July 27, 2002
Jag tycker det är lustigt när ni diskuterar rasism och rasister - i dess renaste form, finns dessa kvar ens?
Något mer disktutabelt är huruvida folk är smygrasister här i Sverige, det är många..
Går man in på främligfientligshetsorganisation blir det istället psykologi-hej-här-kommer-freud. Att jämföra med att diskutera varför folk blir yxmördare.
Smygrasismen finns och är aktuell. Det är väl snarare det l0rden syftade på, folk ser invandrare göra brott -> smygrasism ökar. Folk blir INTE aktiva rasister i hitler-förbundet pga. sådant här.
Jag anser alltså att l0rden har en poäng.
June 17, 2006
Bjornstrom wrote: [quote=Olegh][quote=Bjornstrom][quote=Olegh][quote=Bjornstrom]
HAHAHA så inga 'äkta' svennar så att säga gör sånt? Jag tror man blir främlingsfientlig för att man är en väldigt svag individ.
Hur smart är man om man ska börja hata alla invandrare bara för att någon % ställer till med problem?
Pfft. Främlinsfientlig blir man inte av ett skäl, utan en rad olika orsaker tillsammans. Det här skulle definitivt kunna vara en av dessa.
Pratar du om egen erfarenhet?
Visst gör jag det. Monkey see, monkey do. Vi är inte så j**la klyftiga i alla lägen att vi helt enkelt kan låta bli att influeras av vad vi ser. Gäller självklart både i negativ och positiv bemärkelse.
Varför se i svart och vitt? Se grått istället. Spela roll om någon är brun, vit, svart, gul, orange, eller röd till hyn..
Oj 🙁 Tror du missuppfattade mig lite här. Jag betraktar mig verkligen inte som en rasist. När jag skriver. Med "Visst gör jag det" menade jag generellt. Man kan efterapa dåligt beteende, man kan efterapa främlingsfientlighet. Men de flesta gör självklart inte det. För att påverkas av sån här skit krävs det antagligen att man är i ett rätt miserabelt psykiskt tillstånd. Därav, "vi" (människor) är inte alltid lika klyftiga som vi skulle kunna vara.
April 10, 2003
Callister wrote: Jag tycker det är lustigt när ni diskuterar rasism och rasister - i dess renaste form, finns dessa kvar ens?
Något mer disktutabelt är huruvida folk är smygrasister här i Sverige, det är många..
Går man in på främligfientligshetsorganisation blir det istället psykologi-hej-här-kommer-freud. Att jämföra med att diskutera varför folk blir yxmördare.
Smygrasismen finns och är aktuell. Det är väl snarare det l0rden syftade på, folk ser invandrare göra brott -> smygrasism ökar. Folk blir INTE aktiva rasister i hitler-förbundet pga. sådant här.
Jag anser alltså att l0rden har en poäng.
Jag kan lova dig att dom finns kvar, möjligt vis inte i majoritet men det finns en hel del och många av dom är öppna om det. Även om dom inte ser ut som skinskallar så skulle dom aldrig neka det utan snarare försöka övertyga dig om att hans världsbild är korrekt.
4 Guest(s)