February 2, 2005
Delph1 wrote: Svenska, engelska, tyska mer eller mindre flytande.
Spanska, holländska och tjeckiska knackigt.
Norska och danska känns överflödigt att nämna.
Och så självklart franska:
Voulez-vous couche avec moi ce soir?//Andreas
Så du pratar tyska, engelska, spanska, hollänska, tjekiska, franska, norska, svenska och danska? wow vilket språkgeni du är! eller?
October 23, 2004
Ich spreche deutsch, schwedisch und englisch.
(tyskan är svagast dock...) 😉
Edit : trollish också... 😉
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
October 25, 2003
Pratar flytande svenska och engelska, skriver bättre engelska än svenska. Har lättare att formulera mig och får ofta ta till engelska ord för att jag glömmer bort de svenska när jag talar.
Har även pluggat tre år spanska, av vilken jag inte kommer ihåg ett skit, och nu läser jag italienska som jag förhoppningsvis kommer att kunna lära mig lite halvt.
November 27, 2003
abishai wrote: [quote=Delph1] Voulez-vous couche avec moi ce soir?
//Andreas
Non, peut-être demain.
Plz?
p0lser wrote: så du pratar tyska, engelska, spanska, hollänska, tjekiska, franska, norska, svenska och danska? wow vilket språkgeni du är! eller?
Tyska, tjeckiska och holländska är relativt lika varandra så det är inte så svårt bara man håller reda på skillnaderna, vilket dock kräver en del koncentration om man inte använt något av dom på ett tag. Uppväxt med både tjeckiska och tyska hemma så det är ingen konst. Varför jag lärt mig holländska vet jag inte, det har bara kommit.
Norska och danska är ju väldigt likt svenskan, jag kan inte med nynorks dock men bokmål funkar.
Mors sambo är uppväxt lite varstans i sydamerika och Spanien så det har kommit på senare år.
Franskan var ett skämt 😉
//Andreas
3 Guest(s)