Farligaste, eller kanske elakaste hitintills var väl före detta svågerns ena Estrella mountain dog.. En hynda som var tämligen folkilsken, fick åka in med X'et på sjukan 2 ggr p.g.a den "vovvens" vilda hugg.(Efter den andra gången hamnade den obönhörligen i de sälla jaktmarkerna.) De övriga hundarna på kenneln var däremot ganska lugna.
Minns även en Dobbermann som grannen hade, den var inte att leka med..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 9, 2005
Jag bodde på samma gata som en rottweiler när jag var liten. Den var ilsken och hatade barn. Den gick även lös, vilken inte kändes som en helt ok kombination.
Den trängde upp mig mot väggen och morrade intensivt ett par gånger. Rätt obehagligt, speciellt när jag var lika lång som hunden ungefär.
April 14, 2002
Tycker frågan larvig. Skulle en viss hundras vara farligare än nån annan? Tvivlar jag starkt på, iallafall när du nämner 'tax' som en sådan. Hur som helst för att svara på frågan så har en bekant till oss en schäfer som jag iallafall inte skulle vilja gå en match emot.
November 27, 2003
Marcan- wrote: Tycker frågan larvig. Skulle en viss hundras vara farligare än nån annan? Tvivlar jag starkt på, iallafall när du nämner 'tax' som en sådan. Hur som helst för att svara på frågan så har en bekant till oss en schäfer som jag iallafall inte skulle vilja gå en match emot.
Med tanke på att vissa raser avlats fram för att vara just farliga så känns det som en legitim fråga.
//Andreas
January 12, 2004
Marcan- wrote: Tycker frågan larvig. Skulle en viss hundras vara farligare än nån annan? Tvivlar jag starkt på, iallafall när du nämner 'tax' som en sådan. Hur som helst för att svara på frågan så har en bekant till oss en schäfer som jag iallafall inte skulle vilja gå en match emot.
när det gäller mig och hundbett, så är taxar överrepresenterade.
Jag har även blivit biten av Schäfer, Boxer och ett par okända blandraser.
Men den rasen som har bitit mig flest gånger är Tax.
April 14, 2002
Delph1 wrote: Med tanke på att vissa raser avlats fram för att vara just farliga så känns det som en legitim fråga.
//Andreas
Då handlar det ju snarare om otur och dålig erfarenhet än någon farlig ras? Jag vill nog påstå att 'tax' inte är någon ras som avlats fram för att bita folk.
obelix wrote: Men den rasen som har bitit mig flest gånger är Tax.
Tror jag säkert säkert men jag skulle tippa på att ett bett från en liten hund som en tax är bra mycket mildare än att bli påhoppad av en rottweiler t.ex.?
January 12, 2004
Marcan- wrote: folk.
[quote=obelix]Men den rasen som har bitit mig flest gånger är Tax.
Tror jag säkert säkert men jag skulle tippa på att ett bett från en liten hund som en tax är bra mycket mildare än att bli påhoppad av en rottweiler t.ex.?
Har som sagt även blivit biten av Schäfer, och det var faktiskt värre att bli biten av taxen, för det var totalt oväntat och tog i ansiktet...
Schäfern högg mig i handen, och huggtanden gick nästan igenom handryggen och ut igenom handflatan, det kändes mindre iom att allt bara domnade bort pga kraften.
1 Guest(s)