July 27, 2002
Boomhauer wrote:
Hicka: En klunk mjölk räcker för att få bort vilken hicka som helst direkt! Det har aldrig slagit fel för mig och är utmärkt om man är så hungrig att man äter tillräckligt snabbt för att få hicka. Ner med en klunk mjölk bara så kan man fortsätta äta som en gris! :bgrin:
Hicka försvinner ju faktiskt direkt när man dricker något eller håller andan, iaf för mig, trodde det var vetenskapligt bevisat? :bgrin:
February 3, 2003
Sjukdom: Magont och i vissa fall förstoppning<-DU FÅR DET ALLTSÅ!
Huskur: Ta en skål med flingor, dumpa i lite från varje krydda i kryddskåpet... På med mjölk... In i micron så kornflakesen blir sunkiga och mjölken ljummen så bakterierna frodas... Ät sedan. Fick mig till att hålla mig hemma från skolan i en vecka...Kunde fan inte skita eller något och det var smärtor modell värre i magen.
VARNING... MÅ SÅ VARA ATT DETTA ÄR EN HUSKUR, MEN EN HUSKUR FÖR ATT BLI SJUK. OCH SANNERLIGEN EN OVANLIG SÅDAN. TESTA DEN INTE! jag gjorde nämnligen det.......Tyckte den behövde en varningstext
June 3, 2001
Callister wrote:
Hicka försvinner ju faktiskt direkt när man dricker något eller håller andan, iaf för mig, trodde det var vetenskapligt bevisat? :bgrin:
Inte för mig.
Jag kan hålla andan tills jag är blå i syna.
Kan även tricka ½ utan att det försvinner. 🙁
Den enda kur jag vet är att finnar "mognar" fortare om man har på tandkräm.
December 31, 2001
LorD_Kvadd wrote: [quote=Gueno]Den enda kur jag vet är att finnar "mognar" fortare om man har på tandkräm.
Gör inte det jävligt ont?! Ta rakhyveln och skär av alla, känns inte mycket. Utom ibland när man ska på med rakvatten. :cy: :bgrin:
Fin R bildning du får i ansiktet då, du kommer se ut som freddy cruger innan 18 års ålder.
February 3, 2003
Death On Wings wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=Gueno]Den enda kur jag vet är att finnar "mognar" fortare om man har på tandkräm.
Gör inte det jävligt ont?! Ta rakhyveln och skär av alla, känns inte mycket. Utom ibland när man ska på med rakvatten. :cy: :bgrin:
Fin R bildning du får i ansiktet då, du kommer se ut som freddy cruger innan 18 års ålder.
Beror på hur bra läkekött du har?
August 27, 2004
January 25, 2003
wiskey påstås ju hjälpa mot förkylning.. här kommer min erfarenhet
Förra fredagen var jag hemma från skolan, jag var tokförskyld. Olyckligt vis så var det en festival i eskiltuna och alla mina vänner ska dit. Jag sneglar lite snett på mina två flaskor sprit som står på min ena högtalare. Frågar på IRC om det är farligt att dricka när man är tokförkyld, får såklart svaret "nej det är lugna puckar". Jag satte då genast igång med att tappa upp ett halvt glas rent framför datorn. sväljer. Mår jäkligt illa. Sprit är inget gott rent, speciellt inte när man suttit och krafsat kråkor ur kranen hela dagen. Jag tar med mig en flaska och går bort till en kompis där det är några fler som festar lite. Jag super mig redlöst full och drar till en annan förfest. Efter den festen så blir det en till förfest och sedan ner på stan för att leta brudar. In på puben, hittar ett ragg, dricker ännu mer öl.
Vaknar dagen efter hos en kompis... och vad märker jag? min förkylning är så gott som eleminerad!
Så jag kan rekomendera dig att supa loss ordentligt, helst på sprit. det hjälper - i alla fall på mig.
January 13, 2008
Har läst här lite och nu vill jag bidra till 1337-folkets hälsa.
Sjukdom: Ont i halsen/förkylning
Huskur: Alternativ 1: Mosa så mycket vitlök som möjligt (minst 3 klyftor) i smör och tillsätt även lite av den starkaste chilisåsen i kylen. Blanda och bred på smöret på en skiva grovt bröd.
Alternativ 2: Grov macka med smör, ost, honung och massor av vitlök.
En halv liter citronte till detta gör susen. Själv brukar jag ha 3 tepåsar och en halv pressad citron i det så att det blir riktigt surt.
May 17, 2002
Liten spinnoff på föregående talare,
Vin, kvinnor och sång botar det mesta..
om inte det skulle hjälpa så rekomendear Krqagyzzz Knubbsälspaj med vaniljsås..
till efterätt kan man gärna toppa med en smothie gjord på kefir eller onaka (eller någon annan fil som bara förtärs av pensionärer), vattenmelon, malt horn från den vita noshörningen samt ett gäng prozac.
1 Guest(s)