November 8, 2002
snyde wrote: Prostitution? Det är bara dina kunder som råkar illa ut 😉
jag håller med. bli stans horbock nere på torget, tr omig du får garanterat kunder. dessutom så joba du ju "olagligt" så skatt behöver du ju ite pröjsa heller. lätta pengar - rakt ner i fittan. fickan.
June 20, 2002
hmmm... det finns verkligen en rejält specifik datornördshumor...
tänkte direkt att jag skulle kläcka ur mig "stjärtpojke" bara för att se att flera stycken hade hunnit före... 😀
tillbaka till topic... de enda pengar jag tjänade i den ålderna var genom kackiga sommarjobb genom kommun... annars är det väl reklamutdelning och sånt där som gäller... ger väl en tusenlapp i månaden, men sånt har jag aldrig sysslat med eftersom jag är för slö...
July 11, 2002
dela fan inte ut reklam, jag har gjort i det i 6 månader ett helvette var det,. du får hem en hel jävla hög med reklam hem som du är tvungen att vika i ett par timmar, sen så skall du ut i kylan och kasta reklam i varje brevlåda.
USCH, jag ska aldrig hålla mer på med reklam.
Hehehe du kanske kan ta lite ider från "Rea" där har dom en tävling hur man kan känna pengar på 🙂
July 11, 2002
Lentroo wrote: Du skulle ju kunna måla. Det är nog många som vill ha hjälp med hus och fasadmålning. Gjorde det förra året för mina föräldrar.
Tja, det känns lite konstigt att jobba åt släkten/familjen och få betalt, man brukar oftast ställa upp och göra det gratis.
Fireboy: Vad hade du för jobb?
Samt tänk på tempus (tidsformerna) blev verkligen skum text du slängde ihop 🙄
February 12, 2002
Smirnoff wrote: [quote=Lentroo]Du skulle ju kunna måla. Det är nog många som vill ha hjälp med hus och fasadmålning. Gjorde det förra året för mina föräldrar.
Tja, det känns lite konstigt att jobba åt släkten/familjen och få betalt, man brukar oftast ställa upp och göra det gratis.
Fireboy: Vad hade du för jobb?
Samt tänk på tempus (tidsformerna) blev verkligen skum text du slängde ihop 🙄
Har du inte lärt dig att vartän man kan klämma fram en slant, så är det bara bra.
January 4, 2001
FireBoy wrote: jag jobba 3dagar nu på sport lovet och fick 55kr i timlön och jobba 8timmar varje dag så det blev en bra liten peng!!Dessuto ska jag jobba 6veckor i sommar och allt jag tjänar kommer typ att gå till datan!
haha.... det låter som mig i somras... fasst det gick inte såbra... jobbade 5veckor... fick ungefär 11000:-.. jag tänkte köpa dator för det... men först köpte jag högtalare för ett par tusen... så jag hade ungefär 8-9000:- kvar.. och det räcker ju att köpa dator för.... men.. hmm.. råkade festa upp alla pengar under sommaren... 🙂
June 28, 2001
varför gå på gatan när andra kan gå på gatan åt dig ?
annars så kutar du runt i villaområden och frågar om dom vill ge dig kosing för att skotta infarten, klippa gräset, tvätta deras bil, putsa rutorna, sortera skruv, gå ut med hunden osv.
ju rikare villaägare desto bättre.
men då måste du jobba för pengarna. svårt att få pengarna o jobba åt dig i den åldern, man måste ha kapital för sådant.
November 4, 2001
shlumpen wrote: Spring runt i alla stans butiker och fråga om dom behöver hjälp...
Precis och lämna cv...
Jag hittade den här länken, kanske är till nån nytta http://www.radar.nu/
1 Guest(s)