October 23, 2004
Metal ofc 😀
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
December 5, 2001
pompougnac wrote: [quote=Sardaukar]Har ingen aning om vad nu metal är, men det är säkert skit ändå 😛
Tänk linkin park, limp bizkit, p.o.d, korn, slipknot osv...
mmm okej....lite svårt att referera till några grupper eftersom jag inte lyssnar på sån musik. Tänkte mest på skillnaden mellan vanlig metal och nu metal.
November 27, 2003
Sardaukar wrote: [quote=pompougnac][quote=Sardaukar]Har ingen aning om vad nu metal är, men det är säkert skit ändå 😛
mmm okej....lite svårt att referera till några grupper eftersom jag inte lyssnar på sån musik. Tänkte mest på skillnaden mellan vanlig metal och nu metal.
nu metal = hip hop + metal
//Andreas
January 20, 2003
Delph1 wrote: [quote=Sardaukar][quote=pompougnac][quote=Sardaukar]Har ingen aning om vad nu metal är, men det är säkert skit ändå 😛
//Andreas
Yup precis, även kallat rapmetal. Men en sak jag inte kommer underfund med är huruvida man ska klassa Rage Against The Machine som numetal eller ej? Jag menar, Zack Delarocha rappar ju i låtarna, men samtidigt tycker jag de gör det på ett såpass äkta och bra sätt att man inte vill smutsa ner deras rykte genom att kalla det numetal. Jag menar, gitarristen Tom Morello är ju helt sjukt duktig.
November 27, 2003
pompougnac wrote: [quote=Delph1][quote=Sardaukar][quote=pompougnac][quote=Sardaukar]Har ingen aning om vad nu metal är, men det är säkert skit ändå 😛
//Andreas
Yup precis, även kallat rapmetal. Men en sak jag inte kommer underfund med är huruvida man ska klassa Rage Against The Machine som numetal eller ej? Jag menar, Zack Delarocha rappar ju i låtarna, men samtidigt tycker jag de gör det på ett såpass äkta och bra sätt att man inte vill smutsa ner deras rykte genom att kalla det numetal. Jag menar, gitarristen Tom Morello är ju helt sjukt duktig.
Rage against the machine kallar inte jag nu metal och kommer aldrig göra det heller. Ratm är helt enkelt mer hårdrock/rock än metal. De har dessutom ett helt annat budskap med sina sånger än vad nu metal har. 😉
//Andreas
October 25, 2003
Emo då? 🙁
EDIT:
http://www.ganjatron.net./misc.....phile.html wrote: You've marked the sweet spot with an ``X'' on the floor.
:)R
Svart eltejp använder jag 😀
January 13, 2004
May 1, 2005
N1ko wrote: Hårdrock!!! korn, p.o.d, system of a down
Är P.O.D hårdrock?
optimuz wrote: [quote=Black_light]Mestadels Metal, men även en massa Scooter 🙂
Scooter är ungefär det sämsta som finns :cy:
Grabben du borde skaffa dig lite riktig elektronisk musik!
Paul Van Dyk
Rank 1
2 snabba heta tips 🙂
:bok:
Ska höra lite på det där du skrev, hoppas bara det inte är en massa blipp blipp/Kraftwerk :p
December 5, 2001
Delph1 wrote: [quote=Sardaukar][quote=pompougnac][quote=Sardaukar]Har ingen aning om vad nu metal är, men det är säkert skit ändå 😛
//Andreas
Ok, nästa fråga...
Hur uttalas det? Som det låter? Eller [ÄN JU] metal? Antar att det är engelskt uttal eftersom det är särskrivet 🙂
*edit* Vissa skriver nu-metal och vissa nu metal 🙄
March 2, 2005
Black_light wrote: [quote=N1ko]Hårdrock!!! korn, p.o.d, system of a down
Är P.O.D hårdrock?
optimuz wrote: [quote=Black_light]Mestadels Metal, men även en massa Scooter 🙂
Scooter är ungefär det sämsta som finns :cy:
Grabben du borde skaffa dig lite riktig elektronisk musik!
Paul Van Dyk
Rank 1
2 snabba heta tips 🙂
:bok:
Ska höra lite på det där du skrev, hoppas bara det inte är en massa blipp blipp/Kraftwerk :p
nu-metal.. om du har hört dom är det väldigt mycket rap/metal..
January 15, 2004
Jag lyssnar på allt som låter bra. Jag bryr mig inte om vilka instrument som används, eller hur mesigt eller hårt det är (där är det ju humöret som bestämmer). Sen är det ju bara en massa noter som flyger omkring, och/eller sköna trumtakter i en bra följd.
En fin text sitter inte helt fel heller, men det är lite känsligt, för är det för krystat (att det inte rimmar t ex, pratpop där dom bara trycker in meningarna till lite akustisk gitarr) eller att texten tar överhanden, då är det inte bra musik längre.
Jag har alltså väldigt svårt för hiphop/rap, och ganska svårt för RnB, men jag är inte helt omöjlig.
Ska det vara musik så ska det vara musik, annars kan man gå och lägga sig och läsa en dikt istället tycker jag. 😛
November 27, 2003
Sardaukar wrote: [quote=Delph1][quote=Sardaukar][quote=pompougnac][quote=Sardaukar]Har ingen aning om vad nu metal är, men det är säkert skit ändå 😛
//Andreas
Ok, nästa fråga...
Hur uttalas det? Som det låter? Eller [ÄN JU] metal? Antar att det är engelskt uttal eftersom det är särskrivet 🙂
*edit* Vissa skriver nu-metal och vissa nu metal 🙄
Njuuu tror jag de flesta säger. Jag säger det aldrig eftersom jag aldrig lyssnar på eller frågar om det 😉
//Andreas
5 Guest(s)