Vilken är din favvo glass ?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilken är din favvo glass ?
Empa
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 44
sp_UserOfflineSmall Offline
874031
April 16, 2005 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

GB Sandwich föredrar jag.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
874033
April 16, 2005 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Magnum mandel är inte dum inte.

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
874035
April 16, 2005 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker de flesta är goda (=

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
874045
April 16, 2005 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vill ha Igloo Apelsin!

Men annars så är Magnum Mandel en höjdare. 😀
Och MacFlurry är väldigt gott!

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
874049
April 16, 2005 - 4:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Har många favoriter, bryss på vilket humör man är på.

Men dessa är några av mina favoriter:
Sandwich
Cornetto Jordgubb
Daim-strut
Nogger
88:an

Sen har vi ju den nya bubblaren KoKos Kon ;P

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
874055
April 16, 2005 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

n*gger black

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
874058
April 16, 2005 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Givetvis negerglassen, även om jag aldrig smakat den 🙂

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
874083
April 16, 2005 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

88

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
874129
April 16, 2005 - 11:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Uno! wrote: Magnum Kaffe lär ju bli min favorit i sommar om den innehåller koffein, då slipper man göra kaffe till glassen.. Om den inte skulle smaka mums får jag väl fortsätta med Magnum Classic

koffeinet kanske inte är så viktigt men ska det ersätta vanligt kaffe så ska det ju vara ordentligt :bgrin:

Hmmm, magnum kaffe låter intressant.. Måste provas.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
874131
April 17, 2005 - 12:24 am
sp_Permalink sp_Print

GB Sandwich

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
874133
April 17, 2005 - 12:26 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Uno!]Magnum Kaffe lär ju bli min favorit i sommar om den innehåller koffein, då slipper man göra kaffe till glassen.. Om den inte skulle smaka mums får jag väl fortsätta med Magnum Classic

koffeinet kanske inte är så viktigt men ska det ersätta vanligt kaffe så ska det ju vara ordentligt :bgrin:

Hmmm, magnum kaffe låter intressant.. Måste provas.

Ja vi vet att du är en sann kaffefanatiker. 🙂

_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 402
874157
April 17, 2005 - 8:45 am
sp_Permalink sp_Print

Äkta italiensk glass, helst på plats. Men har man avnjutit sådan glass så smakar allt annat skit, så passa er 😉

Haha, "negerglass", "niggerblack", så underbart fyndigt 😀 Men så är ju inte NH's husrassar, som ser varje diskussion oavsett ämne (glass!?!?) som ett tillfälle till ras'ideologisk' hets av olika grad, kända för sitt intellekt heller.

Jag kanske överreagerar just i detta fall, men frustrationen byggs upp av att dag efter dag här på NH's (och sweclockers, fö) allmänna forum behöva bevittna det genetiska avskrädet av den svenska rasen så desperat försöka höja sin position i den sociala föraktshierarkin och tilldela sig själv lite människovärde de inom sig själva anser sig sakna, genom att nedvärdera en annan grupp människor med allt från småpikar (som här) till halvidiotiska, smått elaborära resonemang skapade ur ett hopkok av perspektivlösa händelser, hörsägen, känslor, och rena falsarier som grundpremisser, och ofta (men inte alltid - logiskt korrekta slutsatser dragna ur falska grundpremisser garanterar ändå falska slutsatser) bristfällig deduktionsförmåga.

Lägg denna lilla generella princip på minnet, vettja: oavsett hur mycket en människa genom förtryck och/eller förtal lyckas nedvärdera en annan människa, så kommer han fortfarande att vara en värdelös skithög.
Ditt människovärde är inte relativt, det är absolut..med dig själv som enda referensram.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
874162
April 17, 2005 - 8:55 am
sp_Permalink sp_Print

Coalan wrote: Piggelin

Och GB sandwich men Piggelin knäcker det mesta.
Annars röjjer mjukglass och liknande.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
874163
April 17, 2005 - 9:02 am
sp_Permalink sp_Print

_Danneman_ wrote: Äkta italiensk glass, helst på plats. Men har man avnjutit sådan glass så smakar allt annat skit, så passa er 😉

Haha, "negerglass", "niggerblack", så underbart fyndigt 😀 Men så är ju inte NH's husrassar, som ser varje diskussion oavsett ämne (glass!?!?) som ett tillfälle till ras'ideologisk' hets av olika grad, kända för sitt intellekt heller.

Jag kanske överreagerar just i detta fall, men frustrationen byggs upp av att dag efter dag här på NH's (och sweclockers, fö) allmänna forum behöva bevittna det genetiska avskrädet av den svenska rasen så desperat försöka höja sin position i den sociala föraktshierarkin och tilldela sig själv lite människovärde de inom sig själva anser sig sakna, genom att nedvärdera en annan grupp människor med allt från småpikar (som här) till halvidiotiska, smått elaborära resonemang skapade ur ett hopkok av perspektivlösa händelser, hörsägen, känslor, och rena falsarier som grundpremisser, och ofta (men inte alltid - logiskt korrekta slutsatser dragna ur falska grundpremisser garanterar ändå falska slutsatser) bristfällig deduktionsförmåga.

Lägg denna lilla generella princip på minnet, vettja: oavsett hur mycket en människa genom förtryck och/eller förtal lyckas nedvärdera en annan människa, så kommer han fortfarande att vara en värdelös skithög.
Ditt människovärde är inte relativt, det är absolut..med dig själv som enda referensram.

Du känner inte till uttrycket ironi? eller?
Kika igenom http://www.aftonbladet.se efter en artikel där en en höjdartjomme helt allvarligt påstår att han läste fel på reklamen angående "Nogger Black"..
För dem som följde tråden om detta här på NH, så är detta inte direkt kränkande mot de svarta, utan snarare en spark mot etablissemanget som inte har annat för sej än att leta misstänkta rasistiska företeelser och slå sej själv för bröstet.

*Edit*
Här är artikeln: http://www.aftonbladet.se/vss/.....18,00.html

*Edit 2*
Faktum är att Amina Ek på Centrum mot rasism, lyckats med det omvända, nämligen att folk numera kallar Nogger Black för typ negerglassen, Niggerblack och liknande..
Var det över huvet taget någon som ens tänkte i de banorna innan skriverierna? Inte jag iaf.
Man blir iofs inte förvånad, det sitter sällan människor med sunt förnuft på sådana instanser.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
874165
April 17, 2005 - 9:09 am
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Givetvis negerglassen, även om jag aldrig smakat den 🙂

Muhaha, röstar också på den, den kan ju faktiskt vara god 😉

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
874179
April 17, 2005 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

Päronsplitt är nice också, kom jag på...;)

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
874181
April 17, 2005 - 10:07 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Päronsplitt är nice också, kom jag på...;)

Piggelin-ripoff 👿

//Andreas

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
874183
April 17, 2005 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: *text*

Det har gått från att inte vara det minsta problem till ett ganska stort problem då nu folk helt plötsligt börjar kalla de bl.a. namn du nämner.
Nu kan de ju rent av blir så att de blir tvugna att dra tillbaka den inte för att det från början fanns något problem utan att "någon korkad jävel" ser i syne och skapar associationer som inte fanns hos gemene man. Nogger i vanligt utförande är en jävligt härlig glass som funnits ett bra tag och och bara för den får tilläggsnamnet black så är den helt plötsligt rasistisk? Varför reagerade han inte redan när den bara hette Nogger? Idiot den där ...

(Black är rätt kass fö)

//Andreas

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
874225
April 17, 2005 - 11:29 am
sp_Permalink sp_Print

Fy fan vad sugen man blev på glass nu då!

Nogger, 88:an, Daim-strut. Dom är väll favoriterna.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
874235
April 17, 2005 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Mean Machine]Päronsplitt är nice också, kom jag på...;)

Piggelin-ripoff 👿

//Andreas

Njää... Den är godare än piggelin.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 53
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL