May 11, 2005
är ute efter nått roligt sällskapsspel. kom fram till att 90% av alla spel var gamla spel i förklädnad, typ LOTR trivial pursuit och Simpsons monopol.
finns det ens några roliga nya spel?
kollade på PC strategi spel som nu finns som sällskapsspel, och dom såg rätt intressanta ut. en av dom jag kollade på var Age of Mythology, nån som testat detta spel, eller något annat liknande?
som sagt, vilka sällskapsspel gillar Du, och gärna varför =)
oj, glömde nästan, såg ett "basic" dungeons and dragons spel med 16 gubbar eller nått (om det har stor betydelse). vad tror ni om det? eller måste man köpa 158tillägg och böcker plus vara en supergeek för att D&D ska vara roligt?
April 14, 2002
Delph1 wrote: Poker är kul som fan i grupp, men Texas Hold 'Em är ju skitkasst jämfört med många andra typer av poker. Det är väl för att det är så enkelt som så många tycker om det antar jag :-k
//Andreas
Hold'em är ju lätt den roligaste typen av poker. Vanlig femkorts är dock roligt om man bara ska lira det som sällskapspel.
May 11, 2005
med sällskapsspel så menade jag alltså typ brädspel, bara för att förtydliga. dvs inte poker och andra kortspel.
monopol och trivial pursuit är roliga, men det första är för lätt, och det andra är för svårt 😉 för att inte tala om gamla! har spelat sönder båda. att spela monopol med riktigt pengar låter ju inte riktigt normalt, speciellt inte eftersom det är ungefär världens slumpmässigaste spel.
funderar på Risk, men det ser lite tråkigt ut. fast det är ju svårt att veta. är det verkligen ingen som testat nått PC strategi spel som brädspel, typ warcraft eller nått?
1 Guest(s)