February 4, 2003
Se där. Denstore är inte så ofelbar som han ibland verkat, eller jag fått uppfattningen att han vill att man ska vara. Även Denstore har varit ung och dum.
Haha
Ontopic: Har B körkort. Men tänker ta A körkort lite längre fram när man fått lite vana i trafiken och fått åldern för "riktigt A" (ingen etta).
March 11, 2003
davidhellmyrs wrote: Se där. Denstore är inte så ofelbar som han ibland verkat, eller jag fått uppfattningen att han vill att man ska vara. Även Denstore har varit ung och dum.
Haha
Ontopic: Har B körkort. Men tänker ta A körkort lite längre fram när man fått lite vana i trafiken och fått åldern för "riktigt A" (ingen etta).
Jag har faktiskt aldrig försökt verka ofelbar. Inte heller vill jag att folk skall vara ofelbara. Men saken är att folk inte skall skylla på andra eller samhället när de medvetet bryter mot lagar eller regler. Jag skyllde inte på någon annan när jag blev av med lappen. Kör man för fort, så får man räkna med att riskera att åka dit. Jag var medveten om vad jag gjorde, och jag tog straffet utan att knussla.
March 11, 2003
davidhellmyrs wrote: Denstore, det var menat som ett skämt. Dessutom finns det inte mycket att knussla om när man kört 250km/h.
Det beror ju på om de har mätt upp hastigheten eller inte. I och med att de i stort sett bara såg mig köra förbi, och sedan inte hann ifatt mig, och det var en annan patrull som tog mig senare, så hade man kunnat dra det mycket längre, hållit på och överklagat o.s.v. Dock tyckte jag det inte var lönt, då jag faktiskt var fullständigt medveten om vad jag gjorde.
Och bara för att jag är en före detta försyndare, så betyder det inte att jag inte kan få reagera på andra människors lagöverträdelser. Jag är numera fullt medveten om att det är idiotiskt att köra fullt blås på motorvägen, även om det inte var en själ där så tidigt på morgonen. Och även då visste jag att det var fel. Problemet är att många idag inte ens tycker att lagöverträdelser är fel. Det är bara fel om man åker dit. Och om någon påpekar att man gör fel, då skyller man ifrån sig.
3 Guest(s)