August 16, 2004
February 14, 2004
Var en lite konstig mening du skrev, förstår inte riktigt vad du menar. Antar att du ska ha destillerat vatten eftersom "pure" betyder rent och destillerat vatten är helt rent H2O utan tillsatta mineraler o.s.v. som kranvatten och sjövatten m.m. innehåller. Destillerat vatten finns på t.ex. bensinstationer.
August 16, 2004
July 14, 2004
Hudsonhawk wrote: Men typ jag ska "purifya" vattnet, men asså vilket sorts vatten ska jag använda dvs vart ska jag hämta vattnet ifrån? 🙂
wtf?
du ska rengöra vattnet? Då antar jag att du ska ha kranvatten eftersom det INTE är "pure".
Men om du ska ha "pure"(rent) vatten så kan du som det står ovan, köpa det på vilken bensinmack som helt. fråga bara efter destillerat vatten.
August 16, 2004
August 16, 2004
Sardaukar wrote: Får man fråga vad som menas med att purifying vatten? 😛
Edit: Ok jag antar att han läst det i en engelsk text nånstans och undrade vad purified water betydde typ 😉
Har inte gjort det. Utan jag går i en engelsk skola o jag kan mer ord på engelska än jag kan på svenska. 😉
October 22, 2002
lol, man kan inte destillera vatten genom att koka de på en platta bara så där.... av vad jag vet så krävs det en ganska stor maskin för att kunna göra de i mängder...(prova sno från ert kemilabb på skolan, vår kemilabb är utrustad med destillerat kranvatten *iof så är det en universitet men men*)
August 16, 2004
December 5, 2001
Hudsonhawk wrote: Har inte sagt att jag ska destilliera vattnet och jag vet vad man behöver för att göra det 🙂
de e jag ska göra ehm.. *läser* är att "purifya" dvs ta bort alla osynliga organismer men det jag kan inte göra när jag kokar men jag kan ta bort dom flesta...
Du kan inte ta bort organismerna, men du kan döda dem
1 Guest(s)