June 23, 2002
Saaben var ju så otroligt mycket snyggare.
Lanparty wrote: nån som vet va de kostar att importera en bil från USA?
Bilens värde samt frakt till Sverige, sen blir det regbesiktning samt moms och skatt.
Tror inte det är värt att direktimportera bilar från USA direkt till Sverige om det inte är någon speciell som inte finns här.
February 12, 2002
Ska inte köpa någon av dem och folk sticker iväg otroligt mycket i sina egna idéer här.
Förövrigt fattar jag varkligen inte hur någon rent utséendemässigt ens kan gämföra de här två bilarna. Men tydligen så går det.
Tycker porschen är otroligt mycket snyggare och att se den på riktigt är en betydligt större kick än att se saaben.
February 12, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Förövrigt fattar jag varkligen inte hur någon rent utséendemässigt ens kan gämföra de här två bilarna. Men tydligen så går det.
Tycker porschen är otroligt mycket snyggare och att se den på riktigt är en betydligt större kick än att se saaben.
Ja, du är ju ett under av konsekvens. Först säger du att det inte går att jämföra, sen jämför du själv.
August 9, 2005
Fangtastic wrote: Porschen var ju inte alls mycket att hurra över rent utseendemässigt men lär ju vara roligare att köra och för att hålla sig till tråden så går min röst till SAAB.
Nah, stämmer inte riktigt tycker jag. Har svårt att se hur man kan tycka att en SAAB är vackare än en
[Image Can Not Be Found]
Se bara på den! Den långa, rundade nosen och den snygga sluttningen efter taket. Se också på baken på bilden här under. Så rundad, inga hårda kanter och linjer utan allt bara flyter. Dessutom en vacker V8 på 340 hästar under huven. En radikal bil som låg före sin tid, vilket gör att den fortfarande håller idag.
[Image Can Not Be Found]
June 17, 2001
Är det inte en opel motor i den modellen av porsche?
Min åsikt är att dessa två bilar inte kan jämnföras och att Saaben är bra mycket snyggare (inte snygg för det)
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
Mean Machine wrote: Nej, 924 hade den mytomspunna folkabussmotorn, annars har Porsche använt sig av sina egna motorer. När Porsche smällde i en egen motor i 924 och piffade upp den lite kallade de den 944.
Berätta gärna lite mer om vilken "folkabuss" 924-motorn satt i..
🙄
Mej veterligen och enligt vad jag själv sett av VAG-kärror finns inget som liknar 924-motorn i nån "folka" öht eftersom den motorn är en Porschemotor som sitter i en fisporsche.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 9, 2005
Mean Machine wrote: Nej, 924 hade den mytomspunna folkabussmotorn, annars har Porsche använt sig av sina egna motorer. När Porsche smällde i en egen motor i 924 och piffade upp den lite kallade de den 944.
Fel fel och åter fel.
1. Den hade blocket från en folkvagnsmotor, resten var inte likadant. Dessutom vet jag inte om den var uppborrad också då den ligger på 2 liter.
2. De satte inte bara i en egen motor det gjorde också om karossen helt så att den är bredare och de gjorde bilen modernare. Från 1985 så var det till utseendet uppdaterad 1985 med ny inredning, ny ratt, nya instrument och ytterligare en modern look. Däremot är en Porsche 924S en Porsche 944 med kaross från en Porsche 924. 944an fortsatte senare till att bli 944S 994 Turbo också 944 S2. Den sistnämnda har den största fyrcylindriga motorn som använts i bilar hittills på 3 liter. Turbon är så gott som en standard 2.5-litersmotor med en turbo medan 944S är en förfinad 944 med 16 ventiler och dubbla överliggande kamaxlar.
944 S2 ledde senare vidare till att bli 968an. 928an hade i sin tur inte mycket att göra med dessa bilar, då den kom ett år efter 924an (1977, också årets bil). Däremot utvecklades den under åren men tillverkningen lades ner 1995.
ilg@dd wrote: Berätta gärna lite mer om vilken "folkabuss" 924-motorn satt i..
🙄
Mej veterligen och enligt vad jag själv sett av VAG-kärror finns inget som liknar 924-motorn i nån "folka" öht eftersom den motorn är en Porschemotor som sitter i en fisporsche.
Det var Audis raka fyra, dock med vissa modifikationer. Däremot användes motorn i grundutförande i Audi 100 och VW Transporter. Anledningen till detta är att 924an var ett VAG-projekt där Porsche hjälpte till, som sedan vid oljekrisen ledde till att VAG drog sig ur.
Ja, jag kunde detta i huvudet och ja, jag är sugen på en Porsche.
kicking_kangaroo wrote: Det var Audis raka fyra, dock med vissa modifikationer. Däremot användes motorn i grundutförande i Audi 100 och VW Transporter. Anledningen till detta är att 924an var ett VAG-projekt där Porsche hjälpte till, som sedan vid oljekrisen ledde till att VAG drog sig ur.
Ja, jag kunde detta i huvudet och ja, jag är sugen på en Porsche.
Jag var ironisk.
😡
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 6, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Ska inte köpa någon av dem och folk sticker iväg otroligt mycket i sina egna idéer här.
Förövrigt fattar jag varkligen inte hur någon rent utséendemässigt ens kan gämföra de här två bilarna. Men tydligen så går det.
Ursäkta, men var det inte du som ställde en frågan om vilken som är snyggast? :cy:
kicking_kangaroo wrote: Det går ju att skylla allt på det, men även om du nu var det så måste jag ha missat något. Har läst det du skrev flera gånger och ser inte det ironiska i det hela. My bad om det är något uppenbart.
"Berätta gärna lite mer om vilken "folkabuss" 924-motorn satt i.. "
Eftersom jag vet att så inte skedde, åtminstone inte i samma skepnad och utförande som de som satt i 924..
1 Guest(s)