May 31, 2004
Jag tänker byta ut min Vodafone abonnemang till annan abonnemang eller kontantkort... OCh jag undrar vilken operatör ska man ha....
Själv har varit i Vodafone i en och halv år och har haft abonnemang..
Så jag undrar Och man ska ha egentligen abonnemang eller kontantkort... i så fall vilken.. mest som jag har kollat det är kontantkort med Conviq.. och idag med 3G och de har en rea... så verkar vara helt okej, men jag tänkte fråga er.. vilken är bäst att ha/vilken ha bästa framtid så att inte alla ska ha ngn annan operatör som jag.... och bästa priser etc.... Hoppas att ni kan rekommendera
June 1, 2003
jag tycker du ska skaffa Halebop kontant kort. Bra priser. 49 öre för sms. ring till andra med halebop å prata hur länge som helt för 69 öre. sen tror jag inte det är så dyrt å ringa till andra nät heller.
Det enda kravet är att du använder 49:-/månad. å använder du inte det så dras ändå pengarna från kortet ;P. alltså minimi förbrukning är 49 i månaden.
Finns ju bara Telia och ev Halebop om man vill vara säker på att kunna ringa.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Hauk wrote: Har Halebop privat och inom företaget, funkar prima och har bra täckning. Vart bor du? I egenskap av norrläning är telias nät överlägset då de flesta andra ganska snabbt tappar täckning.
Om du menar mej??
Jo, Ljungaverk räknas väl fortfarande ligga i Norrland, typ 7 mil väster om Sundsvall..
Har hört mycket gott om Halebop, men jag kör fortfarande Telia refill, tycker det passar mej bra. Har samma nummer nu som för 3-4 år sen, och de flesta som ringer mej kan ju det..så..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 28, 2002
Näe, menade trådskaparen 😛 Att överväga comviq etc som norrlänning tycker jag är lite onödigt ;).
Du kan ju behålla ditt nummer även iaf du byter till Halebop? Det är ju inom telia dessutom så du slipper förmodligen även krångel med mobilen. Ser inte varför man skall betala extra för telia refill.. vad det nu kostar. Sist jag kollade var det iaf snordyrt 😛
Minimi-förbrukningen och deras reklam SMS torde väl vara nackdelen. Men det kan jag leva med faktiskt.
Har haft samma nummer iaf 10 år själv.
Hauk wrote: Näe, menade trådskaparen 😛 Att överväga comviq etc som norrlänning tycker jag är lite onödigt ;).
Du kan ju behålla ditt nummer även iaf du byter till Halebop? Det är ju inom telia dessutom så du slipper förmodligen även krångel med mobilen. Ser inte varför man skall betala extra för telia refill.. vad det nu kostar. Sist jag kollade var det iaf snordyrt 😛
Minimi-förbrukningen och deras reklam SMS torde väl vara nackdelen. Men det kan jag leva med faktiskt.
Har haft samma nummer iaf 10 år själv.
Jag skulle nog spara minimalt med pengar på ett byte ioma jag ringer för max 100:-/månad, värre blir det för dom bekanta som ringer mej oftast som har Teliamobil..
Men skulle hela bekantskapskretsen byta så..
*Edit*
Vid närmare eftertanke har jag haft samma nummer sen -98
July 18, 2003
Jag kör med halebop, man ringer gratis inom deras nät och för 99öre/min till alla andra. Funkar skit bra för mig.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
May 31, 2004
tackar för hjälpen.. så det verkar som vanligt att alla ha olika åsikter... men en sak som jag har inte nämnt... jag måste ändå byta ut min j-vla mobil... och jag skulle inte vilja ha ngn en mobil som är dåligt.. alltså som har lite extra(mp3 t ex)... i så fall ska man gå på abonnemang eller hur?
MEn annars så Conviq har tyckt mest om här...och konstigt att halebop också verkar fungera bra...
November 22, 2001
polki84 wrote: tackar för hjälpen.. så det verkar som vanligt att alla ha olika åsikter... men en sak som jag har inte nämnt... jag måste ändå byta ut min j-vla mobil... och jag skulle inte vilja ha ngn en mobil som är dåligt.. alltså som har lite extra(mp3 t ex)... i så fall ska man gå på abonnemang eller hur?
MEn annars så Conviq har tyckt mest om här...och konstigt att halebop också verkar fungera bra...
Isåfall tycker jag vodafone vore klart bäst.
De har en hel del mobiler man kan få gratis mot att man binder sig ett tag. O de flesta får man ringa för hela månadsavgiften.
De har någon rea nu där man kan få telefonen för att man binder sig 3 månader, dock är det ju inga avancerade telefoner man får med.
3 Guest(s)