April 25, 2003
January 26, 2003
Jekyll 3000 wrote: Det finns ingen god korv! Vet inte varför men korv är nog den enda kötträtt som jag inte kan med.
Kötträtt???
du har nog missuppfattat det här med korv... iaf i sverige
när jag var i kroatien då var det kött i korven, men här vet man fanimej inte vad de stoppat i!
April 14, 2002
Cyberhawk wrote: [quote=Jekyll 3000]Det finns ingen god korv! Vet inte varför men korv är nog den enda kötträtt som jag inte kan med.
Kötträtt???
när jag var i kroatien då var det kött i korven, men här vet man fanimej inte vad de stoppat i!
Tror DU missuppfattat vad han sa 😛
Varmkorv och Frensh hotdog är godast!
June 20, 2002
ölkorv är jävligt gott... stark sådan ska det vara...
mer snacks än mat iofs, men ändå den godaste korven...
men i regel så är starkare korvar godare, så testa några av vahetere?-korvarna...
lite mer hetta och smak i de i jämförelse med våran egen namnskyddade svenska falukorv...
ska man ändå äta falukorv är ett tips att fylla den med valfria frukter/grönsaker (finns många smaskiga kombinationer) och tillaga den i ugn, vilket också det ger mer smak åt den...
som fyllekorv finns det två alternativ...
french hotdog med french hotdog-dressing+ ketchup eller mostallrik med två st korvar och ketchup+rostad lök...
November 28, 2002
November 26, 2002
PaiN wrote: Usch för korv!
Det ska vara riktigt kött!
...som inte är nedmald till barnmat och sedan inkörd i en tarm eller formad till en avlång liten korv.Jag gillade det innan, men nu för tiden mår jag illa bara jag tänker på det.
Jag är inte heller så förtjust i korv..
visst, om man grillar är det alltid gott med varmkorv, men annars är kött bättre i minst nio fall av tio, tycker jag.
April 18, 2003
Cyberhawk wrote: [quote=Jekyll 3000]Det finns ingen god korv! Vet inte varför men korv är nog den enda kötträtt som jag inte kan med.
Kötträtt???
Kanske är därför jag inte gillar den då 🙂 Förr hade jag just inga problem med att äta en sjurätters middag( sexpack öl och en korvring) Men kan inte direkt påstå att det är nått som lockar idag... korven alltså.
// Jekyll 3000
December 15, 2002
Mind wrote: well, i bröd är det la chorizo som gäller.
grillkorv... hm glömt hur den smakar.Grynkorv - en vad ?
men till makaroner så är ju stekt falukorv jäkla nice, toppat med lite ketchup.
bortsett från det gillar jag inte korv alls längre.
öhh lol @ Mind - Elitspammern på NH 🙂 , vet inte vad grynkorv är? Har väll tillhört svensk tradition på julafton i jag vet inte hur länge
1 Guest(s)