Vilka jävla idioter det finns...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilka jävla idioter det finns...
Darkstormz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 11, 2007 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.youtube.com/results.....rch=Search

Såg precis ett inslag på nyheterna om detta och var tvungen att kolla upp det lite mer.

Pga dessa snorungar så funderar ägaren på att sälja sin kiosk...

Lehto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1158
1109760
January 11, 2007 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Aa, nog finns det **-barn ändå!!

Fantoon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 614
1109762
January 11, 2007 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är väldigt tragiskt.

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
1109765
January 11, 2007 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Sorgligt att man inte kan låta en företagare vara i fred 🙁

ultima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 319
1109767
January 11, 2007 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

borde inte polisen ha rätt så fina bevis i form av dessa filmer så dom kan sätta dit ungjävlarna?

Olegh
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 148
1109769
January 11, 2007 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

FY S**AN vad förbannad jag blir. Då inte bara på snorungarna utan även deras föräldrar. Hur i h*elvete kan föräldrar uppfostra sina barn så illa?

KeeKe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 672
1109774
January 11, 2007 - 10:04 pm
sp_Permalink sp_Print

fy f*n!!

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
1109782
January 11, 2007 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

ja dagens ungdomar..

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1109800
January 12, 2007 - 1:31 am
sp_Permalink sp_Print

Olegh wrote: FY S**AN vad förbannad jag blir. Då inte bara på snorungarna utan även deras föräldrar. Hur i h*elvete kan föräldrar uppfostra sina barn så illa?

Vad vet du om det?

Vet många bra föreldrar vars barn uppgörde sig på precis likadant sätt när de var yngre. Har inget med uppfostran att göra, det har med att vissa individer helt enkelt saknar en spärr för vad som är okej och vad som är aja baja. Även brisst på respekt.

Om man talar med deras föreldrar tror jag det blir en helt annan visa på dessa snorungar.

ps. nazitubes mogna kommentarer ger alltid ett gott skratt mitt i natten.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1109806
January 12, 2007 - 3:27 am
sp_Permalink sp_Print

Olegh wrote: FY S**AN vad förbannad jag blir. Då inte bara på snorungarna utan även deras föräldrar. Hur i h*elvete kan föräldrar uppfostra sina barn så illa?

och hur många snorungar är inte som små vattenkammade ljus hemma som lurar sina föräldrar att dom inte gör sånt?

Det är fler än vad man tror.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1109807
January 12, 2007 - 3:29 am
sp_Permalink sp_Print

Stryk skulle dom ha, den saken är klar.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1109813
January 12, 2007 - 5:20 am
sp_Permalink sp_Print

hahah bara för att han har lite kul 😀

Olegh
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 148
1109844
January 12, 2007 - 8:57 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=Olegh]FY S**AN vad förbannad jag blir. Då inte bara på snorungarna utan även deras föräldrar. Hur i h*elvete kan föräldrar uppfostra sina barn så illa?

Vad vet du om det?

Vet många bra föreldrar vars barn uppgörde sig på precis likadant sätt när de var yngre. Har inget med uppfostran att göra, det har med att vissa individer helt enkelt saknar en spärr för vad som är okej och vad som är aja baja. Även brisst på respekt.

Om man talar med deras föreldrar tror jag det blir en helt annan visa på dessa snorungar.

Jag är fullständigt övertygad om att det till absolut största delen har med uppfostran att göra. Visst sjutton är det föräldern som ska upplysa sina barn om rätt och fel, dessutom inte minst agera förebild genom sitt eget beteende och inställning till saker och ting. Även umgängeskretsar spelar säkerligen en avgörande roll, då både andra barn och vuxna.
Ungarna HAR haft dåliga förebilder oavsett om det är deras föräldrar eller någon annan. Jag totalvägrar tro på att det är barnets "fel" att dom gör som de gör, de må ha bättre eller sämre förutsättningar. Jag skulle kunna, men kommer inte ta upp den politiska delen av det hela.

obelix wrote:

och hur många snorungar är inte som små vattenkammade ljus hemma som lurar sina föräldrar att dom inte gör sånt?

Likväl dålig uppfostran, även om det blir betydligt svårare för en förälder att tackla.

EDIT: För att sammanfatta. Det måste nödvändigtvis inte vara förälderns fel, men skyll för sjutton inte på ungen.

Templar-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
1109865
January 12, 2007 - 10:43 am
sp_Permalink sp_Print

Riktigt jävla arg blir man, här i södertälje var det tydligen också... hoppas dom åker fast iaf! Nästan som att man vill ringa och anmäla dom en själv.

Bjornstrom
Member
Medlem
1109870
January 12, 2007 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

Man märker riktigt hur MORALEN kommer fram hos alla.. Fy fan för dom.. Själv har ni nog inget gjort i eran ungdom ;P

yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 353
1109887
January 12, 2007 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

Lyssna på deras skratt, den har ju inte kommit i målbrottet än ju! Bättre blir det ju av att de är invandrare också.

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1109890
January 12, 2007 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: Man märker riktigt hur MORALEN kommer fram hos alla.. Fy fan för dom.. Själv har ni nog inget gjort i eran ungdom ;P

Du har helt rätt, jag ägnade mej inte åt systematisk terror när jag var yngre utan jag betedde mej som folk.

Vad gäller moral, etik och sunt förnuft är sådant tyvärr extrema bristvaror i dagens Sverige.
Själv blir jag glatt överraskad av att så många yngre människor genom inlägg i bl.a den här tråden tar avstånd från den terror som utövas mot kioskägaren i fråga, det inger ett visst hopp för framtiden.

Bjornstrom
Member
Medlem
1109891
January 12, 2007 - 11:51 am
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: [quote=Bjornstrom]Man märker riktigt hur MORALEN kommer fram hos alla.. Fy fan för dom.. Själv har ni nog inget gjort i eran ungdom ;P

Du har helt rätt, jag ägnade mej inte åt systematisk terror när jag var yngre utan jag betedde mej som folk.

Vad gäller moral, etik och sunt förnuft är sådant tyvärr extrema bristvaror i dagens Sverige.
Själv blir jag glatt överraskad av att så många yngre människor genom inlägg i bl.a den här tråden tar avstånd från den terror som utövas mot kioskägaren i fråga, det inger ett visst hopp för framtiden.

Jo dubbelmoral is teh shit..

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1109900
January 12, 2007 - 12:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=Josey Wales][quote=Bjornstrom]Man märker riktigt hur MORALEN kommer fram hos alla.. Fy fan för dom.. Själv har ni nog inget gjort i eran ungdom ;P

Jo dubbelmoral is teh shit..

Menar du att personerna som tagit avstånd från terrorn i Södertälje har visat prov på dubbelmoral? Om så är fallet, menar du då att samtliga har utövat den här formen av terror själva eller innerst inne vill göra det?

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1109921
January 12, 2007 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Olegh wrote: [quote=hawkie][quote=Olegh]FY S**AN vad förbannad jag blir. Då inte bara på snorungarna utan även deras föräldrar. Hur i h*elvete kan föräldrar uppfostra sina barn så illa?

Vad vet du om det?

Jag är fullständigt övertygad om att det till absolut största delen har med uppfostran att göra. Visst sjutton är det föräldern som ska upplysa sina barn om rätt och fel, dessutom inte minst agera förebild genom sitt eget beteende och inställning till saker och ting. Även umgängeskretsar spelar säkerligen en avgörande roll, då både andra barn och vuxna.
Ungarna HAR haft dåliga förebilder oavsett om det är deras föräldrar eller någon annan. Jag totalvägrar tro på att det är barnets "fel" att dom gör som de gör, de må ha bättre eller sämre förutsättningar. Jag skulle kunna, men kommer inte ta upp den politiska delen av det hela.

obelix wrote:

Likväl dålig uppfostran, även om det blir betydligt svårare för en förälder att tackla.

EDIT: För att sammanfatta. Det måste nödvändigtvis inte vara förälderns fel, men skyll för sjutton inte på ungen.

Det tror inte jag. Dels för att jag själv kommit i kontakt med föreldrar vars ungar som "busat" på detta vis och då har det varit hårda läxor för de barnen och föreldrarna hade ingen aning om att deras barn kunde göra nått sådant. Dessutom, hängde barnen med "förbjudna" kompisar. Så, nej jag köper inte det du säger. Man kan ju fått en kanon uppfostran men endå hängt med fel folk.

De politiska kan du skippa, då jag tvivlar på att barnen gör så för att de är invandrare eller pga deras föreldrars inkomst.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 64
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL