Vilken mobil operatör|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilken mobil operatör
Arne Anka
Member
Medlem
Forum Posts: 2865
sp_UserOfflineSmall Offline
1001905
January 11, 2006 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Kör Halebop på min ena lur och Tangomini på den andra Tango kör samma nät som Comviq 0.76öre/min och sms 0.19öre alla tider och alla nät http://www.tangomini.se/PrisPr.....#038;s_m=2

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1001906
January 11, 2006 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Sänkte mina mobil kostander enormt när jag bytte från telia till halebop, finns inget negativt med halebop om man gämför det med telia.

Halebop är en billigare version av telia helt enkelt.

Jo, såvida man ringer för minst 49:-/månad så, annars får man betala 49:-/mån för ingenting, vilket genast förändrar billigfaktorn.
Sonen tappade nästan 100:- (En påfyllning) när han tankade en gång. Dom drar retroaktivt tydligen, han hade den enbart för att jag och modern skulle kunna ringa honom.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Tallji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 277
1002474
January 12, 2006 - 10:13 pm
sp_Permalink sp_Print

säger bara en sak:
http://www.deals.se/kontantkor.....amfor.html

sj så har jag vodafone kontantkort och kommer käna cirka 37%, 578 kronor om året om ja byter till comviq - knock out, så så fort pengarna tar slut ska ja byta..

(vet gaaanska väl då ja håller på med ett fördjupningsarbete i samhäll - privatekonomi för den perfekta användaren, om du skickar mkt sms, ringer ofta osv osv)

http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1002479
January 12, 2006 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Har själv Djuice abonnemang och är väldigt nöjd.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1002637
January 13, 2006 - 6:18 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Death On Wings]Sänkte mina mobil kostander enormt när jag bytte från telia till halebop, finns inget negativt med halebop om man gämför det med telia.

Jo, såvida man ringer för minst 49:-/månad så, annars får man betala 49:-/mån för ingenting, vilket genast förändrar billigfaktorn.
Sonen tappade nästan 100:- (En påfyllning) när han tankade en gång. Dom drar retroaktivt tydligen, han hade den enbart för att jag och modern skulle kunna ringa honom.

Vem ringer inte för 50kr i månaden ?
Din son kanske inte är så gammal men jag själv har inga problem att förbruka det. Och inte mina polare säger detsamma.
Men vad spelar detför roll om du kanke bara ringer för 40kr och förlorar resten ? Du har ju nästan ändå känat på det för telias höga priser så har du fått ut mer taltid med halebop ändå för samma peng 😀

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1002645
January 13, 2006 - 7:19 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=ilg@dd][quote=Death On Wings]Sänkte mina mobil kostander enormt när jag bytte från telia till halebop, finns inget negativt med halebop om man gämför det med telia.

Din son kanske inte är så gammal men jag själv har inga problem att förbruka det. Och inte mina polare säger detsamma.
Men vad spelar detför roll om du kanke bara ringer för 40kr och förlorar resten ? Du har ju nästan ändå känat på det för telias höga priser så har du fått ut mer taltid med halebop ändå för samma peng 😀

Så du menar att jag ska använda Halebop bara för att kunna ringa mer??
Jag använder mobilen när det behövs, och tror knappast jag behöver ringa mer än jag gör. Till vem och varför tycker du jag ska ringa??
🙂
Jag fyller mitt kort med 100:-/månaden i snitt och likaså grabbens, men hans kort tenderar ta slut tämligen omedelbart efter påfyllning..Så han ska låna min lite titt som tätt, min logik säger då "behåll telia, det har ju alltid funkat bra".

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

koko
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 62
1002678
January 13, 2006 - 10:03 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har comviq knockout och är helnöjd, ringer för 49öre/min till alla alltid, billigare kan man nog inte få det.

Death On Wings
Member
Medlem
1002800
January 13, 2006 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Death On Wings][quote=ilg@dd][quote=Death On Wings]Sänkte mina mobil kostander enormt när jag bytte från telia till halebop, finns inget negativt med halebop om man gämför det med telia.

Så du menar att jag ska använda Halebop bara för att kunna ringa mer??
Jag använder mobilen när det behövs, och tror knappast jag behöver ringa mer än jag gör. Till vem och varför tycker du jag ska ringa??
🙂
Jag fyller mitt kort med 100:-/månaden i snitt och likaså grabbens, men hans kort tenderar ta slut tämligen omedelbart efter påfyllning..Så han ska låna min lite titt som tätt, min logik säger då "behåll telia, det har ju alltid funkat bra".

Ja ungefär menar jag det, liksom innan så ringde jag enbart i nödfall om jag behövde ha tag på någon men nu använder jag mobilen mer än hem telefonen eftersom det blir gratis till andra med halebop.
När man känner av att det inte svider så mycket när man ringer så blir det automatiskt mer 🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1002805
January 13, 2006 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

För min del betvivlar jag starkt att jag skulle börja ringa mer än jag gör för nuvarande p.g.a priset.
Jag ringer endast när jag behöver det med mobilen..
Använder oftast Skype för mina samtal sen en tid tillbaks.
Tycker det verkar vara lite smått hysteri över telefonbruket, man MÅSTE INTE alltid vara tillgänglig och höra av sej titt som tätt.
När jag växte upp fanns knappt vanlig telefon. (På den tiden man slog riktnummer och fick invänta ton före det "rätta" nummret)

Death On Wings
Member
Medlem
1002867
January 13, 2006 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: För min del betvivlar jag starkt att jag skulle börja ringa mer än jag gör för nuvarande p.g.a priset.
Tycker det verkar vara lite smått hysteri över telefonbruket, man MÅSTE INTE alltid vara tillgänglig och höra av sej titt som tätt.
När jag växte upp fanns knappt vanlig telefon. (På den tiden man slog riktnummer och fick invänta ton före det "rätta" nummret)

Priset ? Det är ju gratis till de med samma så varför inte ?
Vist behöver man inte alltid vara tillgänglig men det känns skönt att när man behöver använda mobilen så kostar det inte så förbannat mycket som det skulle göra med tex telia.

Har gått igenom Europolitan/vodafone/comviq/Telia och har aldrig gjort av med så lite pengar som med halebop. Så ringer man och skickar en del sms så finns det inget negativt.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1002869
January 13, 2006 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=ilg@dd]För min del betvivlar jag starkt att jag skulle börja ringa mer än jag gör för nuvarande p.g.a priset.

Vist behöver man inte alltid vara tillgänglig men det känns skönt att när man behöver använda mobilen så kostar det inte så förbannat mycket som det skulle göra med tex telia.

Har gått igenom Europolitan/vodafone/comviq/Telia och har aldrig gjort av med så lite pengar som med halebop. Så ringer man och skickar en del sms så finns det inget negativt.

Ponera att Halebop inte är så vanligt här uppe..
Och att 90-95% av dem jag ringer har Telia.
Den enda jag kommer på så här rakt av förutom sonen som har Halebop är sonens moder..Och henne ringer jag inte i onödan.. 🙂

Dreas
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 166
1002871
January 13, 2006 - 5:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Halebop såklart...Ifall alla dina kompisar har det då är det prima skinka att ha det med!

Death On Wings
Member
Medlem
1002875
January 13, 2006 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Death On Wings][quote=ilg@dd]För min del betvivlar jag starkt att jag skulle börja ringa mer än jag gör för nuvarande p.g.a priset.

Ponera att Halebop inte är så vanligt här uppe..
Och att 90-95% av dem jag ringer har Telia.
Den enda jag kommer på så här rakt av förutom sonen som har Halebop är sonens moder..Och henne ringer jag inte i onödan.. 🙂

Hehe ja så kan det vara på en del ställen 🙂
Men ringer du för 50kr i månaden eller mer så är det redan där värt att gå över då även minut priserna till alla andra abonenter blir billigare 😛
Tar 2-3 arbetsdagar så har du ett nytt simkort i brevlådan med samma numer 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 115
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL