August 16, 2002
Blaxxor wrote: Speciellt om man inte åkt snabbare än runt 180 innan 😛
hehe min morsas företag äger en flakbil modell mitsubishi canter... sen en dag när jag o en lirare skulle hem så testade vi på E4an vad den kom upp i... den gjorde 200
http://www.mitsubishi.co.hu/fo.....ter/01.jpg
nåt sånt
June 28, 2001
jag fick upp morsans 740 med förgasare ala 110 hästar vid 4400 varv i otroliga 176kmh ! på 4ans växel, och då jävlar hade jag användning av alla 3 filer. som att åka båt säger jag.
och så var tändningen lite dåligt ställd oxå, borde klara några fler kmh nu.
annars har jag rullat i en s40 i runt 230kmh
October 22, 2002
En sak som är ganska mäktigt som inte har med höga farter att göra fast ändå med det att göra.
Det är att "släppa på" med tradaren i någon lång nedförsbacke och när man börjar komma upp i 115-120km/h. Är en ganska speciell känsla. Man får ett visst rus av det, samtidiggt så tycker man det är bra att lastbilar i sverige är spärrade vid 90km/h.
July 22, 2003
keffing wrote: [quote=Blaxxor] Speciellt om man inte åkt snabbare än runt 180 innan 😛
hehe min morsas företag äger en flakbil modell mitsubishi canter... sen en dag när jag o en lirare skulle hem så testade vi på E4an vad den kom upp i... den gjorde 200
http://www.mitsubishi.co.hu/fotoalbum_image/Canter/01.jpg
nåt sånt
Haha det kan inte varit speciellt skoj att åka i 200 i en sån 😛 Är det inte ganska dåligt väggrepp i sånna ? 😛
fisken wrote: En sak som är ganska mäktigt som inte har med höga farter att göra fast ändå med det att göra.
Det är att "släppa på" med tradaren i någon lång nedförsbacke och när man börjar komma upp i 115-120km/h. Är en ganska speciell känsla. Man får ett visst rus av det, samtidiggt så tycker man det är bra att lastbilar i sverige är spärrade vid 90km/h.
Vet hur det är 😛 Åkte med polaren i en lasbil som han kör och den saknar också fartspärr så vi drog om dom flesta lasbilarna på motorvägen. Gick väl runt 120 eller nåt, sen stannade han och bytta färdskrivarblad 😛
October 22, 2002
Blaxxor wrote: [quote=keffing][quote=Blaxxor] Speciellt om man inte åkt snabbare än runt 180 innan 😛
hehe min morsas företag äger en flakbil modell mitsubishi canter... sen en dag när jag o en lirare skulle hem så testade vi på E4an vad den kom upp i... den gjorde 200
http://www.mitsubishi.co.hu/fotoalbum_image/Canter/01.jpg
nåt sånt
Haha det kan inte varit speciellt skoj att åka i 200 i en sån 😛 Är det inte ganska dåligt väggrepp i sånna ? 😛
fisken wrote: En sak som är ganska mäktigt som inte har med höga farter att göra fast ändå med det att göra.
Det är att "släppa på" med tradaren i någon lång nedförsbacke och när man börjar komma upp i 115-120km/h. Är en ganska speciell känsla. Man får ett visst rus av det, samtidiggt så tycker man det är bra att lastbilar i sverige är spärrade vid 90km/h.
Vet hur det är 😛 Åkte med polaren i en lasbil som han kör och den saknar också fartspärr så vi drog om dom flesta lasbilarna på motorvägen. Gick väl runt 120 eller nåt, sen stannade han och bytta färdskrivarblad 😛
Förstår det. Kan ju vara smart att göra det. Men kan bli svårt att förklara vart man kom ifrån om man byter kort.
August 16, 2002
Blaxxor wrote: [quote=keffing][quote=Blaxxor] Speciellt om man inte åkt snabbare än runt 180 innan 😛
hehe min morsas företag äger en flakbil modell mitsubishi canter... sen en dag när jag o en lirare skulle hem så testade vi på E4an vad den kom upp i... den gjorde 200
http://www.mitsubishi.co.hu/fotoalbum_image/Canter/01.jpg
nåt sånt
Haha det kan inte varit speciellt skoj att åka i 200 i en sån 😛 Är det inte ganska dåligt väggrepp i sånna ? 😛
som fan... asså hela förarhytten vibrerade o jag höll fan på o skita ner mig... det var för övrigt i en nerförsbacke vi körde...
November 5, 2002
fisken wrote: En sak som är ganska mäktigt som inte har med höga farter att göra fast ändå med det att göra.
Det är att "släppa på" med tradaren i någon lång nedförsbacke och när man börjar komma upp i 115-120km/h. Är en ganska speciell känsla. Man får ett visst rus av det, samtidiggt så tycker man det är bra att lastbilar i sverige är spärrade vid 90km/h.
Joo det är lite läskigt ibland. Speciellt när jag kör "den gamla" som vibrerar rätt rejält >85. Den har ju ingen fartspärr heller. Kör inte gärna om andra lastbilar med den, fast det har hänt i ca 110. Vill hem nån gång oxå ;). Motorvägen blir plötsligt oerhört smal...
Annars har jag toppat en Volvo 144 -73 i 140km/h, en saab 900C -87 i 170 km/h, en Citroen BX TRI -88 i 165km/h och en trappmobil (såndär trappa på hjul som kör fram till flygplan) i typ 20km/h eller nåt 🙂 Den är rolig, för man står o kör så högt upp 😀
2 Guest(s)