November 29, 2002
Funderar hela tiden på vad jag vill bli, jobbar just nu som försäljare men det är inget jag har tänkt göra resten av mitt liv. Funderar på Ekonomutbildning, Flygledarutbildning eller Systemutvecklarutbildning men är inte 100% säker på någon. Skulle vara kul att höra vad ni på forumet har för utbildning och gärna vad ni tycker utbildningen gett er samt vad ni har för jobb idag.
Mvh Richard
June 18, 2001
Jag har en fil. mag i engelska (80p engelska, 80p övrigt). Mycket nöjd med den. Otroligt bra lärare. Kurslitteratur som har lett mig vidare till mycket intressanta författare och filosofer.
Jobb?
Läser nu på psykologprogrammet (200p). Nöjd med utbildningen än så länge. Jag stör mig lite på alla försök till att anpassa sig efter naturvetenskaplig vetenskapsmetodik (vilket de ändå ibland bara gör till namnet), samt diskrepansen mellan vad forskningen säger och vad lärare och andra sedan verkligen praktiserar. Det finns dessutom en övertro till statistik och statiska mätmetoder - vilka i sig innehåller underliga premisser.
Eftersom utbildningen är så täckande kan man få jobb inom allt från företagskonsultering (rekrytering, arbetsmiljö, ledarskap) till psykiatri, från terapi (kräver vidareutbildning) till neurologi. Eller varför inte arbeta med artificiell intelligens?
November 27, 2003
Jerry wrote: [quote=Delph1]Skulle inte vara nöjd om jag hade ett plakat från Nobelkommitén hängande på väggen 😉
Har en enorm kunskapstörst 🙂//Andreas
Jag är mer intresserad av att härleda kunskap, men jag förstår hur du känner.
NH täcker den delen gott för mig, så jag kan spendera resten av tiden med att förkovra mig själv. 😉
//Andreas
2 Guest(s)