Vilka kommer rösta på piratpartiet?|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilka kommer rösta på piratpartiet?
Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 505
sp_UserOfflineSmall Offline
1048455
June 6, 2006 - 3:50 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=Spannen]Det är precis lika stor "risk" att någon i de andra partierna är nazister eller kommunister.

Alla verkar tro att världen kommer gå under ifall Piratpartiet kommer in i riksdagen. Vad tror ni egentligen? Att dom kommer få igenom alla sina ideer? Att dom kommer bestämma över allt och alla? De kommer kanske få igenom en sak, eller vara med och påverka lite. Vad de förhoppningsvis också kommer kunna göra är att sätta stora j**la stockar i hjulen för såna som Bodström.

Vad gör det att det är ett enfrågeparti? Det är ju inte så att små 4% partier lägger Sveriges budget. Titta bara på miljöpartiet (nu är väl dom lite "seriösare" i allmänna frågor än vad PP är). Miljöpartiet är ett meningslöst parti som driver igenom en massa idiotfrågor. "Mobilfria zoner" 🙄

Är så trött på folk som tror att hela landet kommer kollapsa om Piratpartiet kommer med. Inse att de bara komma agera en frisk fläkt och förhoppningsvis verka för att stärka den personliga integriteten. De kommer knappas få bort patenträtten ändå, möjligtvis ändra den, vilket är behövligt.

Grejen är att patenträtten inte ska ändras åt det hållet.

Jag måste säga att jag har svårt att förstå ditt resonemang... På vilket sätt skulle en Centerpartist kunna vara nazist och ändå komma med på listan över kandidater? Det är inte omöjligt, men inte i närheten av lika sannolikt som det är med PP.

Sedan så är jag ganska säker på att många i PP inte är höger om sossarna, om jag säger så 😉

Vad jag menar (och hoppas) är att ingen är öppet nazist i PP? (annars har jag missat något). Och vad folk har för åsikter privat vet vi inte varesig det är Piratpartister eller sossar. Vi kanske missförstod varann, men jag trodde att du menade att man inte visste vilka människor som skulle komma in i riksdagen i och med PP. Det är ju upp till var och en att undersöka innan valet.
I PPs fall mäter inte jag på höger/vänster-skalan... det fungerar inte riktigt iom att de bara tar hänsyn till en fråga. Som jag har sagt innan handlar det inte så mycket om politik utan att visa missnöje och att försöka jävlas så mycket som möjligt med Pontén & co. Det enda man kan göra för att påverka samhället i någon större omfattning är att rösta, och jag tror att många känner att de kan påverka mest om de röstar på något "radikalt" parti (om man nu kan säga så).

Ang patenträtten så vet jag inte vilket håll du menar, men den borde ändras och anpassas efter dagens samhälle.

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1048457
June 6, 2006 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Spannen wrote: Vad jag menar (och hoppas) är att ingen är öppet nazist i PP? (annars har jag missat något). Och vad folk har för åsikter privat vet vi inte varesig det är Piratpartister eller sossar. Vi kanske missförstod varann, men jag trodde att du menade att man inte visste vilka människor som skulle komma in i riksdagen i och med PP. Det är ju upp till var och en att undersöka innan valet.
I PPs fall mäter inte jag på höger/vänster-skalan... det fungerar inte riktigt iom att de bara tar hänsyn till en fråga. Som jag har sagt innan handlar det inte så mycket om politik utan att visa missnöje och att försöka jävlas så mycket som möjligt med Pontén & co. Det enda man kan göra för att påverka samhället i någon större omfattning är att rösta, och jag tror att många känner att de kan påverka mest om de röstar på något "radikalt" parti (om man nu kan säga så).

Ang patenträtten så vet jag inte vilket håll du menar, men den borde ändras och anpassas efter dagens samhälle.

Det jag menar är att patenträtten inte ska bli slappare, om det innebär att den anpassas till dagens samhälle eller inte känns ganska oviktigt för mig. Jag är öppen för andra alternativ, övertyga mig 😉

Även om PP inte hamnar någonstans på höger-vänster-skalan, gör deras medlemmar det. Det jag menar är att man på samma sätt inte kan få igenom sin vilja om man röstar på dem (om man själv inte bara tycker att en fråga är viktig). Det kan till och med vara så att det man själv tycker motverkas av det partiet man röstat på, och därför är enfrågepartier en dålig idé.

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1048464
June 6, 2006 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

hade piratpartiet varit rimliga, och mer seriösa (MIN ÅSIKT) så hade jag kanske röstat på dom.

men jag står fast och kommer rösta på FP, för lejonborg har tagit ett steg framåt i min syn, och tagit dom disskusionerna som resten av partierna inte velat.

och FP är helt i min smak i dom frågorna som jag bryr mig om.

my 2 cents.

flexen
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 28
1048468
June 6, 2006 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tänker inte rösta på dem och även om jag hade velat så är det frågan om det är lönt att rösta på PP när det inte ens är säkert att de kommer över 4%.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
1048471
June 6, 2006 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför inte rösta på ett seriöst parti istället?
http://www.porrpartiet.se

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1048482
June 6, 2006 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Varför inte rösta på ett seriöst parti istället?
http://www.porrpartiet.se

Lät ju bättre än piratpartiet iaf.

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
1048483
June 6, 2006 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Inte jag iaf, de satsar ju bara på två frågor som enligt mig inte är det viktiga man kollar på när man röstar.

Partiledaren gick ut i media och sa att de kommer att inrikta sig på två frågor men i övrigt kommer de att stödja de övriga partien i de andra frågorna...

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
1048617
June 6, 2006 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Javisst!

1) Jag gillar inte dom andra s.k. "seriösa" partierna. Vissa frågor tänker dom bra på, andra dåligt. Jag är bara nöjd om dom överhuvudtaget SER problemen i samhället som måste fixas. Och eftersom båda partierna erkänner hög ungdomsarbetslöshet etc etc, så spelar det ingen roll för mig vem jag röstar på.

2) Ett av problemen dom INTE ser eller erkänner däremot, är detta med integritet, upphovsrättslagar osv. Och det tycker jag är en viktig fråga. Piratpartiet erkänner problemen, därför går min röst till dem.

Jag tror verkligen att många underskattar storleken av det som händer idag. Det skrivs världshistoria just nu och många nyckeldrag i hela processen sker här och nu. Braziliens bojkott mot USA, Frankrikes anti-DRM tankar, "Sveriges Razzia", "svenskt piratparti ställer upp på val". Världen har ögonen på oss just nu och resultatet kan ge biverkningar i hela världen.
Framtiden balanserar på egget. tror jag. Antingen så är företagen smartare och allt tystas ner, integritet, demokrati och fildelning går åt skogen och allt glöms bort. Eller så vinner fildelarna, politiker tvingas att lyssna, företagen och artisterna tvingas att anpassa sig. Och om 20 år kommer vi fortfarande att ha film och musik eftersom det alltid kommer att finnas folk med en drift att skapa det. Och vi kommer att titta tillbaka på 2006 och markera det som en milstolpe i internets historia.
Jag antar att det är optimisten i mig som hoppas på det sista och därför rösta på PP. Realisten i mig är lite mer nervös.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 328
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL