October 13, 2001
Efter att jag startade datorn med ett väldans ljud!! som om nåhgon borrar i rummet.. (ljudet kommer från mitt grafikkort) detta felet kommer bara så där 1 gång per månad.. ibland mer o ibland mindre. men det är störande som fan när det kommer !! är det garanti på sånt !?
Sen efter 10min försvann ljudet och det blev tyst som vanligt. sen efter ca 2h så flimmra bilden som fan.. o datorn låste sig. och det luktade brände elektronik överallt.. datoprn starades om, och man hör den där glada dator tanten säga: VGA Card nor detected!! okej, jag byter till ett anant grafikkort, men samma sak.. VGA Card Not detected. sen så clr cmos men då så blev d bara svart skärm och ingen boot tant eller nåt.
Moderkortet är pajj har jag kommit fram till.. Den 7:e jan så hade det gått ett 1 år sen inköps datum har jag garanti kvar än??? man har väl 3år på Asus delar? Affären är komplett..
sen så grafikkortet var hett som faan när man tog ut det.. hela kortet va jävla varmt!! stoppade det i syrrans gammla K6-2 dator och kortet funka.
jag har garanti till Mars på kortet, ska man lämna in kortet med för säkerhets skull ?? och kan dem byta ut kortet eller nåt för felet med fläkten. de kommer säkert inte hitta felet eftersom det visar sig så sällan, men nåt borde dem göra? det är störande när det väl kommer. (även om jag kanfixa det själv så ska man ju använda garanti medans man har det eller?)
January 17, 2002
Hmmm, jag har ALDRIG varit med om att något friterats i min dator helt utan anledning, bara en gång då jag av misstag råkade tappa kretskortet till min CCD på chassit då det var på, då rök RAM minnena all världens väg, fick tillbaka på garantin dock.
Sen har vi ju historien om min armbåge och spänningsomkopplaren baki nätagget...
October 13, 2001
CoLiC wrote: Sen har vi ju historien om min armbåge och spänningsomkopplaren baki nätagget...
LoL !! men att det friterades så kan vara att fläkten när den väl låter så jävligt, kanske kyler den sämre då.. eller något. kortet funkar iallfall fast det var glödhett. men vill ha garanti p ådet för felet med fläkten. även pm det är ett litet fel.
October 13, 2001
ja va fan ska man kalla henne.. den dära rösten som snackar vad som händer när datorn bootar.. speach report 😀
har lämnat in moderkortet och graffikkortet idag. Grafikkoartet hade överhettats så mycket att en liten resistans grej eller vad der ät för något hade hoppat av kortet. jävla skumt och killarna på komplett skrattade bara åt gainward kortet..
-suck- 2 veckor utan min egna datorn.. blä
June 23, 2002
Fyfan, illa.. :/
Fan inatt började en hdd i min stationära workstation tugga som fan och slutade aldrig, gissar att det är min 250gb's WD som bråkar, den har bråkat flera gånger förrut. Ska iaf ta och starta datorn snart o se om det återupptstår, hoppas det bara var något tillfälligt iaf.
Wish me luck. :E
2 Guest(s)