December 5, 2001
fruxor wrote: med sällskapsspel så menade jag alltså typ brädspel, bara för att förtydliga. dvs inte poker och andra kortspel.
monopol och trivial pursuit är roliga, men det första är för lätt, och det andra är för svårt 😉 för att inte tala om gamla! har spelat sönder båda. att spela monopol med riktigt pengar låter ju inte riktigt normalt, speciellt inte eftersom det är ungefär världens slumpmässigaste spel.
funderar på Risk, men det ser lite tråkigt ut. fast det är ju svårt att veta. är det verkligen ingen som testat nått PC strategi spel som brädspel, typ warcraft eller nått?
Gillar du strategispel på datorn så kommer du inte bli besviken på RISK 🙂
Går snabbt att lära sig också.
May 11, 2005
En kompis brukar fixa brädspelskvällar, väldigt mysigt, och då brukar vi köra ett spel som heter "Race". Jätteskoj och mycket taktik! Samt ett sifferspel som heter "Racko". Båda är dock äldre spel, men de kanske har kommit ut i någon nyare version? Isåfall, köp och kör!
Annars tycker jag ändå att du borde lära dig spela poker, väldigt roligt och sällskapligt. Vi kör det minst en gång i veckan och har inte tröttnat på hela hösten. 🙂
July 23, 2005
Fanns ett spel som man spelade mycket på 70-talet. Det förbjöds senare p.g.a det utveklade för mycket våld mella spelarna. Vilket jag till fullo håller med om. Kommer inte ihåg vad det heter men det är jävligt kul. Det gick ut på att man typ köpte aktier och sen skapade alianser mellan varandra. Sen kunde man också köpa lönmördare så att man kunde döda dom andra spelarna så dom inte fick vara med mer. Spelade det för att par år sen med polarna på fredags kvälarna när vi hade tråkigt. Det och lite bärs rockar fett. Återkommer om jag kommer ihåg namnet på spelet 😀
*edit* Var tvungen att ringa och väcka polaren och fråga vad det hette. Det hette Assassin! 😀
1 Guest(s)