January 20, 2002
Hur fungerar det?
Känner att jag kanske behöver införskaffa en annars blir det att man har massa tankar i huvet och ibland blir det ingenting gjort istället för att planeringen spricker.
Kanske lättare om man bestämmer någonting som man ska göra någon dag innan eller så...
Man hinner kanske med o göra fler saker också ?
January 7, 2006
Försöker använda en. I min skola förändras schemat väldigt mycket varje vecka (inte lika två veckor, typ) och det finns två/tre ställen att vara på. Alltså måste jag planera hur jag ska ta med mig böcker till de olika ställena osv, har inte börjat än men det har inte allvaret heller 😉
November 22, 2005
macrus wrote: [quote=beta]Skriver bara ner arbetstiderna i almenackan annars inget annat.
Precis.
Blir jobbigt annars när man ska lämna in tidsrapporten...
Där har man det ganska bra förspänt.. 07.00-16.00 vareviga dag nu för tiden..
Angående att glömma saker, så känner de flesta till att jag antagligen glömmer bort vad som kommits överens om eller lovats göra. Jag brukar be folk höra av sej när det börjar bli dags för vad det nu månne vara.
Skulle jag mot förmodan anteckna vad som skall göras, ja, då skulle förmodligen den anteckningen glömmas/tappas bort.. Oförbätterlig på det området.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
ilg@dd wrote: [quote=macrus][quote=beta]Skriver bara ner arbetstiderna i almenackan annars inget annat.
Precis.
Blir jobbigt annars när man ska lämna in tidsrapporten...
Där har man det ganska bra förspänt.. 07.00-16.00 vareviga dag nu för tiden..
Angående att glömma saker, så känner de flesta till att jag antagligen glömmer bort vad som kommits överens om eller lovats göra. Jag brukar be folk höra av sej när det börjar bli dags för vad det nu månne vara.
Skulle jag mot förmodan anteckna vad som skall göras, ja, då skulle förmodligen den anteckningen glömmas/tappas bort.. Oförbätterlig på det området.
Mm, jag har 6.30-15.30.
Men jag befinner mig på olika ställen vilket också ska klargöras i tidsrapporten. Kan vara svårt att komma ihåg vart man var vilket datum och så.
January 21, 2004
Nej, jag är helt hopplös på att komma ihåg att skriva i såna där. det får plats mycket i mitt huvud, men det är klart att man glömmer bort saker ibland - shit happens. Eftersom jag har fotografiskt minne kommer jag oftast ihåg datum (och tid) för födelsedagar, inlämningar av saker i skolan, optikertider, konserter osv. kruxet är att jag inte alltid kommer att tänka på dem innan det är försent, men nog finns det i skallen.. 😀 har försökt oändligt många gånger att börja med kalender eller filofax men det skiter sig varenda gång. någon kanske kan svara på,
Hur gör man?
2 Guest(s)