January 13, 2004
DexiL wrote: [quote=Boomhauer]Obelix:
Hur man stoppar invandrarna: Straff = Första flyg till afrika.
Hur man stoppar svenskarna: Straff = Första flyg till afrika.
🙂
Varför afrika? Det vore exakt likadant som att afrika skulle skicka hit utvisade människor.
Haha.. den var bra
edit: om det inte framgick så syftade jag på problemhärdar. Må det vara somalia, irak etc
December 26, 2002
Bara jag som känner för att skjuta personer som håller på så?
Har själv blivit utsatt för liknande situationer, som tur är så har de inte varit lika allvarliga som i filmen. Senaste gången var när jag stog och snackade med några polare. Vi ser ett gäng på cirka 12 personer ( "nysvenskar", invandrare) som kommer emot oss. När de närmar sig så ser vi att de har järnrör, cykellås mm. De slog t.ex. min kompis i huvudet med järnröret, hur är man funtad när man begår en sådan gärning? De fega asen slog även tjejerna som var i vårat sällskap. Vi har naturligtvis polisanmält personerna som gjorde det och polisen grep senare på kvällen tre av dem. Jag kan inte tänka mig att deras föräldrar njuter av att få telefonsamtal kl. 5 på natten av polisen "vi har din son här, han är anhållen skäligen misstänkt för grov misshandel".
Kan tillägga att jag inte är rasist, många av mina kompisar är invandrare.
February 21, 2004
DexiL wrote: Jag tycker ni beskyller invandrarna för mycket. Jag har hållt på åka på spö av svenskar, men aldrig invandrare. Två gånger har jag blivit påhoppad av nynazister, utan någon anledning. Bara var på fel plats vid fel tidpunkt.
Dom är lika goda kålsupare båda två men invandrara är många fler så fler har dåliga erfarenheter.
August 7, 2001
Baskagge wrote: Bara jag som känner för att skjuta personer som håller på så?
Har själv blivit utsatt för liknande situationer, som tur är så har de inte varit lika allvarliga som i filmen. Senaste gången var när jag stog och snackade med några polare. Vi ser ett gäng på cirka 12 personer ( "nysvenskar", invandrare) som kommer emot oss. När de närmar sig så ser vi att de har järnrör, cykellås mm. De slog t.ex. min kompis i huvudet med järnröret, hur är man funtad när man begår en sådan gärning? De fega asen slog även tjejerna som var i vårat sällskap. Vi har naturligtvis polisanmält personerna som gjorde det och polisen grep senare på kvällen tre av dem. Jag kan inte tänka mig att deras föräldrar njuter av att få telefonsamtal kl. 5 på natten av polisen "vi har din son här, han är anhållen skäligen misstänkt för grov misshandel".
Kan tillägga att jag inte är rasist, många av mina kompisar är invandrare.
var med om en liknade grej fast inte lika grov.
när jag gick i högstadiet för en herrans massa år sen så hade vi ett invandrar gäng som terroriserade folket på skolan. vi klagade hos lärarna men dom sa dom "så allvarligt kan det inte vara, vi måste ta hand om dom. tänk på att dom kommer från krigsdrabbade länder." så sa dom när gänget muggdoppade folk, knivhotade och utdelade lavetter. men sen när polisen kom till skolan efter gänget misshandlat 2personer och sextrakasserade en tjej grovt och dom stackars krakarna som inte gjort någonting fick skiten.. gänget gjorde det helt enkelt utan anledning. efter det här var lärarna besvikna på oss elever att vi inte sagt till om det här gänget.
och jag är inte heller rasist och flera av mina bästa polare är invandrare.
men den här frasen ovan ska man inte behöva säga tycker jag.
September 8, 2003
Jag blir fan rädd. Detdär är ju på norrmalmstorg mitt på ljusa dagen.. Jag är där nästan dagligen eftersom jag går på ett gymnasium i närheten. Och nån undrade varför ingen ingrep.. Jag skulle inte heller våga det sålänge man inte är ett större gäng än dom, och även om man har det finns det ju en ganska stor sannolikhet att de bär något vapen..
December 26, 2002
Troligtvis så ingår utvisning i påföljderna, rätt eller fel? Jag är nöjd först när jag ser dem utsättas för samma smärta och lidande som deras offer.
För några år sedan så kom det fram tre killar, även dessa invandrare. För det första förstår jag inte hur de vågar, jag var cirka ett huvud längre än dem. Gissningsvis så var de tre-fyra år yngre än mig. De skulle ydligen döda oss med sina knivar? Jag kunde inte hålla mig för skratt och gick därifrån. Jag hade utan problem kunnat misshandla dem så grovt att de fortfarande skulle ligga på sjukhus, men jag valde istället att gå därifrån. PS! Jag ångrar mig inte DS!
November 4, 2001
vet inte vad man ska säga....
Sånna där scener tycker man är hämska på film!....
EDIT:
Men va i helvete tänker alla runt omkring på, FFS mitt på ljuda dagen!
Har det gått så jävla långt så att 3 killar nästan ska slå ihäl 2 personer mitt på ljusa dagen utan att någon ingriper!?!?!
November 4, 2001
Baskagge wrote: Troligtvis så ingår utvisning i påföljderna, rätt eller fel? Jag är nöjd först när jag ser dem utsättas för samma smärta och lidande som deras offer.
För några år sedan så kom det fram tre killar, även dessa invandrare. För det första förstår jag inte hur de vågar, jag var cirka ett huvud längre än dem. Gissningsvis så var de tre-fyra år yngre än mig. De skulle ydligen döda oss med sina knivar? Jag kunde inte hålla mig för skratt och gick därifrån. Jag hade utan problem kunnat misshandla dem så grovt att de fortfarande skulle ligga på sjukhus, men jag valde istället att gå därifrån. PS! Jag ångrar mig inte DS!
Utvisa är du inte klok detta är SVERIGE!!
Som bäst blir dom klassade som psykiskt förvirrade eller "dom visste inte vad dom gjorde"....
blir så arg, killen kommer få ett skadestånd så han kan köpa en ny dator/ny tv. Att hela ahns liv praktiskt taget är förstörd både fysiskt och psykiskt skiter folk i (sveriges regering)
March 5, 2002
SuperNova wrote: [quote=Baskagge]Troligtvis så ingår utvisning i påföljderna, rätt eller fel? Jag är nöjd först när jag ser dem utsättas för samma smärta och lidande som deras offer.
Utvisa är du inte klok detta är SVERIGE!!
Som bäst blir dom klassade som psykiskt förvirrade eller "dom visste inte vad dom gjorde"....
blir så arg, killen kommer få ett skadestånd så han kan köpa en ny dator/ny tv. Att hela ahns liv praktiskt taget är förstörd både fysiskt och psykiskt skiter folk i (sveriges regering)
aye 🙁
March 11, 2003
Allvarligt talat borde ni hålla igen på snacket om spöstraff, nackskott och liknande. Det hjälper inte ett dugg, och är bara provocerande.
Likaså kan ni sluta upp med talet om att "skicka hem" och utvisning.
Om ni tycker att det här är ett problem som är värt att diskutera, försök att göra det på en mogen nivå.
Min egen reaktion på filmen är upprördhet, och ilska. Att någon, invandrare eller inte, skall kunna bete sig på det här sättet i Sverige, är rent ut sagt fördjävligt! Att folk kan påstå, gång på gång, att det är synd om den här sortens människor, står över min fattningsförmåga. Varför beter dem sig så här? I min mening så beror det på att de inte har ett uns ånger och moral i sig. De är fullständigt övertygade att de skall komma undan med det. Våld, förtryck och andra fascistmetoder är så integrerat i deras gängkultur, att de står helt avskärmade från resten av samhället. Och detta handlar inte ett dugg om hudfärg. Det handlar om tillskansad makt genom en våldskultur. Om den utövas av MC-gäng eller invandrargäng har ingen betydelse. Det handlar om att man bryter mot svensk lag, medveten om att det inte blir någon nämnvärd påföljd.
Det är här vi måste börja. Lagen måste efterföljas. Man skall inte få komma undan genom att sitta och gråta om sin taskiga barndom, eller genom kryphål i lagen.
Så istället för att sitta här och gnälla, så är det kanske dax att rösta på något annat än de folkvalda vi har haft alldeles för länge nu. Protestera med insändare, e-mail och röstsedlar. Men håll språket vårdat, annars kommer ni att påverka i motsatt riktning. Om ni inte får rösta, så kanske det är dax att visa era föräldrar hur det ser ut ute i samhället. Berätta om era upplevelser för föräldrarna, för de har inte en aning om hur det ser ut därute.
November 10, 2004
Jag är då inte ett dug förvånat. Om socialdemokraterna har makten några år till kommer detta bli vardagsmat.
Håller med...
Allvarligt talat borde ni hålla igen på snacket om spöstraff, nackskott och liknande. Det hjälper inte ett dugg, och är bara provocerande.
Likaså kan ni sluta upp med talet om att "skicka hem" och utvisning.
Om ni tycker att det här är ett problem som är värt att diskutera, försök att göra det på en mogen nivå.
Du behöver inte kalla andra människor omogna för att de inte vill gulla med brottslingar som du tycks vilja. Om jag vill ha utvisning eller nackskott... so what. Då ska inte du komma och säga att man är omogen. Dålig stil...
Radier.
April 10, 2003
Jag skiter fullständigt i vart dom kommer i från, drägg som drägg.
Jag tror bara att dessa personr saknar vad många andra saknar i dag och det är en god uppfostran.
Visst jag kan hålla med om att Nackskott inte är den mognaste kommentaren dock är jag en seriös förespråkare av dödsstraff och grövre straff i övrigt.
2 Guest(s)