Vilka jävla idioter det finns...|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilka jävla idioter det finns...
legacy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 180
sp_UserOfflineSmall Offline
1109985
January 12, 2007 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag bor 500 meter från den kiosken! 😀

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1109996
January 12, 2007 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

legacy wrote: Jag bor 500 meter från den kiosken! 😀

Inte för att vara sån men det ser nästan ut som att du serverar en ledtråd 😉

//Andreas

legacy
Medlem
Forum Posts: 180
1110075
January 12, 2007 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote:

//Andreas

Nej, jag vet inte vilka det är eller så. Men på kvällarna brukar det vara en del liv runt kiosken och ICA som ligger precis bredvid, så jag är inte förvånad att de hittar på sånna här grejer..
Det är egentligen ett ganska lugnt område, men det kutar runt en del småglin i området som gör livet surt för oss andra. Höll själv på att bli robbad av fem sjuåringar när jag gick hem med en pizzakartong!
Kör cross gör de också på gångvägarna. Utan hjälm självklart.

Som vanligt är det ett fåtal som gör livet svårt för oss andra.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1110077
January 12, 2007 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo det brukar tyvärr vara så, jobbigt men man får försöka svälja det och hålla uppe snittet.

//Andreas

Dreas
Medlem
Forum Posts: 166
1110269
January 13, 2007 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltså jag fattar inte att endel små skitungar kan vara så jävla dumma! Kul var det då absolut inte!

Andreas

yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 353
1110289
January 13, 2007 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

legacy wrote: [quote=Delph1]

//Andreas

Nej, jag vet inte vilka det är eller så. Men på kvällarna brukar det vara en del liv runt kiosken och ICA som ligger precis bredvid, så jag är inte förvånad att de hittar på sånna här grejer..
Det är egentligen ett ganska lugnt område, men det kutar runt en del småglin i området som gör livet surt för oss andra. Höll själv på att bli robbad av fem sjuåringar när jag gick hem med en pizzakartong!

börja bära kniv. Eller köp dig en elbatong! 🙂

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1110341
January 14, 2007 - 7:56 am
sp_Permalink sp_Print

yazaka wrote: [quote=legacy][quote=Delph1]

//Andreas

börja bära kniv. Eller köp dig en elbatong! 🙂

Ja våld löser våld, det vet vi alla... 🙄

Bjornstrom
Member
Medlem
1110342
January 14, 2007 - 7:57 am
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: [quote=Bjornstrom][quote=Josey Wales][quote=Bjornstrom]Man märker riktigt hur MORALEN kommer fram hos alla.. Fy fan för dom.. Själv har ni nog inget gjort i eran ungdom ;P

Du har helt rätt, jag ägnade mej inte åt systematisk terror när jag var yngre utan jag betedde mej som folk.

Vad gäller moral, etik och sunt förnuft är sådant tyvärr extrema bristvaror i dagens Sverige.
Själv blir jag glatt överraskad av att så många yngre människor genom inlägg i bl.a den här tråden tar avstånd från den terror som utövas mot kioskägaren i fråga, det inger ett visst hopp för framtiden.

Jo dubbelmoral is teh shit..

Menar du att personerna som tagit avstånd från terrorn i Södertälje har visat prov på dubbelmoral? Om så är fallet, menar du då att samtliga har utövat den här formen av terror själva eller innerst inne vill göra det?

Nej och nej. Det jag menar är att alla inte är sånna vita lamm bara.

Amstaff
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
1110641
January 15, 2007 - 9:24 am
sp_Permalink sp_Print

Först förstör dom för sig själva, invandrarna alltså, eldar upp / förstör / driver bort kiosker etc, sen när kioskerna väl stänger så beklagar dom sig över att de aldrig får hjälp i Sverige och att de är värdelösa o bla bla bla jag har slutat bry mig ett dugg om dessa parasiter...

"parasit en organism som lever vidhäftad vid en annan organism (ett värddjur eller en värdplanta) och tar sin näring ifrån denna. Värddjuret kan fortleva och eventuellt överleva parasiten men kan också duka under när det det inte förmår föda både sig själv och parasiten."

Andreas Galistel
Member
Medlem
1110652
January 15, 2007 - 10:22 am
sp_Permalink sp_Print

Amstaff wrote: Först förstör dom för sig själva, invandrarna alltså, eldar upp / förstör / driver bort kiosker etc, sen när kioskerna väl stänger så beklagar dom sig över att de aldrig får hjälp i Sverige och att de är värdelösa o bla bla bla jag har slutat bry mig ett dugg om dessa parasiter...

"parasit en organism som lever vidhäftad vid en annan organism (ett värddjur eller en värdplanta) och tar sin näring ifrån denna. Värddjuret kan fortleva och eventuellt överleva parasiten men kan också duka under när det det inte förmår föda både sig själv och parasiten."

ViU wrote: Så här skriver man om man inte vill vara medlem hos oss längre. I det här forumet är vi snälla med varandra eller så låter vi bli att skriva något alls.

//Andreas

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1110690
January 15, 2007 - 1:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker synd om invandraren som försöker bedriva kioskverksamhet.

cry

Bjornstrom
Member
Medlem
1111264
January 17, 2007 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print
L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
1111280
January 17, 2007 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Jag tycker synd om invandraren som försöker bedriva kioskverksamhet.

cry

Helt klart. Invandrare som äger kiosker/affärer brukar vara roliga med 🙂
Funderar även på hur ungnarna kan leva med sig själva. Fattar dom inte att de förstör för sig själva och faktiskt skapar rasister :/

Bjornstrom
Member
Medlem
1111300
January 17, 2007 - 10:44 pm
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: [quote=Callister]Jag tycker synd om invandraren som försöker bedriva kioskverksamhet.

cry

Funderar även på hur ungnarna kan leva med sig själva. Fattar dom inte att de förstör för sig själva och faktiskt skapar rasister :/

Vem blir rasist över det där? kioskgubben? (eller tänkte du generellt?)

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1111310
January 18, 2007 - 12:04 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=L0rden][quote=Callister]Jag tycker synd om invandraren som försöker bedriva kioskverksamhet.

cry

För din upplysnings skull så tänker L0rden inte så sällan väldigt generellt speciellt vad gäller detta ämne.

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
1111324
January 18, 2007 - 5:23 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=L0rden][quote=Callister]Jag tycker synd om invandraren som försöker bedriva kioskverksamhet.

cry

Kioskgubben kan ju såklart bli rasist han med, men det jag syftade på var de "etniska svenskar" som hör, ser eller läser om det. En liten händelse kan få stora konsekvenser. Själv så är jag kompis med flera invandrade folk, som jag gillar. Men när man överöses med grejer som detta kan man ju ingen undgå att bli förbannad. Vilket i sin tur kan lada till rasism.
Ett boktips som rör detta lite grann är Patrik Asplunds "Med hatet som drivkraft"

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
1111325
January 18, 2007 - 5:25 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Bjornstrom][quote=L0rden][quote=Callister]Jag tycker synd om invandraren som försöker bedriva kioskverksamhet.

cry

För din upplysnings skull så tänker L0rden inte så sällan väldigt generellt speciellt vad gäller detta ämne.

Människor fungerar ganska "generellt".

Bjornstrom
Member
Medlem
1111336
January 18, 2007 - 7:35 am
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: [quote=Bjornstrom][quote=L0rden][quote=Callister]Jag tycker synd om invandraren som försöker bedriva kioskverksamhet.

cry

Kioskgubben kan ju såklart bli rasist han med, men det jag syftade på var de "etniska svenskar" som hör, ser eller läser om det. En liten händelse kan få stora konsekvenser. Själv så är jag kompis med flera invandrade folk, som jag gillar. Men när man överöses med grejer som detta kan man ju ingen undgå att bli förbannad. Vilket i sin tur kan lada till rasism.
Ett boktips som rör detta lite grann är Patrik Asplunds "Med hatet som drivkraft"

Jag måste verkligen tycka synd om folk som blir rasister för att några ungar mobbar en kioskägare.. Iofs detta är Sverige 😀

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
1111369
January 18, 2007 - 11:22 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=L0rden][quote=Bjornstrom][quote=L0rden][quote=Callister]Jag tycker synd om invandraren som försöker bedriva kioskverksamhet.

cry

Jag måste verkligen tycka synd om folk som blir rasister för att några ungar mobbar en kioskägare.. Iofs detta är Sverige 😀

Hur tror du att man blir främlingsfientlig/rasist? Om man hela tideb ser invandrare som förstör, våldtar misshandlar och själ kanske någon får nog?

Bjornstrom
Member
Medlem
1111375
January 18, 2007 - 12:14 pm
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: [quote=Bjornstrom][quote=L0rden][quote=Bjornstrom][quote=L0rden][quote=Callister]Jag tycker synd om invandraren som försöker bedriva kioskverksamhet.

cry

Hur tror du att man blir främlingsfientlig/rasist? Om man hela tideb ser invandrare som förstör, våldtar misshandlar och själ kanske någon får nog?

HAHAHA så inga 'äkta' svennar så att säga gör sånt? Jag tror man blir främlingsfientlig för att man är en väldigt svag individ.

Hur smart är man om man ska börja hata alla invandrare bara för att någon % ställer till med problem?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 49
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL