February 12, 2002
Undrar för vi ska bygga ett community på max 500 personer.
Någon som har erfarenhet av det här? Så man vet att det klarar av att hålla igång det.
Communityt kommer vara uppgyggt av php och mysql databas.
Funkar ett webbhotell som one.com eller kommer det bli för tungt för dem?
December 6, 2006
Nu vet jag inte om det är webbhotellet som gör att NH krånglar allt som ofta.. men vill du verkligen riskera att använda samma ? =)
Jag skulle iallafall inte satsa på one.com .. vill du ha trygghet och stabilitet ska du nog kika in på de lite mer "dyrare" alternativen.
March 14, 2001
Dyr, men bra,
FSdata
Loopia
Lite billigare,
Binero
Oderland
Ännu billigare,
Crystone
Beroende på hur själva communityn fungerar är det svårt att veta hur mycket prestanda och bandbredd som behövs. Är det bara ett forum som är lagomt aktiv behövs inte mycket.
NHs problem, som visserligen är mindre nu än förr, beror säkerligen inte på webbhotellet/ISPn.
February 12, 2002
Använt One.com till ett tiotal medelstora/större sidor och det har funkat fint.
Har dem även som webbhotell till min egen sida. Jag tycker dom är kanon, med tanke på priset men även om de hade kostat de tredubbla.
Dock så var ju frågan om de skulle kunna fixa att ha uppe något som NH?
August 27, 2003
Att hosta en sida med 500 Användare och väldigt få databasförfrågningar bör nog vilket webhotell som helst klara av att matcha upp. Nya "flugan" när det kommer till Hosting är ju dock att hyra en VPS, en virtuell instans på en kraftfull server som du helt och hållet själv administrerar, du väljer själv vilket operativysstem och vilka program du vill installera och konfigurerar allt själv. Det är även lätt att expandera om du känner att du håller på att växa ur din VPS, ring din leverantör och be dom vrida på Megahertzkranen så har du dubbla prestandan på ett naffs.
Att köra VPS:er förutsätter ju dock att du kan/orkar göra allt från scratch, men det finns ju tusentals guider på nätet hur man sätter upp en enkel LAMP-webbserver.
Som svar på din fråga vart alla stora communitys står, dedikerade servrar i egna eller Colo-hallar. Exempel på Colocationleverantörer är DCS, Port80, Glesys, Crystone, Patrikweb, PRQ, Okit mfl. Finns ungefär hur många som helst.
1 Guest(s)