November 22, 2001
valkonen wrote: Vi säger såhär:
Min morsa har 2st bilar på hennes namn som hon äger. Hon har försäkring på båda av dom bilarna.
Jag har ju ingen bil så jag tar och lånar en av dom ett tag, jag krockar med den. Vad händer?
Det beror lite på. Bor du långt ifrån henne? Och vad det är för bil.
Jag hörde om en kille som hade en vråltrimmad, jättestylad volvo som han hade försäkrat på sin 80-åriga farmor. han fick inte ett öre när han smällde den.
Det måste vara rimligt att det är hennes bil och att du bara lånar den tillfälligt.
June 17, 2004
Json_81 wrote: [quote=valkonen]Vi säger såhär:
Min morsa har 2st bilar på hennes namn som hon äger. Hon har försäkring på båda av dom bilarna.
Jag har ju ingen bil så jag tar och lånar en av dom ett tag, jag krockar med den. Vad händer?
Det beror lite på. Bor du långt ifrån henne? Och vad det är för bil.
Jag hörde om en kille som hade en vråltrimmad, jättestylad volvo som han hade försäkrat på sin 80-åriga farmor. han fick inte ett öre när han smällde den.
Det måste vara rimligt att det är hennes bil och att du bara lånar den tillfälligt.
Ehm, ca4-500km ifrån.
En Toyota Celica GTI vid -90. cdspelare, 2st 6x9or, tonare rutor runt om, vinge 🙄 alu fälgar.
&
Volvo S60 -02, cdspelare, snart tonaderutor + extraljus.
Tänkte att man skulle isåfall låna toyotan 🙂
Men det skulle isåfall inte gå om man vill köra en lite längre sträcka med den tex hem till Umeå en sväng.
June 17, 2002
Suizide wrote: [quote=MULLVADEN][quote=Suizide]Orka diskutera. Dom som säger att bmw är skit är ofta dom som vet att dom aldrig kommer att ha råd med en bmw. Det värsta är folk som säger att bwm är skitbilar fast dom aldrig har suttit i en.
Kan du då förklara för mig varför alla mekanikerna på BMW här i uppsala har Volvo?
Nope. Haha! Alla? Precis varenda en?
Ja... Vad jag kunde se. kanske nån enstaka som hade nå annat.. men inte BMW iaf..=)
O chefen där har en fet jänkar pickup.. ^^
January 12, 2004
Suizide wrote: Hahaha du vet inte mycke du heller! Vilket bilmärke har dom nöjdaste kunderna??? Jo bmw!!!!
I Sverige, ja.
I hemlandet ligger de inte lika bra till.
"Auto Bild Kvalitetsrapport" genomförs varje år och betraktas som den bästa på området. Den värderar kvalitet på lång sikt, hållbarhet och hur nöjda kunderna är med de 20 mest sålda bilmärkena i Tyskland.
1. Mazda
2. Toyota
3. Honda
4. Hyundai
5. Nissan
6. Mitsubishi
7. Opel
8. Volvo
9. Smart
10. Ford
11. Citroen
12. Mercedes
13. Seat
14. Audi
15. BMW
16. Peugeot
17. Renault
18. Skoda
19. VW
20. Fiat
Bästa europeiska bilmärke, Opel. BMW först på 15 plats. Sug på den 😛
(japp, jag är certifierad opel-fåne, men är fullt medveten om att de har haft en rejäl kvalitetssvacka i slutet på 80-talet och en bit in på 90-talet. Nu ser det dock lite annorlunda ut.)
Sen behöver man knappast vara rik för att kunna köpa en begagnad BMW, de har ju inget vidare andrahandsvärde. Däremot får man vara rik när det är sags att laga något.
Vad sägs om 8500:- för en kupéfläkt? 😉
Nu är det väl bäst att ducka eller gömma sig i ett hörn :bgrin:
December 3, 2003
September 5, 2001
Agge wrote: [quote=Suizide]Hahaha du vet inte mycke du heller! Vilket bilmärke har dom nöjdaste kunderna??? Jo bmw!!!!
I Sverige, ja.
I hemlandet ligger de inte lika bra till.
"Auto Bild Kvalitetsrapport" genomförs varje år och betraktas som den bästa på området. Den värderar kvalitet på lång sikt, hållbarhet och hur nöjda kunderna är med de 20 mest sålda bilmärkena i Tyskland.
1. Mazda
2. Toyota
3. Honda
4. Hyundai
5. Nissan
6. Mitsubishi
7. Opel
8. Volvo
9. Smart
10. Ford
11. Citroen
12. Mercedes
13. Seat
14. Audi
15. BMW
16. Peugeot
17. Renault
18. Skoda
19. VW
20. Fiat
Bästa europeiska bilmärke, Opel. BMW först på 15 plats. Sug på den 😛
(japp, jag är certifierad opel-fåne, men är fullt medveten om att de har haft en rejäl kvalitetssvacka i slutet på 80-talet och en bit in på 90-talet. Nu ser det dock lite annorlunda ut.)
Sen behöver man knappast vara rik för att kunna köpa en begagnad BMW, de har ju inget vidare andrahandsvärde. Däremot får man vara rik när det är sags att laga något.
Vad sägs om 8500:- för en kupéfläkt? 😉
Nu är det väl bäst att ducka eller gömma sig i ett hörn :bgrin:
Stämmer bra det där med kvalitetssvacka, kompisens vectra 98 har redan börjat rosta.... 🙄
January 12, 2004
hawkie wrote: Stämmer bra det där med kvalitetssvacka, kompisens vectra 98 har redan börjat rosta.... 🙄
Då är den ju 7 år gammal nu.
Värre är det med Fordarna som rostar redan efter 1-2 år 😉
Men, Vectra B tillhör ju den "äldre" generationen med halvdant rostskydd, även om den är mycket bättre än Vectra A, så går det inte att jämföra rostskyddet mellan den och de nyare Vectra C, och Astra G osv.
Har för mig att Vectra B fick 3/5 i rostskyddsbetyg av "Vi bilägare", dvs godkänt men inte mer. Vectra C fick 5/5.
Aja, nu blev det kanske lite offtopic. Har inget emot BMW, men de är lite överskattade, och tenderar att dra till sig skumma ägare 😉
2 Guest(s)