November 30, 2002
Live med låten "Overcome" är ganska sorglig. Enya har gjort ett par bra sorgliga låtar som t.ex "Promentory" (Den sista Mohikanen soundtracket), "Exile" (Soundtrack från filmen L.A Story), "May it be" (Sagan om Ringen) mm.
Annan hygglig sorglig filmmusik är James Horner´s Titaniclåt "Hymn to the sea" och Braveheartlåt "Main title", Michael Nyman´s Pianotlåt "The Promise" och Thomas Newman´s Mannen som kunde tala med hästar låt "End Title".
Bon Jovi´s "Bed of roses" är bra, Guns N´Roses "November Rain" och "Estranged" är bra. Sen får man ju inte glömma U2´s "One" och "Staring at the sun".
Jewel har 2 bra låtar som heter "Foolish game" och "Hands". Lorenna McKennitt har gjort en låt som heter "Bonny Portmore" som är ruggigt bra (För övrigt med i filmen Highlander 3). Richard Marx´s "Right here waiting" och "Hazard" är toppen. Och sist men inte minst Dire Strait´s "Brothers in Arms".
Oj vad klockan blev sen, bäst jag går och nanar lite. Godnatt.
PS. Förresten, tidigare inlägg har nämnt låtar med Dia Psalma och Michael Wies "Flickan och kråkan". Då tänkte jag passa på att nämna Dia Psalmas cover "Flickan och kråkan" :D.
November 5, 2001
White Lion - When the cildren cry
Utdrag ur texten:
"Little child
dry you cryin eyes
How can I explain the fear you feel inside?
'Cause you were born into this evil world
Where man is killin' man but no one knows just why.
What have we become
just look what we have done
All that we destroyed you must build again.
When the children cry
let them know we tried
'Cause when the the children sing
then the new world begins..."
April 10, 2003
BelGarath wrote: [quote=Tyrfing]Lacrimosa - Crucifixo
Lacrimosa - Der erste Tag
Lacrimosa - Alleine zu zweit
efterssom jag gillar din musiksmak så ska jag genast kolla upp dom låtarna
Dom är lite anorlunda från min vanlig smak Ganska Goth (eller ganska det är ren goth)
September 12, 2001
abishai wrote: [quote=ZIre]fyfan för mad world.. fulare kille och dryagre låt får man leta länge efter
agree, jag är också en av de få som inte förstår sig på den låten. Jag ska inte uttala mig om grabbens utseende när jag inte sett hur han ser ut men men
Och vad har utseendet att göra med ämnet?
Ni har vunnit...sorgligare killar finns inte märker jag.
Grattis!
September 28, 2003
Arne Anka wrote: Borde ju va Tears in heaven med Eric Clapton Den skrev han efter hans 4,5 åriga son ramlat ut från 53:de våningen
den är riktigt sorglig 🙁 tror jag hörde den för första gången när jag var typ 7 och har fortfarnade ett minne av det
annars
Bette Midler - the rose för den är sorglig men ack så vacker
Elton John - a candle in the wind är också vacker
5 Guest(s)