August 13, 2001
Hello!
Efter ett missöde så blev en massa grejer nerkladdat av cider. Så jag tänkte slänga in skiten i diskmaskinen. Ja läste på någon sida om att man kunde köra tangentbordet i diskmaskinen men det är mer som är kladdigt:
Mus
Skärm
CD-skivor (CR-R & "vanliga")
disketter (inte värefulla men ändå)
Handkontroll (Microsoft Sidewinder Gamepad)
Musmatta
& Tangentbord
Skärmen utesluter jag :hehe: Den får varken plats eller ska in i diskmaskinen så länge jag lever... men de andra prylarna vad kan jag slänga in?
[ Detta Inlägg ändrades av: Zaver den 2001-12-29 00:58 ]
July 19, 2001
Släng in allt och testa!
Vattnet i tvättmaskinen är ändå bara cirka 100 grader.
http://www.pcnineoneone.com/ho.....rive1.html
läs denna!
November 4, 2001
On 2001-12-29 00:37, Zaver wrote:
Hello!Efter ett missöde så blev en massa grejer nerkladdat av cider. Så jag tänkte slänga in skiten i diskmaskinen. Ja läste på någon sida om att man kunde köra tangentbordet i diskmaskinen men det är mer som är kladdigt:
Mus
Skärm
& TangentbordSkärmen utesluter jag :hehe: Den får varken plats eller ska in i diskmaskinen så länge jag lever... men de andra prylarna vad kan jag slänga in?
Handkontroll, mus, tangentbord och cd's går nog i fall du plockar ner dom (förutom cd:na). DET GÅR ATT TVÄTTA FÖR HAND I ALLA FALL! Resten är nog inte rekomenderbart.
May 17, 2001
Hello!Efter ett missöde så blev en massa grejer nerkladdat av cider. Så jag tänkte slänga in skiten i diskmaskinen. Ja läste på någon sida om att man kunde köra tangentbordet i diskmaskinen men det är mer som är kladdigt:
Mus
Skärm
& TangentbordSkärmen utesluter jag :hehe: Den får varken plats eller ska in i diskmaskinen så länge jag lever... men de andra prylarna vad kan jag slänga in?
Hehe, sorry... men hur lyckades du med det där? Att få alla de sakerna nerkladdade samtidigt...
Det enda av det där som jag tror du kan tvätta är Tangentbordet (exklusive elektroniken) och Musen/Handkontrollen (även där utan elektroniken)...
Om du tvättar cd-skivorna tror jag lagret av aluminium kan lossna... och då fungerar de inte eftersom laserstrålen inte kan reflektera tillbaka...
Disketterna vet jag inte.. det kanske funkar.. testa med en diskett och låt den torka ett tag och se om den funkar sen...
May 17, 2001
Här har du ett till tips på hur du tvättar tangentbordet. Släng in det i biltvätten!
May 8, 2001
Mus
Skärm
Kör dig själv i diskmaskinen !, du blir en helt ny människa... skit i datorn !
He !
June 17, 2001
Om du stoppar in allt du har, så kan du berätta för oss om vad som överlevde vid senare tillfälle. Så vet vi med all säkerhet vad vi kan tvätta i diskmaskinen.
Jag förstår mig inte på dig Zaver, hur kan du bara komma på idéen att stoppa något i diskmaskinen?
Hade jag varit som dig så hade jag köpt en haklapp istället.
Det blir nog billigare än att stoppa dator med tillbehör i diskmaskinen varje gång du klantar till det.
Jag sitter och äter middag och lirar CS samtidigt, inte har jag lyckats en ända gång att kladda ner mina saker så att dom skulle behöva åka runt i en diskmaskin.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
May 24, 2001
Själv skulle jag handdiska grejerna istället. Man behöver inte ens diskmedel, cidern går ju att skölja bort med bara vatten. CD-skivorna bör du nog inte diska alls, det är bara att torka av med en lätt fuktig trasa.
Se till att du plockar isär allting, och att du inte diskar elektroniken, ledningar och kontakter kan ärga och då funkar inte det så bra efteråt...
August 13, 2001
JA nu blir det fan diskmaskinen för tangentbordet jag spillde på är helt mongolid! Knapparna är stenhårda och lyckas man tycka ner dem hörs ett högt knak men de kommer inte upp igen :hrm: Ja ska till mina farmor nu men efter det blir det diskmaskin. Resultat kan läsas här imorn...
June 27, 2001
On 2001-12-29 14:20, Zaver wrote:
Förresten, vad tror ni om musmattan? Ingen har kommenterat den men den skulle behöva sig en rejäl avsköljning...
vad e det för en e det håd plast eller nått borde den klara det men vanliga tyg borde oxå klara det fan e det tyg så testa bara dom e ju as billiga
1 Guest(s)