av denna tråd skrev inlägget?
Om vi vänder på steken. Skulle DU själv tycka att det var kul om du fråga nån fråga som du behöver akut hjälp me, för du har precis har fått hem din nya dator och du är sååå ivirg över att sätta igång. Hur kul är det då att då få ett svar som "haha byt OS de e Win" (Varför är alla är alla så emot MS egentligen? HATA WIN osv osv återkommer hela tiden, men 98% här inne använder Win, och 10% har kanske provat på Linux, och hur många känner till fler os än win? hur många har en MS mus lr gamepad? så kom igen sluta upp me sånt larv. Allt detta finns inte i NHs grundtake till detta forum, den är mer att man ska förmedla kunskap och hjälpa varandra) eller " byt CPU de e P4" lr vad som hälst i den stilen. Gå alltid tillbaka till dig själv...
Som ZeNNaN sa, Det är moderatorerna i forumet som har rätten att ändra och fixa när det behövs, allt för att följa NHs regler. Stödj dom istället tänk att dom gör allt detta på sin fritid för att få ett bättre och trevligare forum för alla besökare.
Vad är lösningen? Ja, jag vet inte direkt, men allmän skräpning vore nogåt, alla e ju mer eller mindre vuxna, de går!
Hmm, man kanske skulle starta ett forum där allt är tillåtet! Där man får tracka på varandra där det är tillåter att snacka braj där det inte finns nåra regler eller respekt. Hur många vill det?
Sånt forum kommer man iaf inte hitta på NH.com, det ser våra moderatorer till, med Iceman i spetsen...
1 Guest(s)