June 18, 2001
Alectrona wrote: [quote=Jerry]Är det någon som vet var man kan läsa latin på distans eller eventuellt var man kan finna en studiecirkel i detsamma i Gbg? Jag behöver lära mig det.
Har du kollat hos Liber?
Eller kolla på denna sidan: http://www.studium.goteborg.se
🙂
Komvux, det är inte en alltför dum idé faktiskt. Jag ska kolla upp det. Funderade på folkuniversitetet, men där kostar det ju många vackra slantar.. 🙂
Liber har bra böcker för självstudier....
June 25, 2002
Jerry wrote: [quote=Alectrona][quote=Jerry]Är det någon som vet var man kan läsa latin på distans eller eventuellt var man kan finna en studiecirkel i detsamma i Gbg? Jag behöver lära mig det.
Har du kollat hos Liber?
Eller kolla på denna sidan: http://www.studium.goteborg.se
🙂
Komvux, det är inte en alltför dum idé faktiskt. Jag ska kolla upp det. Funderade på folkuniversitetet, men där kostar det ju många vackra slantar.. 🙂
Liber har bra böcker för självstudier....
Liber är kanon!! Har själv läst psykologi på distans via dom.
Varför måste du lära dig latin förresten?
June 18, 2001
Alectrona wrote:
Liber är kanon!! Har själv läst psykologi på distans via dom.
Varför måste du lära dig latin förresten?
Jag "måste" inte, men inom mina intressen (engelska, litteraturvetenskap) är det bra att ha den kunskapen om man ska kunna utvecklas. Jag är lite av en lingvistiker-wanna-be också...
June 18, 2001
abishai wrote: du får ta o förklara vad svartiska är för mig och dom som inte heller har nån aning om vad det är 😕
Det är något man vill lära sig om man har blivit lite för intresserad av Tolkien. Orch-mål.
Lär er ett riktigt språk som ni har nytta av istället, grabbs. Ni kan läsa lite olika keltiska språk i Uppsala. De lär ha en sagostämpel som heter duga. Kanske även lite studier i old English vore något? (vilket jag funderar på att söka i Oxford, eftersom de envisas med att gå igenom trivial grammatik på kurserna i engelska i Sverige istället för att lära ut någonting intressant)
Ic eom micle yldra þonne ymbhwyrft þes
Håll med om att det ser vackert ut? Om ni läser det hör ni hur mycket närmare vår nordgermanska engelskan var förr.
þ uttalas förövrigt "th"
..ehm... intresseflaggorna vajar tätt, ser jag.
girlfriend.getUndressed(now);
Sådär, jag var tvungen att ta oss tillbaka till datorspråkens värld igen.
May 12, 2002
för er som undrar över svartiska så är det ett fullt seriöst språk tolkien byggde, möjligen att det är lite modifierat på senare tiden. de som använder språket är oftast de som spelar svartblod (elakingar) på lajv, levande rollspel, om ni vet vad det är...
en ordlista finns här
2 Guest(s)