January 28, 2003
GoggeL wrote: [quote=Mind]well, i bröd är det la chorizo som gäller.
grillkorv... hm glömt hur den smakar.Grynkorv - en vad ?
men till makaroner så är ju stekt falukorv jäkla nice, toppat med lite ketchup.
bortsett från det gillar jag inte korv alls längre.
öhh lol @ Mind - Elitspammern på NH 🙂 , vet inte vad grynkorv är? Har väll tillhört svensk tradition på julafton i jag vet inte hur länge
aldrig hört talas om grynkorv, men låter inte ett jävla dugg frestanda...
August 20, 2001
Mind wrote: dom stoppar i 50% slaggprodukter som tex ströbröd och annat bös, det är ett faktum.
käkade någon joggeslavisk salami häromdagen, den var fanimej god. lite tuggmotstånd i den oxå.
Plus lite annat rolig som du inte vill veta av 😉
Vet inte riktigt vilken korv som är godast... beror väl på situationen (Och nej... trots min avatar så "äter" jag inte korv i sängen ;))
June 16, 2002
December 15, 2002
MrWeizel wrote: [quote=GoggeL][quote=Mind]well, i bröd är det la chorizo som gäller.
öhh lol @ Mind - Elitspammern på NH 🙂 , vet inte vad grynkorv är? Har väll tillhört svensk tradition på julafton i jag vet inte hur länge
aldrig hört talas om grynkorv, men låter inte ett j**la dugg frestanda...
jasså ni har inte hört talas om grynkorv? 🙂
kan säga att smaken inte tilltalar mig så mycket trots att den är tradition
June 28, 2001
GoggeL wrote: [quote=Mind]well, i bröd är det la chorizo som gäller.
jaja, julafton då folk äter köttbullar och kebab.
men jag har endå aldrig hört talas om grynkorv.
det kanske är ett lokalt utryck, precis som Spann. inte många 08or vet vad det är.
June 11, 2001
Pim_ wrote: [quote=Sebbe]Är det något som är gott så är det äkta svensk falukorv, det bästa är att den är namnskyddad och bara får heta falukorv om det är minst 70% kött i.
Och vad tror du de andra 30% är??? mmmm......just det......
Dom andra 30%???
Förmodligen fett (20%) kryddor (5%) Övrigt (5%), så falukorv är alltså väldigt ren mat.
Jämför det med dom färdiga köttbullarna jag köpte från Scan för ett tag sedan, påminner mera om hundbajs än köttbullar, där är det bara 45% kött, 5% fett och 2% kryddor, alltså är det 48% hundbajs...
January 28, 2003
Sebbe wrote: [quote=Pim_][quote=Sebbe]Är det något som är gott så är det äkta svensk falukorv, det bästa är att den är namnskyddad och bara får heta falukorv om det är minst 70% kött i.
Och vad tror du de andra 30% är??? mmmm......just det......
Dom andra 30%???
Förmodligen fett (20%) kryddor (5%) Övrigt (5%), så falukorv är alltså väldigt ren mat.
Jämför det med dom färdiga köttbullarna jag köpte från Scan för ett tag sedan, påminner mera om hundbajs än köttbullar, där är det bara 45% kött, 5% fett och 2% kryddor, alltså är det 48% hundbajs...
det ska vara mammas hemmalagade köttbullar riktigt välstekta.. *dreglar*
alla halfärdiga jävla scanprodukter smakar piss å har konsistens som maneter...
2 Guest(s)