December 19, 2002
Kom precis tillbaka från mitt livs första pistolskytte. Jag kommer sent glömma känslan av att spänna hanen på, och fyra av en Magnum 44. Helt sjukt underbart. Alla som har provat vet vad jag snackar om. Vi sköt lite andra grejjer oxå, men det stora behållningen är helt klart 44:an. *muahahaha* :bgrin:
March 10, 2003
Jag skulle vilja skjuta med en AG90 igen.. där snackar vi pjäs.
Kan berätta för dom som inte vet att det är den svenska armens
namn på "Barett M82A1". Ett snipergevär som väger 14kg fullladdat
med 15skott. Sedan har jag även testat lite andra roliga utlänska vapen.
Men AG90 var roligast. När man sköt kalashikov efter det så undrade man
vad det var för ärtbössa dom gett en.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 20, 2001
ThaMole wrote: Nån som har nåt förslag på en skytte klubb i Uppsala???
Skulle vilja börja skjuta pistol...
Och arbeta mig upp till en licens för Dessert Eagle .50...=)
dom är jättebilliga. Tror att du får ge 12000:- för en, och sen måste du ha varit medlem i en skytteklubb i ett antal år för att få ta hem den.
June 17, 2002
Waco wrote: [quote=ThaMole]Nån som har nåt förslag på en skytte klubb i Uppsala???
Skulle vilja börja skjuta pistol...
Och arbeta mig upp till en licens för Dessert Eagle .50...=)
dom är jättebilliga. Tror att du får ge 12000:- för en, och sen måste du ha varit medlem i en skytteklubb i ett antal år för att få ta hem den.
Jag måste ha en... så... May it take what it takes...
August 24, 2002
Jag skjuter också pistol. I en relativt liten klubb. Det ni ska pröva på är fältskytte, man går som en jaktstig och skjuter på uppsatta mål i skogen. Att stå på en bana och skjuta på tavlor tycker bara jag vart kul dem 20 första gångerna 😀 .
Reglerna är numer stenhårda för innehav av pistol. Den enda anledning du har är egentligen för tävlingsbruk.
Sköt du en .44? 9mm är det kraftigaste jag skjutit och det är inte som på film att du tar och skjuter 12skott i rad och träffar allt du siktat på efter fem kuler hade jag huvudvärk av rekylen 😉
April 19, 2003
Kamelryttarn wrote: Kom precis tillbaka från mitt livs första pistolskytte. Jag kommer sent glömma känslan av att spänna hanen på, och fyra av en Magnum 44. Helt sjukt underbart. Alla som har provat vet vad jag snackar om. Vi sköt lite andra grejjer oxå, men det stora behållningen är helt klart 44:an. *muahahaha* :bgrin:
Alltså hur fungerar det där med pistolskytte? Är det bara att göra ett besök hos en skytteklubb och dra av några skott, eller måste man ha licenser eller likande?
Btw. var någonstans var du och testade Magnumen?
September 4, 2002
hella wrote: [quote=Kamelryttarn]Kom precis tillbaka från mitt livs första pistolskytte. Jag kommer sent glömma känslan av att spänna hanen på, och fyra av en Magnum 44. Helt sjukt underbart. Alla som har provat vet vad jag snackar om. Vi sköt lite andra grejjer oxå, men det stora behållningen är helt klart 44:an. *muahahaha* :bgrin:
Alltså hur fungerar det där med pistolskytte? Är det bara att göra ett besök hos en skytteklubb och dra av några skott, eller måste man ha licenser eller likande?
Btw. var någonstans var du och testade Magnumen?
Om du går till en klubb så har de säkert pistoler för de som vill prova. Då behöver du ingen licens bara att en annan är med dig när du skjuter.
September 4, 2002
Hmm tryckte för snabbt...
Jag skjuter bara hagel. Det är mycket roligare tycker jag och dessutom behöver jag öva på det eftersom jag snart ska ta Jägarexamen och i det inkluderas två skjutprov varav ett hagel. I det testet ska man träffa minst 4 av 6 duvor för att klara provet.
November 26, 2002
Det är nog inte så roligt att skjuta pistol egentligen..
Det roligaste är när man börjar, men bara i en liten stund.
Fast det där som biblo pratar om, jaktstig låter lite roligare..
Jag har inte skjutit riktig pistol iofs, bara luftpistol, så jag vet inte vad jag snackar om egentligen. Ignorera mig.
November 8, 2002
Öwall wrote: Ignorera mig.
come d'habitude.. 🙂
har en Colt .45 hemma, det är en mäktig känsla att hålla i den.. väger ca 2kg! har inte skjutit med den ännu hehe 🙂 ska man sikta ordentligt med den måste man ta stöd mot nånting eftersom den är ganska tung. Jag kom ihåg när jag var liten och lyckades spänna upp hanen med bara tummen för första gången.. krävs rätt bra med muskekraft för det, haha 😀
February 21, 2003
Dr_spackel wrote: Jag skulle vilja skjuta med en AG90 igen.. där snackar vi pjäs.
Kan berätta för dom som inte vet att det är den svenska armens
namn på "Barett M82A1". Ett snipergevär som väger 14kg fullladdat
med 15skott. Sedan har jag även testat lite andra roliga utlänska vapen.
Men AG90 var roligast. När man sköt kalashikov efter det så undrade man
vad det var för ärtbössa dom gett en.
Jo den ger en jäkla hästspark asså :bgrin:
http://hem.passagen.se/win2000.....n.htm#ag90
Men min favorit var nog Steyer AUG, den var så otroligt skön att skjuta med.
http://hem.passagen.se/win2000.....en.htm#aug
Edit
Det skulle vara fräckt att pröva den bössan som man får se skjutas med inne i ett plexiskyddat rum där både en arab och en västerlänning flyger baklänges Den filmen finns lite här och där...
Tror den ena heter Taliban Sniper Training eller nåt sån't.
September 4, 2002
M0rbid wrote: Beex, är det bara två skjut prov nu mera? När jag tog jägarexamen för typ 5år sen så var det tre, salobngsgevrä, hagel o älgstudsare.
Sedan tycker jag ni kan gå o gömma er med era små pikkadoller, Älgstudsare skall det vara 8)
Det är ett hagelprov och ett "prickskytte". Då skjuter man med en .222 på 50 meter tror jag.
Sen är ju det svåraste, nämligen det stora teoriprovet på 80 frågor och ett högviltsprov.
November 8, 2002
Ogrebeast wrote:
Jo den ger en jäkla hästspark asså :bgrin:
http://hem.passagen.se/win2000.....n.htm#ag90
12.7kaliber... enkelskott... hehe.. I P51 mustang (D-versionen) så satt det 8st 12.7 kalibriga fullautomatiska kulsprutor, tihi 😉
1 Guest(s)