September 2, 2001
On 2001-11-30 01:03, OsiriZ wrote:
hehe ja du bor ju nästan granne me dom
hehe, jag är granne med dem... jag är från Malmö, fast bor i Kna sen ett tag tillbaka
[ Detta Inlägg ändrades av: Doberman den 2001-11-30 01:21 ]
June 17, 2001
Den där dom 4:a brudarna sitter i en soffa och käkar godis och kolla på dokusåpa.
Dom sitter och hurrar när killen får en bitchslpa och spolar tillbaka och kollar igen. Den suger bigtime. De e någon godisreklam.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
July 21, 2001
Ni vet att just de reklamer som ni räknat upp ovan har nått sitt mål. Sätta sig i huvudet på oss konsumenter. Ni kommer likförbaskat t.o.m ihåg vilket text-tv sida det är och någongång i framtiden när ni har tråkigt framför dumburken så är det större möjlighet att ni kollar på just den sidan än om ni inte vetat om den
Så reklamerna är kanske dåliga men jävligt smart gjorda
October 14, 2001
On 2001-11-30 12:22, Slampa wrote:
Ni vet att just de reklamer som ni räknat upp ovan har nått sitt mål. Sätta sig i huvudet på oss konsumenter. Ni kommer likförbaskat t.o.m ihåg vilket text-tv sida det är och någongång i framtiden när ni har tråkigt framför dumburken så är det större möjlighet att ni kollar på just den sidan än om ni inte vetat om denSå reklamerna är kanske dåliga men jävligt smart gjorda
ja, men det är ju ett taskigt koncept.
jag köper inte deras produkter bara för att jag hatar reklamen. det blir ju självklart ett flitigt samtalsämne, men man blir ju bara irriterad på reklamen, när man varken gillar den eller blir påverkad på ett positivt sätt...
ni som går media vet vad jag talar om...
October 10, 2001
On 2001-11-30 01:15, [SaC]FuZ++ wrote:
Lite off-topic men, jag tyckte Femmans trailer till Terminator va rätt kul
"och han kan ändra form, precis som .. öö.. Barbapappa"
..och tillsamans åker de oomkring och...har sönder...saker.
Jo, den var kul.
På reklamsidan så är ICA-reklamen den klart sämsta. Jag avskyr den och just därför så handlar jag aldrig på ICA, av ren principsak.
July 21, 2001
jag köper inte deras produkter bara för att jag hatar reklamen. det blir ju självklart ett flitigt samtalsämne, men man blir ju bara irriterad på reklamen, när man varken gillar den eller blir påverkad på ett positivt sätt...
ni som går media vet vad jag talar om...
Eftersom jag läser samhäll/media så vet jag mycket väl vad jag pratar om. Jag har läst filmkunskap i 3 år snart och vet mycket väl att syftet med en reklamfilm är att få den att fastna på folks hjärnor! Sen om det är på ett bra sätt eller inte är en annan sak. Förr i tiden tyckte folk om reklam på ett annat sätt. Då var det möjligt att göra en bra reklam. Detta är inte lika lätt nu för tiden!
En BRA reklam som jag vet är Samsungs. Den är stilren och det gör mig mer intresserad. Sen gör LG ett bra jobb också med läckra kameravinklar och lite progressive scan.
Men om man gör en reklamfilm för exempelvis värktabletter så är det inte lätt att slippa undan spill! (Nu går jag in på marknadsföring eftersom jag läser även det) Och spill är ju aldrig bra. (Alltså allt folk utan just den målgrupp man vill beröra) Så tänk efter. Är det lättare att få folk att tycka en reklamfilm är bra än att få de flesta att antingen skratta eller hata en reklam (ex. Ipren)..
Sen är det en sak till.. Du vet säkert vad djungeltelegrafen är. Det är såsom producenterna bakom reklamen vill att det skall fungera!
Sammanfattning:
Det är lättare att hata än att älska och detta utnyttjar reklamfilmsproducenterna gärna. Sen tar de smart nytta av våra glappande käftar också.
August 14, 2001
October 6, 2001
October 14, 2001
On 2001-12-01 02:51, Slampa wrote:
ni som går media vet vad jag talar om...Eftersom jag läser samhäll/media så vet jag mycket väl vad jag pratar om. Jag har läst filmkunskap i 3 år snart och vet mycket väl att syftet med en reklamfilm är att få den att fastna på folks hjärnor! Sen om det är på ett bra sätt eller inte är en annan sak. Förr i tiden tyckte folk om reklam på ett annat sätt. Då var det möjligt att göra en bra reklam. Detta är inte lika lätt nu för tiden!
En BRA reklam som jag vet är Samsungs. Den är stilren och det gör mig mer intresserad. Sen gör LG ett bra jobb också med läckra kameravinklar och lite progressive scan.
Men om man gör en reklamfilm för exempelvis värktabletter så är det inte lätt att slippa undan spill! (Nu går jag in på marknadsföring eftersom jag läser även det) Och spill är ju aldrig bra. (Alltså allt folk utan just den målgrupp man vill beröra) Så tänk efter. Är det lättare att få folk att tycka en reklamfilm är bra än att få de flesta att antingen skratta eller hata en reklam (ex. Ipren)..
Sen är det en sak till.. Du vet säkert vad djungeltelegrafen är. Det är såsom producenterna bakom reklamen vill att det skall fungera!
Sammanfattning:
Det är lättare att hata än att älska och detta utnyttjar reklamfilmsproducenterna gärna. Sen tar de smart nytta av våra glappande käftar också.
japp, det du säger stämmer ju.
samsungs reklam är bra. det håller jag med om. Nike´s reklamer är också väldigt bra. Dom är så snygga och välgjorda. Dom har verkligen lyckats få fram det "coola" och "tuffa" i reklamen. Men sån reklam kostar också att göra. Ipren reklamen tillexempel är ju ett billigare koncept och det är klart att den fastar lättare på hjärnan, än välgjorda reklamer eftersom den är rolig och irriterande på samma gång... men det vet vi ju redan. men som sagt jag skulle inte köpa iprens podukter på grund av den reklamen. men däremot nike.
i nike reklamen har dom ju också användt kändisar. ett väldigt smart reklam-makar trick. kändisar ser ju dom flesta upp till och om kändisen säger att produkten är bra, så vill ju alla ha den produkten.
men ipren mannen har ju blivit en kändis nu så...
jaja, nu börjar det bli en riktig debatt här, hehe.
1 Guest(s)