November 27, 2003
skinner wrote: Österrike eller Schweiz. Finare länder får man leta efter.
Btw är inte Polen helt sabbat av alla gamla öst industrier. Världens mäst förorenade område ligger väll vid Katowice eller?
Babben Larsson om Polen wrote: Japp, dom har släppt ut så mycket skit där nere att havsbotten utanför varenda svenskt pappersbruk längs med hela östkusten är helt död!
:bgrin:
Och nej, att påstå att Polen skulle var förstört är fel. Det finns delar/områden som blivit totalt fubar däremot, men man jobbar ju på att förbättra det. 😉
//Andreas
June 28, 2001
Jag har inte varit i så många länder men något som lockar mig är Australien.
kan nog inte riktigt sätta mitt finger på varför men det jag har sett i filmer osv har verkligen skapat ett sug.
nästa år tror jag att jag ska åka dit, jag vill flumma runt i sydney och hitta en rödhårig kopia av Nicloe kidman ,(and do her)
sedan sk jag ut i vildmarken och flyga ett sådant miniplan med en trekantig tygvinge.
fasen vad fräckt det måste vara, och smaka på deras öl.
förmodligen är det en ganska ljus öl eftersom det är ett så varmt land.
[Image Can Not Be Found] http://www.perfectpeople.net/m.....835502.jpg
February 4, 2003
skinner wrote: Men ser det ut som i SVTs riket så gärna för mig 😛
Det jag har hört om Polen är att det är billigt, gammalt, mycket slott, rent i städerna men också lite förfallet.
Att det är gammalt betyder inte att det behöver vara "ruttet". Det är mycket gamla fasader i Polen. Men jag tror personligen att man vill ha det så, man vill inte glömma. Men insidan av många hus och fasader i Polen är väldigt vackra.
Visst finns det ställen som du säger som är väldigt gamla och förfallna. Som i resten av Öst-Europa. Men man jobbar stenhårt på att förbättra det. Infrastrukturen börjar komma igång och bli bättre (bor trots allt 48 miljoner människor där). Så det är ett land att akta sig för i framtiden. Tyvärr så flyttar ju många företag dit nu. Närmare "marknaden" (mer potentiella kunder) + billigare arbetare.
March 14, 2004
davidhellmyrs wrote: [quote=skinner]Men ser det ut som i SVTs riket så gärna för mig 😛
Det jag har hört om Polen är att det är billigt, gammalt, mycket slott, rent i städerna men också lite förfallet.
Att det är gammalt betyder inte att det behöver vara "ruttet". Det är mycket gamla fasader i Polen. Men jag tror personligen att man vill ha det så, man vill inte glömma. Men insidan av många hus och fasader i Polen är väldigt vackra.
Visst finns det ställen som du säger som är väldigt gamla och förfallna. Som i resten av Öst-Europa. Men man jobbar stenhårt på att förbättra det. Infrastrukturen börjar komma igång och bli bättre (bor trots allt 48 miljoner människor där). Så det är ett land att akta sig för i framtiden. Tyvärr så flyttar ju många företag dit nu. Närmare "marknaden" (mer potentiella kunder) + billigare arbetare.
Jag menade inget kritiskt då jag skrev att husen var gamla. Visst är det mycket roligare att gå i t.ex. Trondheim än i någon Miljonprogramsförort. Klart det är roligare med gamla hus med gamla fasader men dom är moderna inuti som t.ex. Gamla stan.
5 Guest(s)