March 19, 2003
S|E|B
Går inte att bluffa sig in genom gammla koder eller liknande, koderna är giltiga i 30 sekunder och de genereras av en dosa som är individuell.
Och för att flytta pengar till andra konton så krävs det ännu en kod som skapas via dosan.
Så att försöka knäcka sig in kan nog bli svårt.
March 14, 2004
Har Handelsbanken och är otroligt nöjd! Bra service, bra folk att ha och göra med (i alla fall på Umeåkontoret på storgatan) samt en hyfsad internetbank. Lite synd bara att man behöver ett säkerhetsprogram. Men om jag ska kolla banken någon annan stans en hemma så kan jag göra det i mobilen så det funkar ändå bra.
September 28, 2005
BarateaU wrote: S|E|B
Går inte att bluffa sig in genom gammla koder eller liknande, koderna är giltiga i 30 sekunder och de genereras av en dosa som är individuell.
Och för att flytta pengar till andra konton så krävs det ännu en kod som skapas via dosan.
Så att försöka knäcka sig in kan nog bli svårt.
Fördelen med engångskoder är ju att man slipper släpa med sig en dosa.
Dessutom kan man skaffa en kortläsare för ca 120kr och köra med sitt bankkort, då kan man dessutom deklarera på nätet, adressändra och göra annat kul.
October 13, 2001
Nordea !
Skönt med en personlig kod som man kan alltid logga in o kolla hur mkt pengar man har utan att behöva ha dosa eller plastkort. Har plastkort nu för betalningar osv men ska skaffa en kortläsare så man bara drar sitt bankkort.
Men vill dock ha kvar mina plastkoder om det går att ha båda... ska höra mig för först.
1 Guest(s)