Vilken bond-film?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilken bond-film?
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
1173596
January 7, 2008 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker faktiskt att alla bond filmer är bra.

Men det är inte lätt att säga vem som är bäst som Bond, Sean Connery gillar jag som skådespelare utöver bond iaf.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1173612
January 7, 2008 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Äsch, det har bara funnits 2 Bond, Sean Connery och Roger Moore..
Ska man rangordna dom så blir följden sådan:
1.Sean Connery.
2.Roger Moore.
10. George Lazenby, Timothy Dalton, Pierce Brosnan, Daniel Craigh.
Dock har Pierce Brosnan en smula stil som gör att man iaf snuddar vid tanken att han är Bond..

I´ll be damned, är det första gången jag håller med dig till fullo?

Lazenby ser ut att ha en stock i arslet i sin enda film, vilket berättar en hel del, då alla bond-aktörer skriver på kontrakt för tre filmer i taget...

Och han fick bara göra en...

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1173626
January 7, 2008 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: I´ll be damned, är det första gången jag håller med dig till fullo?

Lazenby ser ut att ha en stock i arslet i sin enda film, vilket berättar en hel del, då alla bond-aktörer skriver på kontrakt för tre filmer i taget...

Och han fick bara göra en...

Han fick inte bara göra en. Han fick frågan om han ville göra fler filmer, men hans manager tyckte att Bond-filmerna var ett sämre alternativ än en tv-serie som Lazenby skrev kontrakt för. Tv-serien lades dock ner ganska fort...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1173633
January 7, 2008 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Hulto wrote: Han fick inte bara göra en. Han fick frågan om han ville göra fler filmer, men hans manager tyckte att Bond-filmerna var ett sämre alternativ än en tv-serie som Lazenby skrev kontrakt för. Tv-serien lades dock ner ganska fort...

Snick snack, filmen var en katastrof på biograferna, så han fick inte göra dom 2 andra Bondfilmerna han var kontrakterad för.
Inte nog med att filmen gick uruselt på biograferna, ingen av de andra i filmteamet ville ha med honom att göra, därför blev det inga fler Lazenby-Bond-filmer.
Man försökte emellertid att ta tillbaks honom för Diamonds are forever med ett erbjudande i miljondollarklassen, men han kände sej antagligen så förnärmad av hur det tidigare inspelningsteamet upplevde honom så han tackade nej, och det till förmån för filmen Universal Soldier.
Jag misstänker att även Connery betraktade Lazenby som en misslyckad Bond, eftersom han trots allt återtog rollen som Bond i Diamonds are forever, dessvärre blev det inte fler Bondfilmer för honom efter det.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

csm101
Member
Medlem
1173636
January 7, 2008 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Snick snack, filmen var en katastrof på biograferna, så han fick inte göra dom 2 andra Bondfilmerna han var kontrakterad för.
Inte nog med att filmen gick uruselt på biograferna, ingen av de andra i filmteamet ville ha med honom att göra, därför blev det inga fler Lazenby-Bond-filmer.
Man försökte emellertid att ta tillbaks honom för Diamonds are forever med ett erbjudande i miljondollarklassen, men han kände sej antagligen så förnärmad av hur det tidigare inspelningsteamet upplevde honom så han tackade nej, och det till förmån för filmen Universal Soldier.
Jag misstänker att även Connery betraktade Lazenby som en misslyckad Bond, eftersom han trots allt återtog rollen som Bond i Diamonds are forever, dessvärre blev det inte fler Bondfilmer för honom efter det.

Kunde inte sgat det bättre själv.

Blir man som skådis kickad brukar man helt plötsligt ha andra projekt som man helt plötsligt tänkt ägna sig åt.

Han skrev kontrakt för tre filmer, att hoppa av efter en film innebär kontraktsbrott och han måste betala skadestånd. Eller så slipper han undan då bolaget inte vill ha honom längre...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1173708
January 8, 2008 - 8:27 am
sp_Permalink sp_Print

ojdå wrote: Kanske inte framgick i posten, men hon är en sjukt fin flickvän som jag har som mål att behålla 😉 Därför får du ursäkta om ditt tips inte blir verklighet.

Nu förstår jag inte riktigt?

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1173789
January 8, 2008 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Nu förstår jag inte riktigt?

du är inte ensam om att inte fatta 😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1173822
January 8, 2008 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Nu förstår jag inte riktigt?

nvidiaamd wrote: du är inte ensam om att inte fatta 😉

Antar att en maratontittning av samtliga Bondfilmer är mer än vad de flesta förhållanden klarar av, därav hans svar.
😕

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1173836
January 8, 2008 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

aha 😀 då fattar man. men vem tittar på alla i rad utan avbrott på någon dag eller så 😀

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1173888
January 8, 2008 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe nä marationtittning kommer definitivt inte på fråga 😉 Sen eftersom jag känner henne så kan jag med stor sannolilkhet misstänka att det inte kommer bli hennes nya favoritfilmer 🙂 Och att se (insert_antal_bondfilmer) filmer man inte gillar är kanske inte så kul...

csm101
Member
Medlem
1173895
January 8, 2008 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag som älskar bond börjar fan spy galla om jag kollar på dem i sträck... En eller två max på en kväll...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1173987
January 9, 2008 - 8:28 am
sp_Permalink sp_Print

Nej, inte ska man titta på alla på en gång. Men bondfilmerna har ju sin charm så de är ju värda att se...

Niklas.Andersson
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 164
1174037
January 9, 2008 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd har helt rätt.

Sean Connery
Roger Moore är dom bästa
Dock så har Pierce Brosnan gjort förvaltat det väldigt bra då man fick se en ny stil en Ny Bond med tanke på åren som gått med teknologi osv.

Då Lazenby och Dalton är 2 skämt som verkligen har spolierat Bond

Dom säger till och med fel i en av filmerna med hans drink.

Det värsta var dock när Bond gifte sig . Då kändes det som att Bond kulten skulle dö.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 360
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL