October 18, 2001
Biblo wrote: Jag skjuter också pistol. I en relativt liten klubb. Det ni ska pröva på är fältskytte, man går som en jaktstig och skjuter på uppsatta mål i skogen. Att stå på en bana och skjuta på tavlor tycker bara jag vart kul dem 20 första gångerna 😀 .
Reglerna är numer stenhårda för innehav av pistol. Den enda anledning du har är egentligen för tävlingsbruk.
Sköt du en .44? 9mm är det kraftigaste jag skjutit och det är inte som på film att du tar och skjuter 12skott i rad och träffar allt du siktat på efter fem kuler hade jag huvudvärk av rekylen 😉
Tjo!
huvudvärk efter 5 skott?
Fan vi vart ute o pangade på för några år sedan med 9 mm och magnum på en skyttebana.
Första jag gjorde var att smacka ett magasin fullt o bara brassa iväg, var asballt. Gjorde samma sak med magnumen. Ingen huvudvärk där inte. 🙂
August 23, 2001
Waco wrote: [quote=ThaMole]Nån som har nåt förslag på en skytte klubb i Uppsala???
Skulle vilja börja skjuta pistol...
Och arbeta mig upp till en licens för Dessert Eagle .50...=)
dom är jättebilliga. Tror att du får ge 12000:- för en, och sen måste du ha varit medlem i en skytteklubb i ett antal år för att få ta hem den.
Har för mig att man måste vara med i en klubb i 2år innan man får lov att köpa en pistol.
Under tiden så får man låna klubbens vapen.
August 23, 2001
ThaMole wrote: Nån som har nåt förslag på en skytte klubb i Uppsala???
http://www.pistolskytte.org/lnk.html finns ett par länkar.
Om du inte hittar ngn så sök på google med (skytteklubb +uppsala)
o skippa ()
June 17, 2002
Eneroth wrote: [quote=ThaMole]Nån som har nåt förslag på en skytte klubb i Uppsala???
http://www.pistolskytte.org/lnk.html finns ett par länkar.
Om du inte hittar ngn så sök på google med (skytteklubb +uppsala)
o skippa ()
Tackar...=)
March 10, 2003
Kommer inte åt min webserver just nu.. routerdatan är nere.
så ni får ta det direkt ifrån min ena dator. Kan dock gå långsamt
då jag bara har felia dsl.
Kommer ändra länken när jag skiftar över till min server istället.
filerna med namet bg*.* är med den där elefantbössan eller vad det är.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
May 20, 2001
Beex wrote: Hmm tryckte för snabbt...
Jag skjuter bara hagel. Det är mycket roligare tycker jag och dessutom behöver jag öva på det eftersom jag snart ska ta Jägarexamen och i det inkluderas två skjutprov varav ett hagel. I det testet ska man träffa minst 4 av 6 duvor för att klara provet.
M0rbid wrote:
Beex, är det bara två skjut prov nu mera? När jag tog jägarexamen för typ 5år sen så var det tre, salobngsgevrä, hagel o älgstudsare.Sedan tycker jag ni kan gå o gömma er med era små pikkadoller, Älgstudsare skall det vara.
Det var ju ett tag sen man tog jägarexamen..
Men det stämmer jag hade tre skjutprov salongsgevär, studsare och hagel... dom har visst höjt gränsen på träffade duvor jag behövde bara träffa tre av sex...
BTW sköt med min morfars 9 mm pistol och det var tufft som fan, men kan tänka mig att det är lite bättre känsla 44 magnum.
June 28, 2001
har skutit med hagel på lerduvor.
ingen speciell rekyl, trodde det skulle vara mkt värre.
finns en snubbe på min icq lista, dock glömt vem, men han sa att man bara behöver gå med i en skjutklubb och ha ett vapenskåp hemma så får man plocka en puffra och förvara hemma.
edit, kolla vilken cool puffra jag hittade av ren slumpt.
http://mywebpages.comcast.net/.....20%202.jpg
står NH på den oxå.
March 4, 2003
Den värsta pistolen som finns på marknaden måste väl ändå vara FN Five Seven. Den är snygg, väger lite och har en riktigt snuskig ammunition. 5.7 mm är kalibern på den. Det är pansarbrytande kulor som går rakt igenom kevlarvästar och hjälmar. Men det är inget man som privatperson får ha. Den säljs bara till militär och polisstyrkor.
Länk till den:
August 24, 2002
drotz2000 wrote: [quote=Biblo]Jag skjuter också pistol. I en relativt liten klubb. Det ni ska pröva på är fältskytte, man går som en jaktstig och skjuter på uppsatta mål i skogen. Att stå på en bana och skjuta på tavlor tycker bara jag vart kul dem 20 första gångerna 😀 .
Reglerna är numer stenhårda för innehav av pistol. Den enda anledning du har är egentligen för tävlingsbruk.
Sköt du en .44? 9mm är det kraftigaste jag skjutit och det är inte som på film att du tar och skjuter 12skott i rad och träffar allt du siktat på efter fem kuler hade jag huvudvärk av rekylen 😉
Tjo!
huvudvärk efter 5 skott?
Fan vi vart ute o pangade på för några år sedan med 9 mm och magnum på en skyttebana.
Första jag gjorde var att smacka ett magasin fullt o bara brassa iväg, var asballt. Gjorde samma sak med magnumen. Ingen huvudvärk där inte. 🙂
hu.. ok fick ett svar:) .. För att inte verka allt för vek och mesig, (namn .osv)... måste jag ju försvara mig..
He he .fick inte huvudvärk det var väl överdrivet. Men beror ju också på amunition, jag sköt med tävling kuler och dem är i regel starkare än dem man skjuter med när man är ute och "pangar" ..
ajahaja
2 Guest(s)