August 1, 2001
Vilka här kan tänka sig att rösta på piratpartiet? https://www.piratpartiet.se/
speciellt med tanke på: http://swartz.typepad.com/texp....._pira.html
November 4, 2001
Joni^ wrote: Som csm101 säger så räcker det inte att bara besvara två frågor. Kommer inte rösta på piraterna!
Dom behöver ju inte ha program för alla områden. Deras mål är att komma över 4% spärren för att i miljöparti-anda kunna driva integritets- och upphovsrättsfrågor. Jag var skeptiskt innan, när de snackade om att avskaffa allt vad upphovsrätt heter, men nu när deras ideer verkar bli lite mer jordnära låter det mesta ganska vettigt.
Sossarna/moderaterna (vilka som nu vinner) sköter landet, och måste kanske gå med på vissa önskemål från piratpartiet för att få med sig dessa i sina "allianser".
August 11, 2005
Spannen wrote: [quote=Joni^]Som csm101 säger så räcker det inte att bara besvara två frågor. Kommer inte rösta på piraterna!
Dom behöver ju inte ha program för alla områden. Deras mål är att komma över 4% spärren för att i miljöparti-anda kunna driva integritets- och upphovsrättsfrågor. Jag var skeptiskt innan, när de snackade om att avskaffa allt vad upphovsrätt heter, men nu när deras ideer verkar bli lite mer jordnära låter det mesta ganska vettigt.
Sossarna/moderaterna (vilka som nu vinner) sköter landet, och måste kanske gå med på vissa önskemål från piratpartiet för att få med sig dessa i sina "allianser".
det beror ju helt på hur många mandat de får. och med tanke på hur få "medelsvenssons" som kommer lägga ina röster på ett parti med enbart två partifrågor (som är av den karaktär som många svenskar inte kommer i kontakt med i någon större form) så lär de inte få mycket att säga till om om det nu skulle visa sig att de klarar 4%-spärren.
October 24, 2003
Spannen wrote: [quote=Joni^]Som csm101 säger så räcker det inte att bara besvara två frågor. Kommer inte rösta på piraterna!
Word! Jag förstår också att ett land inte kan styras av ett enfrågeparti, men däremot kan PP som du säger ändå påverka de andra partierna och framförallt belysa frågan och intresset för det!
Såna där enfrågespartier känns bara fåniga..
Nej, alltså..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 25, 2003
Inte för att jag får rösta, men skulle jag få det så INTE EN JÄVLA CHANS
Vem fan vill ta bort upphovsrätten?
Gör jag en låt så vill jag bannemig inte att folk ska kunna kopiera den fritt istället för att köpa den. Iaf inte lagligt.
Uscha, idioterna är nästan värre än Fi.
1 Guest(s)