Uno! wrote: Magnum Kaffe lär ju bli min favorit i sommar om den innehåller koffein, då slipper man göra kaffe till glassen.. Om den inte skulle smaka mums får jag väl fortsätta med Magnum Classic
koffeinet kanske inte är så viktigt men ska det ersätta vanligt kaffe så ska det ju vara ordentligt :bgrin:
Hmmm, magnum kaffe låter intressant.. Måste provas.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 12, 2001
ilg@dd wrote: [quote=Uno!]Magnum Kaffe lär ju bli min favorit i sommar om den innehåller koffein, då slipper man göra kaffe till glassen.. Om den inte skulle smaka mums får jag väl fortsätta med Magnum Classic
koffeinet kanske inte är så viktigt men ska det ersätta vanligt kaffe så ska det ju vara ordentligt :bgrin:
Hmmm, magnum kaffe låter intressant.. Måste provas.
Ja vi vet att du är en sann kaffefanatiker. 🙂
September 15, 2003
Äkta italiensk glass, helst på plats. Men har man avnjutit sådan glass så smakar allt annat skit, så passa er 😉
Haha, "negerglass", "niggerblack", så underbart fyndigt 😀 Men så är ju inte NH's husrassar, som ser varje diskussion oavsett ämne (glass!?!?) som ett tillfälle till ras'ideologisk' hets av olika grad, kända för sitt intellekt heller.
Jag kanske överreagerar just i detta fall, men frustrationen byggs upp av att dag efter dag här på NH's (och sweclockers, fö) allmänna forum behöva bevittna det genetiska avskrädet av den svenska rasen så desperat försöka höja sin position i den sociala föraktshierarkin och tilldela sig själv lite människovärde de inom sig själva anser sig sakna, genom att nedvärdera en annan grupp människor med allt från småpikar (som här) till halvidiotiska, smått elaborära resonemang skapade ur ett hopkok av perspektivlösa händelser, hörsägen, känslor, och rena falsarier som grundpremisser, och ofta (men inte alltid - logiskt korrekta slutsatser dragna ur falska grundpremisser garanterar ändå falska slutsatser) bristfällig deduktionsförmåga.
Lägg denna lilla generella princip på minnet, vettja: oavsett hur mycket en människa genom förtryck och/eller förtal lyckas nedvärdera en annan människa, så kommer han fortfarande att vara en värdelös skithög.
Ditt människovärde är inte relativt, det är absolut..med dig själv som enda referensram.
_Danneman_ wrote: Äkta italiensk glass, helst på plats. Men har man avnjutit sådan glass så smakar allt annat skit, så passa er 😉
Haha, "negerglass", "niggerblack", så underbart fyndigt 😀 Men så är ju inte NH's husrassar, som ser varje diskussion oavsett ämne (glass!?!?) som ett tillfälle till ras'ideologisk' hets av olika grad, kända för sitt intellekt heller.
Jag kanske överreagerar just i detta fall, men frustrationen byggs upp av att dag efter dag här på NH's (och sweclockers, fö) allmänna forum behöva bevittna det genetiska avskrädet av den svenska rasen så desperat försöka höja sin position i den sociala föraktshierarkin och tilldela sig själv lite människovärde de inom sig själva anser sig sakna, genom att nedvärdera en annan grupp människor med allt från småpikar (som här) till halvidiotiska, smått elaborära resonemang skapade ur ett hopkok av perspektivlösa händelser, hörsägen, känslor, och rena falsarier som grundpremisser, och ofta (men inte alltid - logiskt korrekta slutsatser dragna ur falska grundpremisser garanterar ändå falska slutsatser) bristfällig deduktionsförmåga.
Lägg denna lilla generella princip på minnet, vettja: oavsett hur mycket en människa genom förtryck och/eller förtal lyckas nedvärdera en annan människa, så kommer han fortfarande att vara en värdelös skithög.
Ditt människovärde är inte relativt, det är absolut..med dig själv som enda referensram.
Du känner inte till uttrycket ironi? eller?
Kika igenom http://www.aftonbladet.se efter en artikel där en en höjdartjomme helt allvarligt påstår att han läste fel på reklamen angående "Nogger Black"..
För dem som följde tråden om detta här på NH, så är detta inte direkt kränkande mot de svarta, utan snarare en spark mot etablissemanget som inte har annat för sej än att leta misstänkta rasistiska företeelser och slå sej själv för bröstet.
*Edit*
Här är artikeln: http://www.aftonbladet.se/vss/.....18,00.html
*Edit 2*
Faktum är att Amina Ek på Centrum mot rasism, lyckats med det omvända, nämligen att folk numera kallar Nogger Black för typ negerglassen, Niggerblack och liknande..
Var det över huvet taget någon som ens tänkte i de banorna innan skriverierna? Inte jag iaf.
Man blir iofs inte förvånad, det sitter sällan människor med sunt förnuft på sådana instanser.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
ilg@dd wrote: *text*
Det har gått från att inte vara det minsta problem till ett ganska stort problem då nu folk helt plötsligt börjar kalla de bl.a. namn du nämner.
Nu kan de ju rent av blir så att de blir tvugna att dra tillbaka den inte för att det från början fanns något problem utan att "någon korkad jävel" ser i syne och skapar associationer som inte fanns hos gemene man. Nogger i vanligt utförande är en jävligt härlig glass som funnits ett bra tag och och bara för den får tilläggsnamnet black så är den helt plötsligt rasistisk? Varför reagerade han inte redan när den bara hette Nogger? Idiot den där ...
(Black är rätt kass fö)
//Andreas
1 Guest(s)