September 20, 2001
Kizo wrote: [quote=Edvuld]Full Metal Alchemist filmen har släppts BTW...
Jag menar så man fattar något av det också. (Fork gills ej.)
Menar du något annat än "Reflections" ? Jag har iofs inte sett serien eller filmen, så jag vet inte vad du pratar om 😛
Personligen har jag lagt upp animetittandet på ett mer logiskt och tidssparande sätt. Jag tittar i bokstavsordning, då slipper jag slösa tid på att välja anime (vilket kan vara svårt), och det blir inte så att det jämt är några serier kvar som man aldrig ser, som ligger och skräpar i flera år, så som det lätt kan bli annars...
September 3, 2001
Kizo!
Jag förstår att du inte gillade vissa, men jag ska trycka lite på:
Hajime no Ippo: Man har alltid lite invändningar först med tanke på ämnet (boxning) och den lite udda animationstilen. Men jag lovar, har du sett 2-3 avsnitt så fastnar du. Alla kompisar jag har visat det för har fastnat och sett alla avsnitt på en helg eller nåt 😛 Jag lovar att du inte ångrar den.
http://www.animenfo.com/animet....._ippo.html
Future Boy Conan: är en klassiker som du sent kommer att glömma. Det går inte att undvika bli charmad av handlingen och den starka pojken.
http://www.animenfo.com/animet....._cona.html
Monster: en otroligt bra deckare. Handlingen är storslagen och mycket omfattande. Alla karaktärer är superba, detaljerade och mänskliga. Kvaliteten är av sällan skådat slag. Mycket vuxen anime.
http://www.animenfo.com/animet.....nster.html
Honey & Clover: Djupaste animen någonsin. Inte ett sådant djup som man inte förstår sig på (som serial experiments lain, eller NGE) utan en sån som man kan känna igen sig vid. Problem och känslor som man finner i vardagen blir förklarade och man får en hel del insikt i sitt eget liv genom den här serien. Jag rekommenderar den för alla unga människor som någonsin har haft lite existentiell grubbel eller som inte vet vad de vill göra med sina liv.
http://www.animenfo.com/animet....._to_c.html
Rumic Theater: En serie på 13 självständiga avsnitt med en väldigt lärorik vink från livets olika situationer. Allt från anhörigas död till att handskas med grannar. Bra underhållning av kvalite ^^. Tror att den är baserad på nån historia av Takahashi Rumiko.
http://www.animenfo.com/animet.....d_tv_.html
Aja alla dessa kan jag garantera att du inte blir missnöjd med. I alla fall om du inte har något emot lite drama.
Sen måste jag även rekommendera lite filmer:
Princess Mononoke
Grave of the fireflies
Nausicaä of the Valley of the Wind
ge dom en chans 😉
September 3, 2001
Ah juste, måste rekommendera tre till:
Hikaru no Go: Handlar om ett brädspel som heter Go. Ett bevis på att japanerna kan få det allra tråkigaste att bli otroligt spännande.
Hunter x Hunter: Bra äventyrs-serie
Yakitate! Japan: En unge som är geni på att baka bröd ger sig ut mot världen för att skapa den första officiellt japanska brödet. Ännu en gång visar japaner att något tråkigt kan vara roligt om man berättar det på rätt sätt 😛
Kan verka lite barnslig men jag gillar humorn ^^.
Hare!
September 16, 2002
Ed:
Fork, som i subgrupp.
Kame_boy wrote: Sen måste jag även rekommendera lite filmer:
Princess Mononoke
Grave of the fireflies
Nausicaä of the Valley of the Wind
Mononoke Hime och Valley har jag sett. Mononoke är absolut underbar medan Valley bara kändes ok. Jag vet faktiskt inte varför jag inte gillar den så mycket.
Grave of the Fireflies kommer jag se snart.
Jag valde att inte räkna upp filmer för att där har jag inget problem att välja. 🙂
Kame_boy wrote: Ah juste, måste rekommendera tre till:
Hikaru no Go
Hunter x Hunter
Yakitate! Japan
Hikaru no Go är jag osäker på. 😛 Men men...
Hunter X Hunter har jag funderat några ggr. på att börja se men känner att jag väntar lite med det.
Yakitake! Japan ska jag börja se, det är bestämt sedan tidigare. 😀
December 7, 2003
Hikaru no Go och Hunter X hunter är faktiskt väldigt bra även fast dom verkar lite barnsliga, jag fastnade iaf totalt för dom.
Yakitake! Japan är väl inte färdig än? Det jag sett av den är iaf roligt och lättsamt att titta på.
Har du inte sett Berserk (vilket jag antar att du har) så borde du se den. Den serien fick mig att börja se på Anime (Tyckte brorsan var konstig när han satt och tittade på japansk tecknad film med mycket stillbilder 😀 men så fastnade jag tillsist själv)
September 16, 2002
BeerCan wrote: Har du inte sett Berserk (vilket jag antar att du har) så borde du se den.
Antar och antar... 😛
Men jo,det har jag.
Nu kommer många säkert vilja döda mig men jag tycker den animen är förskräckligt dålig. Mangan kan säkert vara bra, det vet jag inget om då jag inte läst den. Fast man ska ändå ha sett den, just för att det är lite kult.
September 16, 2002
M3duz@ wrote: Excel Saga är annars rätt kul också 🙂
Har arbetat på att se igenom den i flera månader. Är på avsnitt 16 nu tror jag, jag orkar inte med mer än ett avsnitt i taget med lång tid emellan. Serien känns krystad och ansträngd med vissa delar långt under godkäntstrecket, medan vissa delar är sanslöst roliga.
September 16, 2002
Jag såg just klart på sista avsnittet av Jinki Extend och låt mig säga följande:
Se den inte!
Det är en av de, om inte den, sämsta animen som jag sett hela av.
Jag ska låta bli att spoila för de som kanske kommer se den...Men usch!
Vad nu då?
s.CRY.ed
Arc the Lad
Melody of Oblivion
Zone of the Enders
RahXephon
Final Fantasy: Unlimited
Angel Cop
Virus Buster Serge
Mahoujin Guruguru
Ragnarok the Animation
Tsukuyomi Moon Phase