February 1, 2003
Min klocka gav upp efter flera år så nu behöver jag en ny, så jag söker en riktigt fin klocka eftersom jag har pengar.
Själv funderar jag på Casio WQV-1010D den med färgkamera eller Tissot T-Touch. Jag gillar klockor med flera funktioner och min förra hade nummerregister och kunde själv slå nummret.
Jag har självklart begränsade tillgångar och vill inte spendera mer en 10000:- kronor.
September 5, 2001
x-per wrote: [quote=Edhunter][quote=x-per]Rolex är ju att föredra!
gör rolex någon James Bond klocka? verkar vara det han är ute efter 😛
Ja dom gör en slags klocka som dom kallar för typ! Activity eller nått sånt....kommer inte ihåg!
hehe ok, där ser man=) trodde bara dom gjorde guldklocker med visare 😀
June 6, 2002
Oj!!! Det här är ju en tråd för mig.
Min rekommendation vad det gäller klocka måste ju vara en Casio PRG 50 T - 7, det är en äventyrsklocka med kompass, barometer, höjdmätare och solcell, klockan är för övrigt gjord i titan. Pris : 4300:-
Vad det gäller WQV 10D - 7 så är det en funktionsmässigt en rättså sparsam modell utöver kameran ( men det räcker kanske) jag rekommenderar inte att man tar bilder på längre avstånd än 7 -10m för att då har bilderna en tendens att bli lite suddiga, det är ju trots allt en klocka vi pratar om, bilderna är i färg både i displayen och på pränt ( de förra modellerna hade inte både och ), du kan spara upp till 100 bilder i den. Pris: 3990:- + usb adapter 500:- .
Tissots T-touch är en läckert designad dinka men som jag ser det är det inte så genomtänkt att göra en äventyrsklocka endast fuktskyddad. Funktionsmässigt är PRT 50 T - 7 och T-touch likvärdiga. Pris runt 5000:- beroende på band.
Förövrigt så har inte Rolex gjort någon James Bond klocka utan det är Omega som har gjort dem.
Jo X-per, Elgen sa att han hade en budget på 10000:-, då en ny Rolex startar på ca. 35000:- så är det kanske inte så relevant, och Edhunter, Rolex absolut mest stilrena modeller är inte guldklockorna utan deras stålserier, men man får vara beredd att hosta upp en 50 lakan och tro mig de är inte tråkiga. 🙂 .
Hoppas att jag hjälpte dig på traven.
November 4, 2001
Caine wrote: [quote=chrippaz]jag är nöjd med min klocka, typ för dryga tusenlappen ifrån diesel. Den verkar ha reptåligt glas, inga funktioner men snygg.
Är det Diesel klockan som är lite fyrkantig? med ganska brett läderband?
Om det är en sådan så har jag funderat på en sån 🙂
Caine så här ser den ut:
[Image Can Not Be Found]
February 1, 2003
Ja jag såg flera Dieselklockor hos Engströms i Jönköping och det var skitfina klockor men jag valde ändå en Tissot T-Touch multifunktionsklocka för 5495:- kronor.
Den har många praktiska funktioner och är vattentät till 30 meters djup.
Hög kvalitet och en rejäl stålboet/armband avgjorde saken.
Rolex och Omega som jag tittade på i guld var väl dyra och smäckra för min smak.
3 Guest(s)