January 20, 2003
*blitz* wrote: [quote=skiroy][quote=pompougnac]Några feta bilar jag sett:
Koenigsegg CCR hos polarens polares farsa,
Ferrari 355 Berelinetta hos polares granne,
Ferrari 360 Spider utanför skolan typ jämt,
Ferrari 550 Maranello utanför NK i Göteborg,
Ferrari F50 i St. Tropez,
Lamborghini Gallardo min granne har,Den jag helst skulle vilja träffa på på vägen är Ferrari Enzo...
Ojdå...det doftar bratvarning här. 😀
Instämmer lite smått!
Ja kan man inte vara brat och teknikgeek på samma gång? Jag är ett levande exempel på det! 😎
October 22, 2002
Quarzi wrote: Oj, det är ganska många bilar.
Några är väll Diablo, Dahlbäcks golf, It's fun 2, ett antal gamla mustanger och liknande då vi själva äger en och har åkt på mässor med.
Golfen är riktigt hårig. Live är den grym.
Blir omkörd av någon Ferrari ibland. Sen så huserar några GT3:or i trakterna örebro-västerås som man kan skymta till ibland.
October 2, 2003
pompougnac wrote: [quote=*blitz*][quote=skiroy][quote=pompougnac]Några feta bilar jag sett:
Koenigsegg CCR hos polarens polares farsa,
Ferrari 355 Berelinetta hos polares granne,
Ferrari 360 Spider utanför skolan typ jämt,
Ferrari 550 Maranello utanför NK i Göteborg,
Ferrari F50 i St. Tropez,
Lamborghini Gallardo min granne har,Den jag helst skulle vilja träffa på på vägen är Ferrari Enzo...
Ojdå...det doftar bratvarning här. 😀
Instämmer lite smått!
Ja kan man inte vara brat och teknikgeek på samma gång? Jag är ett levande exempel på det! 😎
Nja, det måste vara VÄLDIGT sällsynt. För om man är en brat sitter man inte och pratar om dessa bilar, utan man äger en blickfrångare själv. Då har man inte tid slösa tid framför datorn, utan man är ute och kruuuzar.
Angående topic skulle jag nog säga en lamborghini diablo, min lilla drömbil. Så den för cirka 8 år sedan.
July 4, 2003
Ehm.. Det måste vara Brillkos Potiac Le Mans -72 som kört 8.88 på 402m eller Menghinis Toyota Supra med 1050hk 😮 eller de andra bilarna som ställer upp i Birka Cup (och ja jag har sett de på gatan och även här där jag bor :p)
Annars måste det väl vara Ferrari Testarossa, fick provsitta en Murcielago i deras egna butik på Strandvägen 😎
Men mer, hmm. Ferrari 355, 360 Moden, 575 Maranello, även suttit i en 456 GTA när jag fyllde år i Ferrari Show Room som låg på Sveavägen förut.
Lambothini Diablo, Chrysler 300C Kombin med 20" Helkromade bling bling fälgar. Äh, det finns ju så otroligt mycket bilar man sett 😛 Typ alla sportbilar.
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
Fetast och gatbil i samma mening blir svårt.
Men en "fet" bil jag både sett och åkt i är denna:
[Image Can Not Be Found]
Klart maffig att glida runt i sommarnatten med.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
Vet inte riktigt, har sett mesta i sportbils och lyxsedanväg så det blir lite svårt att välja någon då. Umgås man med bilhandlare och entusiaster så blir det lätt så. 😉
Får väl ta en lite udda upplevelse istället:
Var hemma och ute i trädgården när en kompis kommer glidande ... glidande i svart Opel Omega anno 1996. Jag vart förvånad först och sen när jag såg att han njöt så trodde jag han tappat förståndet totalt...då varvade han motorn lite... 😮
Kompressormatad Cheva V8 från '89 god för långt över 400hk. Vi tog en tur genom Örebro i 75m/s lite snabbt. Det var en upplevelse vill jag lova 😀
Benen skakade av adrenalin och det var lite svårt att gå rakt när man klev ur bilen. Det roliga var att bilen var tystad på så vis att man hörde motorn brumma lite lätt men inte mer. Man anade det om man satt i bilen, men det märktes först ordentligt när man tryckte lite på gasen.
En första klassens sleeper med andra ord 😉
Annars var det ju rätt kul att åka i samma killes BMW 633 med 650hk. Även det en första klassens sleeper. 😀
(var med i bilsport för några år sen)
//Andreas
February 12, 2003
Kom förresten på att min granne håller på med en Porsche 935 med nån skum motor, kommer inte ihåg om det var 911 GT1-motor eller 935 Moby Dick, men nåt fruktansvärt var det iaf.
Han är uppe i 800 kusar, men han gnäller om att det inte går...:)
230 blås på tvåan, med framhjulen i luften, det är fett. 😀
February 12, 2003
Gueno wrote: GT1an tror jag har 750 häst nånting.
935 Moby Dick har/hade 845 hästar.Många hästakrafter blir det.
Hmm, då är det nåt annat...
En 3.3-liters är det iaf, så det borde kunna vara Moby-motorn.
Kolla själv, vetja: http://www.spezialmotorer.com/.....rint_1.htm
EDIT: Inte fan är den motorn på 3.3L? Mobyn alltså. However, nånting är det iaf...:P
June 3, 2001
Mean Machine wrote: http://www.spezialmotorer.com/.....rint_1.htm
950HP 1143Nm
With mufflers and 98 octane pump gas.
Tänk då med racesoppa. :cy:
Hur mycket törs vi lägga till, 200 häst?
September 12, 2001
Gueno wrote: [quote=Mean Machine]http://www.spezialmotorer.com/start/ba_sprint/ba_sprint_1.htm
950HP 1143Nm
With mufflers and 98 octane pump gas.
Tänk då med racesoppa. :cy:
Hur mycket törs vi lägga till, 200 häst?
Ni snackar om motorer som är najs...
Men i i mitt tycke är dessa motorer det råaste som finns.
Fråga denstore också...han är inte helt misstyckande till V8:a.
1 Guest(s)