November 10, 2002
http://www.youtube.com/results.....rch=Search
Såg precis ett inslag på nyheterna om detta och var tvungen att kolla upp det lite mer.
Pga dessa snorungar så funderar ägaren på att sälja sin kiosk...
September 5, 2001
Olegh wrote: FY S**AN vad förbannad jag blir. Då inte bara på snorungarna utan även deras föräldrar. Hur i h*elvete kan föräldrar uppfostra sina barn så illa?
Vad vet du om det?
Vet många bra föreldrar vars barn uppgörde sig på precis likadant sätt när de var yngre. Har inget med uppfostran att göra, det har med att vissa individer helt enkelt saknar en spärr för vad som är okej och vad som är aja baja. Även brisst på respekt.
Om man talar med deras föreldrar tror jag det blir en helt annan visa på dessa snorungar.
ps. nazitubes mogna kommentarer ger alltid ett gott skratt mitt i natten.
January 12, 2004
Olegh wrote: FY S**AN vad förbannad jag blir. Då inte bara på snorungarna utan även deras föräldrar. Hur i h*elvete kan föräldrar uppfostra sina barn så illa?
och hur många snorungar är inte som små vattenkammade ljus hemma som lurar sina föräldrar att dom inte gör sånt?
Det är fler än vad man tror.
June 17, 2006
hawkie wrote: [quote=Olegh]FY S**AN vad förbannad jag blir. Då inte bara på snorungarna utan även deras föräldrar. Hur i h*elvete kan föräldrar uppfostra sina barn så illa?
Vad vet du om det?
Vet många bra föreldrar vars barn uppgörde sig på precis likadant sätt när de var yngre. Har inget med uppfostran att göra, det har med att vissa individer helt enkelt saknar en spärr för vad som är okej och vad som är aja baja. Även brisst på respekt.
Om man talar med deras föreldrar tror jag det blir en helt annan visa på dessa snorungar.
Jag är fullständigt övertygad om att det till absolut största delen har med uppfostran att göra. Visst sjutton är det föräldern som ska upplysa sina barn om rätt och fel, dessutom inte minst agera förebild genom sitt eget beteende och inställning till saker och ting. Även umgängeskretsar spelar säkerligen en avgörande roll, då både andra barn och vuxna.
Ungarna HAR haft dåliga förebilder oavsett om det är deras föräldrar eller någon annan. Jag totalvägrar tro på att det är barnets "fel" att dom gör som de gör, de må ha bättre eller sämre förutsättningar. Jag skulle kunna, men kommer inte ta upp den politiska delen av det hela.
obelix wrote:
och hur många snorungar är inte som små vattenkammade ljus hemma som lurar sina föräldrar att dom inte gör sånt?
Likväl dålig uppfostran, även om det blir betydligt svårare för en förälder att tackla.
EDIT: För att sammanfatta. Det måste nödvändigtvis inte vara förälderns fel, men skyll för sjutton inte på ungen.
October 18, 2006
Bjornstrom wrote: Man märker riktigt hur MORALEN kommer fram hos alla.. Fy fan för dom.. Själv har ni nog inget gjort i eran ungdom ;P
Du har helt rätt, jag ägnade mej inte åt systematisk terror när jag var yngre utan jag betedde mej som folk.
Vad gäller moral, etik och sunt förnuft är sådant tyvärr extrema bristvaror i dagens Sverige.
Själv blir jag glatt överraskad av att så många yngre människor genom inlägg i bl.a den här tråden tar avstånd från den terror som utövas mot kioskägaren i fråga, det inger ett visst hopp för framtiden.
December 17, 2005
Josey Wales wrote: [quote=Bjornstrom]Man märker riktigt hur MORALEN kommer fram hos alla.. Fy fan för dom.. Själv har ni nog inget gjort i eran ungdom ;P
Du har helt rätt, jag ägnade mej inte åt systematisk terror när jag var yngre utan jag betedde mej som folk.
Vad gäller moral, etik och sunt förnuft är sådant tyvärr extrema bristvaror i dagens Sverige.
Själv blir jag glatt överraskad av att så många yngre människor genom inlägg i bl.a den här tråden tar avstånd från den terror som utövas mot kioskägaren i fråga, det inger ett visst hopp för framtiden.
Jo dubbelmoral is teh shit..
October 18, 2006
Bjornstrom wrote: [quote=Josey Wales][quote=Bjornstrom]Man märker riktigt hur MORALEN kommer fram hos alla.. Fy fan för dom.. Själv har ni nog inget gjort i eran ungdom ;P
Jo dubbelmoral is teh shit..
Menar du att personerna som tagit avstånd från terrorn i Södertälje har visat prov på dubbelmoral? Om så är fallet, menar du då att samtliga har utövat den här formen av terror själva eller innerst inne vill göra det?
September 5, 2001
Olegh wrote: [quote=hawkie][quote=Olegh]FY S**AN vad förbannad jag blir. Då inte bara på snorungarna utan även deras föräldrar. Hur i h*elvete kan föräldrar uppfostra sina barn så illa?
Vad vet du om det?
Jag är fullständigt övertygad om att det till absolut största delen har med uppfostran att göra. Visst sjutton är det föräldern som ska upplysa sina barn om rätt och fel, dessutom inte minst agera förebild genom sitt eget beteende och inställning till saker och ting. Även umgängeskretsar spelar säkerligen en avgörande roll, då både andra barn och vuxna.
Ungarna HAR haft dåliga förebilder oavsett om det är deras föräldrar eller någon annan. Jag totalvägrar tro på att det är barnets "fel" att dom gör som de gör, de må ha bättre eller sämre förutsättningar. Jag skulle kunna, men kommer inte ta upp den politiska delen av det hela.
obelix wrote:
Likväl dålig uppfostran, även om det blir betydligt svårare för en förälder att tackla.
EDIT: För att sammanfatta. Det måste nödvändigtvis inte vara förälderns fel, men skyll för sjutton inte på ungen.
Det tror inte jag. Dels för att jag själv kommit i kontakt med föreldrar vars ungar som "busat" på detta vis och då har det varit hårda läxor för de barnen och föreldrarna hade ingen aning om att deras barn kunde göra nått sådant. Dessutom, hängde barnen med "förbjudna" kompisar. Så, nej jag köper inte det du säger. Man kan ju fått en kanon uppfostran men endå hängt med fel folk.
De politiska kan du skippa, då jag tvivlar på att barnen gör så för att de är invandrare eller pga deras föreldrars inkomst.
2 Guest(s)